[GTi] kompresor
-
mozna zrobic tak ze jak sprzeglo robi co swoje to zostajemy serii i swinia laduje serie mape, a jak zalaczamy kompresor i sprzeglo spinamy ze swinia to przechodzi na mape pod doladowanie, i sie placi za jedna mape czyli jak zmieniamy mape w det-ie 3, jednoczesnie sterujemy sprzeglem od kompresora. jedyny bol jest taki albo zamulamy na serii albo idziemy na calosc
co do wytrzymalosci dolu, ja bym zarzucil tloki od vitary, bardziej rozwojowe na przyszlosc, bo watpie czy m45 czy jakos tak zaspokoi cie na dlugo
-
wlansie od tego jes sprzeglo aby nieobciazac silnika po rozlaczeniu, a pasek i jedno kolko to co to za obciazenie, a z mapami to nie jest az taki koszt na serie bez kompresora mape poprawic + wgrac na kompresor jedna, mapa z hamownia 800zl kolejne to juz poprostu dogadanie sie z magikiem.
-
wlansie od tego jes
sprzeglo aby nieobciazac silnika po rozlaczeniu, a pasek i jedno kolko to co to za
obciazenie, a z mapami to nie jest az taki koszt na serie bez kompresora mape
poprawic + wgrac na kompresor jedna, mapa z hamownia 800zl kolejne to juz poprostu
dogadanie sie z magikiem.Ile taki kompresor daje obciążenia? Więcej niż klima ustawiona na maxa, bo jestem ciekawy...
-
Tylko ze ilosc powietrz sie zmienia jak jest kompresor ktory jest odlaczony wiec trzeba robic mapke od nowa
-
czyli nie pracujacy kompresor stwarza opor i dostaje mniej powietrza? to zrobic klape miedzy kompresorem a przepustnica ktora bedzie pomijala uklad od kompresora do tego kawalek kibelrury ze stozkiem jako dolot do wersji n/a, i regulowac dodatkowo klapa, albo kompresor albo dolot ze stozka dobra, na serio lepiej zrobic te mapy bedzie mniej rzezby
-
Tylko ze ilosc
powietrz sie zmienia jak jest kompresor ktory jest odlaczony wiec trzeba robic mapke
od nowaJesteś w wielkim błędzie... Komputer ma mapę paliwa wystrojoną na podciśnieniu... wiadomo ze jak silnik jest doładowany to potrzebuje też mapy do nadciśnienia więc robi się jedną rozszerzoną mapę która idzie od podciśnienia przez 0 do nadciśnienia. Nie potrzebne są 2 mapy! Jest jedna która działa na podciśnieniu i na doładowaniu Przecież jak jedziesz np z 1/3 wciśniętego gazu to nie masz doładowania i jedziesz na podciśnieniu np -0,4 bara a jak depniesz gaz do dechy nagle wskakuje +0,4 a w międzyczasie nie zmieniałeś mapy. Więc wyłączając kompresor nie musisz zmieniać map...
Co do oporów klimy i kompresora - z doświadczenia wiem że stwarzają podobne lub nawet kompresor mniejsze a za to ile dodaje mocy
Aha - miałem sprzęgło elektromagnetyczne w kompresorze przez rok i przez ten czas użyłem go tylko raz więc moim zdaniem nie ma sensu zawracać tym sobie dupy
-
Jesteś w wielkim
błędzie... Komputer ma mapę paliwa wystrojoną na podciśnieniu... wiadomo ze jak
silnik jest doładowany to potrzebuje też mapy do nadciśnienia więc robi się jedną
rozszerzoną mapę która idzie od podciśnienia przez 0 do nadciśnienia. Nie potrzebne
są 2 mapy! Jest jedna która działa na podciśnieniu i na doładowaniu Przecież jak
jedziesz np z 1/3 wciśniętego gazu to nie masz doładowania i jedziesz na
podciśnieniu np -0,4 bara a jak depniesz gaz do dechy nagle wskakuje +0,4 a w
międzyczasie nie zmieniałeś mapy. Więc wyłączając kompresor nie musisz zmieniać
map...
