Awaria skutera
-
Skuter chwaliłem, chwaliłem i przechwaliłem...
Otóż mam z nim pewien problem:
Odkręcam manetkę gazu i czasami ładnie wkręca się na obroty, czasami dławi się, czasami zdycha. Strach tym jeździć w mieście, bo nie wiadomo czy uda mi się ruszyć.
Problem dotyczył do niedawna tylko niskich obrotów, teraz zaczyna się na wyższych.
Próbowałem regulować gaźnik, ale nic to nie poprawiło.
Zakupiłem więc nowy gaźnik z myślą, że to właśnie to. Niestety, żadnej różnicy po wymianie. Tak więc pieniądze wyrzucone w błoto. Nie pomaga również regulacja tego nowego gaźnika.
Filtr paliwa mam nowy dostałem razem z nowym gaźnikiem.
Filtr powietrza czyściłem w zeszłym tygodniu, żadnej różnicy nie było przed i po czyszczeniu.Po sprawdzeniu z kolegą skutera:
-
nie ma żadnej różnicy czy paliwo podawane jest ze zbiornika paliwa czy też odłączony jest zbiornik a paliwo idzie tylko z filtra, w którym go jeszcze trochę zostało. Sprawdzaliśmy z kołem w powietrzu - silnik wkręca się na wysokie obroty po czym chwilę tak pracuje i zaczyna się powoli dławić, obroty spadają do niskich, ale silnik nie gaśnie. Wyraźnie słychać jak się dusi.
-
nie ma żadnej różnicy czy jest włożony filtr powietrza czy też go nie ma w skuterze.
-
gdy skuter stoi na kołach i chcę jechać to chwilę wkręca się na obroty po czym zaczyna się dusić. Czasami dusi się od startu nie wkręcając się na obroty po dodaniu gazu. Jednak wystarczy energicznie trzykrotnie przekręcić manetkę gazu aby silnik zaczął wkręcać się na obroty i ładnie przyspieszać (do 20-30km/h, więcej nie miałem możliwości sprawdzić bo garaż się kończył ).
Macie może pomysł co się dzieje?
-
-
A iskra jest?
-
A iskra jest?
Skuter odpala, jeździ, tylko się dławi czasami na niskich a czasami na wysokich obrotach, nigdy na wolnych obrotach...
-
Zatkaj ręką dopływ powietrza i wtedy próbuj. Wygląda mi to na "lewe" powietrze. Powodów może być wiele, chociażby puszczający simmering.
-
może siadać moduł zapłonowy. Niestety dość popularna usterka w skuterach.
Ale może najpierw inne tropy posprawdzaj. Np. świecę -
Skuter odpala,
jeździ, tylko się dławi czasami na niskich a czasami na wysokich obrotach, nigdy na
wolnych obrotach...To jest dwusuw czy czterosuw?
-
To jest dwusuw czy
czterosuw?Czterosuw.
-
A może Ci się tłumik przytkał?
-
Ten chińczyk ma pompę paliwa czy podawane jest grawitacyjnie?
Cześć nowoczesnych gaźników ma membranę i jeżeli nie ma odpowiedniego ciśnienia to nie pojedzie. -
Ten
chińczyk ma pompę paliwa czy podawane jest grawitacyjnie?
Cześć nowoczesnych
gaźników ma membranę i jeżeli nie ma odpowiedniego ciśnienia to nie pojedzie.Paliwo podawane jest grawitacyjnie.
Nie zależnie od tego, czy paliwo idzie z baku czy tylko z filtra powietrza to silnik wchodzi na obroty po czym chwilę na nich pracuje i nagle zaczyna się dławić. Zdławiony pracuje na niskich obrotach, ale nie gaśnie. -
Zapłon pewnie masz jak to przy chińczykach CDI. Patrzałeś czy jest możliwość jakiejś regulacji? Jeżeli paliwo jest grawitacyjnie, gaźnik nowy, to pozostaje sprawa zapłonu. Albo padł moduł albo coś się przestawiło i maszyna Ci się przegrzewa.
-
Zapłon pewnie masz jak to przy chińczykach CDI. Patrzałeś czy jest
możliwość jakiejś regulacji? Jeżeli paliwo jest grawitacyjnie, gaźnik nowy, to
pozostaje sprawa zapłonu. Albo padł moduł albo coś się przestawiło i maszyna Ci się
przegrzewa.Wymieniłem dziś i moduł zapłonowy CDI i cewkę zapłonową z fajką świecy. Wszystko oczywiście na nowe. Wymieniłem też jeden przewód podciśnieniowy który budził moją wątpliwość na nowy.
Wszystko niby tip-top a silnik nadal po przekręceniu gazu wkręca się na obroty po czym schodzi z nich do wolnych i znów wchodzi i tak w kółko. Te wejścia i zejścia z obrotów przy odkręconym gazie nie są regularne, raz częściej a raz rzadziej. -
A ten wydech sprawdziłeś?
-
A ten wydech
sprawdziłeś?W jaki sposób to zrobić?
-
Ściągając go
-
Po prostu odkręć rurę od cylindra. Jak zacznie pracować normalnie (będzie głośno, ojjjj), to znaczy, że jest gdzieś przytkany.