Awaria Tico, jechalem i zgasl
-
Skoro nie ma iskry, to problem leży w elektryce, zapłonie. Do cewki dochodzi napięcie?
-
1.Wtyk/wsówka która dochodzi z lewej strony do cewki, tam powinno byc 12 V nie?
2.Czy cewka dziala na zasadzie, ze mamy z aku napiecie, a aparat daje jej jakby mase i wtedy cewka daje iskre? Slaby w to jestem ale ktos mi tak tlumaczyl i chce sie upewnic.
3.Jak zmierzyc opor na wyjsciu, ma byc chyba 12,1 , czerwony z miernika do wyjscia tam gdzie idzie kabel WN a drugi do masy? bo cos mi tu nie pasuje.
Pierwotne - na wejsciu to przykladalem czerwony od miernika do jednego styku, a obok jest drugi poziomy i tam czarny od miernika i pokazywalo 1,6. Niby mierzyłem ale upewnic sie chce czy dobrze bo sam nie wiem.4.Ta opornosc na czujniku w aparacie 533 to jest w granicy bledu jak ktos powyzej pisal? Bo widelki sa 425 ... 505
-
Mam aparat zapłonowy bo kiedyś kupiłem ze względu na kopułkę. Mógłbym ci wysłać abyś miał w razie czego. Muszę tylko go sprawdzić czy działa.
-
Może w palcu blaszka nie dotyka bolca w kopułce (tego na środku kopułki, którym idzie prąd do palca)?
A tak dla pewności zapytam, w jaki sposób sprawdzałeś iskrę? Podłączałeś świecę do kabla WN, dotykałeś masy (np. pokrywy zaworów), a druga osoba kręciła silnikiem?
Jeżeli tak, to nie ma cudów. Musi być jakaś awaria na odcinku cewka-aparat zapłonowy. Cewka jest nowa i do niej prąd dochodzi, więc albo kable, albo kopułka, albo palec. -
A oprócz kopułki coś w aparacie? Grzebie dzis przy tym aucie, wyciaglem caly aparat wczoraj, dzis zlozylem, przykrecilem srubami, potem kopulka ... auto odpaliło od strzała, idealnie, a po nie calej minucie zgaslo jak wtedy na drodze, nadal powoli szukam, ale moze byc cos rypniete i trzeba bedzie wymienic, ten caly aparat mi smierdzi najbardziej.
-
A jak zgasł próbowałeś go odpalić? Nie masz jakiegoś zabezpieczenia typu immobilizer lub alarmu z odcięciem zapłonu?
-
imobilaizer jest, ale dotykam czujnika i swiatelko pali sie ciagle ... co prawda od okolo roku mialem czasem problem ze nie chcialo sie ciagle swiecic czasem ale to byla kwestia czujnika przy kluczyku ktory wystarczylo potrzec np. o spodnie, wtedy dotykalem imobilaizera i bylo okej, swiatelko sie zaswiecalo na czerwono a nie migalo. A co to za kabel wychodzi z pod aparatu zaplonowego na dole?
Poza tym jak imobilaizer nie odblokowany to przekrecanie kluczyka nic nie daje, wtedy w ogole nie kreci, a tu kreci
-
A w trybie serwisowym immobilizer możesz ustawić. Pamiętam u siebie w pierwszym Tico jak miałem to gdy zostawiałem mechanikom włączałem tryb serwisowy. Aby go włączyć musiałem długo przytrzymać pestkę aż dało sygnał.
-
A oprócz kopułki
coś w aparacie?Nie wiem czy sam aparat by odpowiadał za brak iskry...
Jak się moduł zapłonowy zepsuje, to raczej na ciepłym silniku auto gaśnie a na zimnym chodzi. Ale dla pewności możesz podmienić cały aparat. Chociaż ja bym zaczął od kopułki i palca . -
To wszystko kwestia tego ile mozna kupic a potem co z tym zrobic jak sie okaze zbedne? Oczywiscie moglbym isc do mechanika ale nie chce.
Mialem jaja z kopulka to jej zachowanie bylo takie ze to palilo, to nie palilo, kupilem chinola i dalej lipa byla, trzeba by cos znalesc z napisem MANDO conajmniej ... niestety stare moje kopulki wyrzucilem. Dzieki wam za sugestie, jak cos zdzialam to napisze. Taka wskazowka, ze takie objawy bardziej na kopulke niz na modul sa cenne, dzieki.Mando niska z Matiza to jest to samo co w Tico i mozna brac jak cos?
Drogie te kopulki jak diabli, chodzi mi o oryginaly, a chinol tani ale po 20km moze go szlag trafic. Nowa byla chyba do 160tysiecy, a teraz niby oryginal tez a 20scia nie ma zrobione na niej -
Kupując chinola za ułamek ceny oryginału przepłacasz, bo częściej wymieniasz. O nerwach i straconym czasie nie wspomnę. Tico ma tanie części i warto trzymać się oryginałów, póki jeszcze są dostępne
-
Jezeli zestawisz wartosc auta i kupowanej oryginalnej czesci to nie jest tanio wg mnie
-
możesz zrobić zdjęcie środka kopułki i zamieścić ?
-
Na ta chwile niestety nie.
Srodek kopulki tam jest takie cos scierne, taki czubek, to sie sciera z czasem pod wplywem pracy palca i jak palec zetrze to generalnie koniec kopulki? -
Moja poprzednia kopułka wygląda w środku tak:
-
Jak będziesz tak podchodził do sprawy, to będziesz co chwila biadolił, że coś nie działa Twój wybór
-
Srodek kopulki tam
jest takie cos scierne, taki czubek, to sie sciera z czasem pod wplywem pracy palca
i jak palec zetrze to generalnie koniec kopulki?Dokładnie tak, to jest najważniejszy element przez którego przechodzi prąd podawany na palec. Więc jeśli ten element jest starty to kopułka wymaga wymiany najlepiej razem z palcem.
-
Z doswiadczenia wiem, ze pewnie wsrod kopulek to jest taka kopulka na ktorej bezposrednio pisze MANDO, takie maja m.in w FOX Rzeszow, moze ktos jednak kupowal jakies inne i mu sie dobrze sprawuja? Jakies Valeo? Namierzylem juz dwie poza FOX rzeszow na ktorych pisze MANDO, niestety zdjecia nie zgadzaja sie z rzeczywistoscia : ) szkoda bo juz dzis bym wykonal próbe, jest masa innych, ladnie wygladaja ale co z tego. chocby tu: https://www.motointegrator.pl/produkty/zamienniki/239563-kopulka-rozdzielacza-zaplonu-korea-k10001d
-
Witam Kup na szrocie aparat zapłonowy Lub wymień moduł w aparacie zapłonowym !
-
Mando to w zasadzie nie producent, a typ kopułki - niska. Występują jeszcze DAC - wysokie. I tak należy je rozróżniać