Hamulce w SS Gti
-
ja mialem zapisane na tych kartkach jak zamontowac tarcze bo na nich tez niebylo zadnych oznaczen.
-
czyzby riposta
wlasciciela danego GTiMoże nie riposta, ale uświadomienie, że dał się wkręcić tak samo jak ja. Greenstuffy nie muszą być rozgrzane aby hamowały, po prostu były w tragicznym stanie... Wiem, bo znajomy takowe posiada.
-
Może nie riposta,
ale uświadomienie, że dał się wkręcić tak samo jak ja. Greenstuffy nie muszą być
rozgrzane aby hamowały, po prostu były w tragicznym stanie..."Hamulce - zregenerowane tylne zaciski na nowych tłoczkach (ciężkie do zdobycia), nowe tarcze x4, nowe klocki x4 (z przodu EBC Green Stuff)." To jest fragment z ogloszenia z pazdziernika zeszlego roku jak kupilem to GTi od Wojtka. Mam zreszta cale zapisane na kompie wraz ze zdjeciami itp. Jest tam tez "Zrobione wszystkie hamulce na nowych częściach i nowym płynie". Biorac pod uwage, ze "Dołożyłem dobry centralny zamek oraz alarm z powiadomieniem radiowym" oznaczalo spalona centralke (koszt 3 stowy za nowy alarm) wiec nic mnie nie zdziwi.
-
Może nie riposta,
ale uświadomienie, że dał się wkręcić tak samo jak ja. Greenstuffy nie muszą być
rozgrzane aby hamowały, po prostu były w tragicznym stanie... Wiem, bo znajomy
takowe posiada.
greenstuffy nie trzeba grzać jednak red i wyższe trzeba -
No dokładnie Krzychu, jak zaciski były tak regenerowane jak czyszczone popychacze to sie nie ma co dziwic ze auto zle hamowało
-
No popychacze to byl hit 2009 Pamietasz nasze miny po rozberaniu go?
-
No popychacze to
byl hit 2009 Pamietasz nasze miny po rozberaniu go?hehehhe no dokładnie nasze miny były bezcenne
heh ja pamiętam że ze zdziwienia szukaliśmy czy czasem środek nam gdzieś nie wypadł a tu okazała się lipa i dlatego też nie ma się co dziwić, że wszystko się teraz sypie w tym aucie -
Nie chcę zakładać nowego tematu...pytanie dotyczy swapu hamulców z Swifta Gti do Justy 1.3 4wd...z tego co wyczytałem to jest to kosztowna sprawa, koszt zacisków używek x4 tarcz x4 i co jeszcze? pewnie przydały by się nowe przewody.
-
koszt zacisków używek x4 tarcz x4 i
co jeszcze? pewnie przydały by się nowe przewody.no raczej jest tego więcej, słabo coś poczytałeś
-
Nie chcę zakładać
nowego tematu...pytanie dotyczy swapu hamulców z Swifta Gti do Justy 1.3 4wd...z
tego co wyczytałem to jest to kosztowna sprawa, koszt zacisków używek x4 tarcz x4 i
co jeszcze? pewnie przydały by się nowe przewody.No + linki, na forum w UK napotkalemna info ze sie da przelozyc do AWD hamulce z gtika tylko trzeba zrobic mixa z piastami i lozyskami, sam sie czyms takim chyba bede na lato zajmowal.
-
na tyl jeszcze trzeba piasty, oraz adaptery zeby przykrecic do czegos zacisk.
-
Dawcy ma chyba hamulce z GTi w Justy - może niech on się wypowie
-
hehe aha, ale tak
generalnie to ma to jakieś większe znaczenie ?No ma, bo te nacięcia mają za zadanie zbierać z powierzchni klocka szklistą warstwę tworzącą się podczas hamowania. Te nacięcia mają iść "pod prąd" w stosunku do klocka.
-
No ma, bo te
nacięcia mają za zadanie zbierać z powierzchni klocka szklistą warstwę tworzącą się
podczas hamowania. Te nacięcia mają iść "pod prąd" w stosunku do klocka.naciecia maja byc tak jak przewidzial to podczas projektowania producent, w kazdym modelu mogą byc wzgledem klocka inaczej ustawione.