Co do oporów klimy
i kompresora - z doświadczenia wiem że stwarzają podobne lub nawet kompresor
mniejsze a za to ile dodaje mocy
Aha - miałem
sprzęgło elektromagnetyczne w kompresorze przez rok i przez ten czas użyłem go tylko
raz więc moim zdaniem nie ma sensu zawracać tym sobie dupyNo niby masz racje ale przeciez jak masz zwezke na seryjnym silniku w postaci kompresora to jakos trzeba to skompensowac hmm? To jest podobnie jak zakladasz gaz i robi sie zwezke wiec trzeba dac wiecej gazu zeby to jezdzilo (mowimy o podcisnieniu)
Aaa zreszta niech ktos to zrobi to bedziemy gdybac
Indii moze ty?
-
o niby tak ale kompresor jednak troche wyje chocby problem z przegldem, spaliny/glosnosc koels sie bedzie zastanawial co 1.3 tak wyje. Pozatym m62 jest mniejszy a co za tym idzie latwiej go umocowac.
-
o niby tak ale
kompresor jednak troche wyje chocby problem z przegldem, spaliny/glosnosc koels sie
bedzie zastanawial co 1.3 tak wyje. Pozatym m62 jest mniejszy a co za tym idzie
latwiej go umocowac.Eh... Kompresor hałasuje ale nie tak żebyś nie przeszedł przeglądu, przepalony seryjny wydech jest dużo głośniejszy. Spaliny? Niby czemu miałaby być złe? 2 przeglądy przeszedłem z kompresorem bez najmniejszego problemu w stacji gdzie najdokładniej sprawdzają auta - gość jeszcze podziwiał
Co do wielkości - M45 jest mniejszy tylko jest z różnymi obudowami.
M45 z Mercedesa ma 2 rodzaje:
M45 z Mini Cooper ze stajni BMW:
I jest jeszcze parę innych ale raczej nie kupicie ich używanych na allegro więc nie będę szukał bo dostępne są tylko te które pokazałem... Najmniejszy jest ten pierwszy, co prawda ma gabaryty porównywalne z m62 ale jest mniejszy.
Tak wygląda m45 zamontowany w Hondzie:
No niby masz racje
ale przeciez jak masz zwezke na seryjnym silniku w postaci kompresora to jakos
trzeba to skompensowac hmm? To jest podobnie jak zakladasz gaz i robi sie zwezke
wiec trzeba dac wiecej gazu zeby to jezdzilo (mowimy o podcisnieniu)
Aaa zreszta niech
ktos to zrobi to bedziemy gdybac
Indii moze ty?Co z tego że masz zwężkę jak kompresor się kręci i wdmuchuje powietrze do silnika więc nie stawia mu żadnych oporów a nawet daje dużo więcej powietrza niż potrzeba, które musi być upuszczane przez DV lub Bova. Nie rozkminiasz tego
Mój projekt jakby ktoś chciał zobaczyć -> http://www.racingforum.pl/Honda-CRX-del-Sol-ESI-SUPERCHARGED-t78760.html . Jest też opisany dokładniej na innych forach ale tu jest najmniejszy syf
-
Co z tego że masz
zwężkę jak kompresor się kręci i wdmuchuje powietrze do silnika więc nie stawia mu
żadnych oporów a nawet daje dużo więcej powietrza niż potrzeba, które musi być
upuszczane przez DV lub Bova. Nie rozkminiasz tego
Mój projekt jakby
ktoś chciał zobaczyć -> http://www.racingforum.pl/Honda-CRX-del-Sol-ESI-SUPERCHARGED-t78760.html . Jest też
opisany dokładniej na innych forach ale tu jest najmniejszy syfchyba nie rozumiesz o czym mowimy, a kwestia jest jak kompresor jest WYLACZONY przez sprzeglo i sie nie kreci
-