-
Dla potomnych
http://www.brembo.com/US/Performance/SportRotors/
Cytat:
It is a popular misconception that drillings in a disc determine the direction of rotation. In truth, for an internally vented drilled disc, the geometry of the vanes dictates the direction of rotation. There are three vane types in use:
- Pillar vane (comprised of many small posts)
- Straight
- Curved vane
The first two vane types are non-directional, and can be used on either side of the vehicle. The curved vane disc, however, is directional. A curved vane disc must be installed with the vanes running back from the inside to the outside diameters in the direction of rotation. Orienting the disc in the manner creates a centrifugal pump. The rotation of the disc causes air to be pumped from the center of the disc, through the vanes, and out through the outside diameter of the disc. This greatly enhances the disc’s ability to dissipate heat. Additionally, all of Brembo’s slotted discs are directional, regardless of the vane geometry. The discs should be installed such that the end of the slot nearest the outer edge of the disc contacts the pad first.
-
dwa kluczowe wycinki:
1> wszystkie:
There are three vane types in use:- Pillar vane (comprised of many small posts)
- Straight
- Curved vane
The first two vane types are non-directional, and can be used on either side of the vehicle.
2> zalecenia danej firmy odnosnie Curved vane bo reszta wg nich to uniwersalna:
Additionally, all of Brembo’s slotted discs are directional, regardless of the vane geometry. The discs should be installed such that the end of the slot nearest the outer edge of the disc contacts the pad first. -
Nie wszystko co znajdziecie w necie jest prawdziwe. Pasuje P&P z GTi do Justy. Nawet otwór w wahaczu żeby linkę od rękawa przykręcić jest w tym samym miejscu.
Żeby założyć hample tylne trzeba mieć: zaciski, jarzma, tarcze, klocki, blachy kotwiczne pod jarzma, linkę i przewody gumowe z GTi. Plus śruby i zabezpieczenia przewodów.
Otwory w zwrotnicach pasują idealnie z tarcz bębnów na blachy kotwiczne pod tarczówki jeśli chodzi o tył. Z przodu wystarczy wymienić tarcze i zaciski z jarzmami. Wiąże się to potem z koniecznością założenia 14" kół bo w 13" nie wejdzie. Osobiście bardziej polecam kupno zacisków z CRXa do przodu bo wtedy mieści się też 13" a dostępność części czy to seryjnych czy sportowych jest o niebo lepsza niż do SS.
Przy zakładaniu tarcz z tyłu trzeba zwrócić uwagę, aby konkretny zacisk był razem z blachą kotwiczną, bo potem może trochę linki od ręcznego brakować. Chodzi mi o to, że zacisk w SS jest na godzinie 12:00, ale bez problemu daje się przykręcić powiedzmy na 10:00- koło prawe a 2:00- koło lewe i potem linka jest nieco naprężona cały czas. Ponadto warto sobie przed malowaniem zaznaczyć, która tarcza kotwiczna jest z której strony, bo są specjalnie wyprofilowane (jak się zdejmie to wiadomo OCB).
Dodam jeszcze, że w Justy nie należy gumowego przewodu montować w jednym z fabrycznych miejsc, bo jest on krótszy i przy podnoszeniu koła w górę jest realna szansa że przewód się zerwie. Ale bez obaw, można to miejsce bez problemu ominąć i zostawić luźny przewód. Pozostałe miejsca mocowania są gęsto i przewód nie będzie ocierał czy zwisał.
To tak pokrótce. Jeśli są jakieś wątpliwości to pytać.
Pozdrawiam.
-
A ja teraz chamsko wetnę się w Wasz wątek
Słuchajta, mam plan (oraz czas i pieniążki) coby wsadzić hample przednie z gti do 1.0 Wiem, że trzeba mi z gti: tarcze, piasty, zaciski (ewentualnie crx), klocki i inne takie pierdoły. Pytanie tylko co z półosiami? Mimo długiego szukania, nie znalazłem odpowiedzi. Wyposażyłem się już w felgi 14stki, piasty mam na oku, zaciski też, ale jak z resztą?
-
jak masz ABS to napewno bedzie problem bo przeguby maja inna ilosc zebow.
-
Nie mam absu, z tym, że to mk5. Jakby ktoś mógł sprawdzić jaki jest wieloklin w gti (ile zębów) to byłbym wdzięczny. Porównam sobie z moim.