jeśli kompresor sie kreci podaje wiecej powietrza oraz co za tym idzie wiecej paliwa więc spaliny napewno będa bardziej bogate w zwiazki nieprzyjazne dla środowiska. no temat juz kiedys przegladalem i fajnie all wyglada, masz moze zdjecia z montazu? albo przedstawiajace calość dolotu?, ciekawe czy w ss by kompresor wlazl przed silnik. pewnie obowiazkowo trzeba by wydech owinac;]
-
chyba nie rozumiesz
o czym mowimy, a kwestia jest jak kompresor jest WYLACZONY przez sprzeglo i sie nie
kreciTo masz jedynie bardziej zmulone auto. Dzisiaj na torze urwał mi się pasek od kompresora. Zamiast mieć ciśnienie w dolocie około -0,1 w gazie otworzonym do dechy miałem -0,2. Spalanie dalej jest dobre itp. Jedynie zamiast 125 seryjnych koni miałem może 100... Które i tak nadrabia odetkany wydech i lekkie koło zamachowe
-
jeśli kompresor sie
kreci podaje wiecej powietrza oraz co za tym idzie wiecej paliwa więc spaliny
napewno będa bardziej bogate w zwiazki nieprzyjazne dla środowiska.Jak jest dobrze wystrojony to nie podaje Ci żadnych bardziej bogatych związków dla środowiska I tak przy montażu kompresora trzeba by zrobić od razu przelotowy wydech i wywalić katalizator to już nie powinno auto przeglądu przejść Tylko kto sprawdza spaliny na przeglądzie?
-
jeśli kompresor sie
kreci podaje wiecej powietrza oraz co za tym idzie wiecej paliwa więc spaliny
napewno będa bardziej bogate w zwiazki nieprzyjazne dla środowiska. no temat juz
kiedys przegladalem i fajnie all wyglada, masz moze zdjecia z montazu? albo
przedstawiajace calość dolotu?, ciekawe czy w ss by kompresor wlazl przed silnik.
pewnie obowiazkowo trzeba by wydech owinac;]Nie do końca jest tak, że im więcej powietrza i więcej paliwa tym spaliny bardziej bogate w związki toksyczne. Trzeba wziąć jeszcze pod uwagę efektywność procesu spalania danej ilości paliwa. Jeżeli dostarczymy do silnika odpowiednio dużo powietrza i dolejemy więcej paliwa niż na serii to możemy uzyskać "bardziej czyste" spaliny, ponieważ proces spalania nastąpi w efektyniejszy sposób.
Jeżeli chodzi o mapę dla sytuacji, gdy kompresor jest wyłączony, to niestety seryjna mapa nie obsłuży tego poprawnie, bo przy montażu układ dolotowy ulega przekonstruowaniu i zmienia się ilość i sposób dostarczonego do silnika powietrza.
Tylko kto sprawdza spaliny
na przeglądzie?Diagnosta ?
-
Jeżeli chodzi o
mapę dla sytuacji, gdy kompresor jest wyłączony, to niestety seryjna mapa nie
obsłuży tego poprawnie, bo przy montażu układ dolotowy ulega przekonstruowaniu i
zmienia się ilość i sposób dostarczonego do silnika powietrza.Indii - przyznaj się, co tam kombinujesz Którego Eaton-a pchasz
na przeglądzie?
Diagnosta ?tia ... ani razu mi nie sprawdzali tylko raz się pytał facet, czy policja mi się nie czepia
-
mi zawsze sprawdzali chyba czas zmienic diagnoste:d
-
tia ... ani razu mi
nie sprawdzali tylko raz się pytał facet, czy policja mi się nie czepiami ostatnie 2 razy sprawdzali
-
po co ci dawać kompresor skoro zawsze można sobie na stacjach za darmo dopompować
-
yy WTF???
-
yy WTF???
nie widzisz, że kolega żartował