Oddławianie silnika
-
Z mojej wiedzy wynika, że Tico spokojnie spełnia normy, jak najbardziej. Nawet
więcej - prawidłowo wyregulowany silnik, nawet pozbawiony kata, mieści się w normach
(przynajmniej w tych obowiązujących w latach jego produkcji, ale normy chyba się nie
zmieniły).Zapewne jest to prawda, niestety tu gdzie mieszkam ciężko znaleść dobrego mechanika w dobrej cenie który to wyreguluje..
dlatego ja 99% napraw wykonuję sam.
Jedyny dobry mechanik w okolicy.. jest wulkanizatorem,
mechanikę robi tylko poza swoim sezonem, umawiać się trzeba na 2 miesiące na przód
a na tych pozostałych albo mnie nie stać albo nie warto grosza wydać.. -
Zauważyłeś większe
spalanie? A jeśli nie zakleiłbyś pcv taśmą to by nie śmigało?Póki co ciężko mi się pochwalić niskim spalaniem na lpg jest w granicach 8-8,5L ale jeżdzę głównie po mieście, są to wyniki zimowe.
Dzięki za ten cytat, zrobię porównanie bo szczerze mówiąc w pierwszej kolejności wykonałem tę przeróbkę, w momencie kupna samochód spalał 16L Lpg -
A po co zaślepka,
wystarczy odłączyć przewód podciśnienia od egr i zatkać go np. śrubką. Będzie cały
czas w pozycji zamkniętej.To i tak trzeba raczej go wykręcić i wyczyścić, ponieważ jak samochód przejechał kilkaset tysięcy kilometrów to będzie zabrudzony i może się nie domykać.
-
temat mnie zainspirował, odkręciłem puszkę katalizatora i ku mojemu zdziwieniu katalizatora nie ma, poprzedni właściciel posprzątał . Usunąłem rurkę dodatkowego powietrza wraz z zaworem podciśnieniowym, zaślepiłem oczywiście dziurę w kolektorze wydechowym i przewód podciśnienia idący do zaworu. Trojak wraz z zaworkiem PCV również poleciał, przewód odmy puszczony na dół do skrzyni, wyregulowałem wolne obroty na przepustnicy oraz skład mieszanki na reduktorze (wolne obroty) bo się rozjechało po tym zabiegu. Efekt pozytywny, stabilne obroty od zimnego do nagrzanego silnika, raz już miałem przyjemność wymieniać zawór PCV bo dział jak chciał ,teraz tego problemu nie powinno być. Na koniec pasowałby sprawdzić spalanie ale to wymaga czasu .
-
no to ktoś zarobił parę dyszek na katalizatorze, szkoda miałbyś na jakieś części
stabilniej chodził będzie napewno, daj znać za jakiś czas jak wpłyneło to na spalanie i dynamikę -
temat mnie
zainspirował, odkręciłem puszkę katalizatora i ku mojemu zdziwieniu katalizatora nie
ma, poprzedni właściciel posprzątał . Usunąłem rurkę dodatkowego powietrza wraz z
zaworem podciśnieniowym, zaślepiłem oczywiście dziurę w kolektorze wydechowym i
przewód podciśnienia idący do zaworu. Trojak wraz z zaworkiem PCV również poleciał,
przewód odmy puszczony na dół do skrzyni, wyregulowałem wolne obroty na przepustnicy
oraz skład mieszanki na reduktorze (wolne obroty) bo się rozjechało po tym zabiegu.
Efekt pozytywny, stabilne obroty od zimnego do nagrzanego silnika, raz już miałem
przyjemność wymieniać zawór PCV bo dział jak chciał ,teraz tego problemu nie
powinno być. Na koniec pasowałby sprawdzić spalanie ale to wymaga czasu .Widzę, że temat inspiruje coraz większą rzeszę userów
U siebie mam problem ze zbyt niskimi obrotami biegu jałowego na benzynie - próbowałem regulować śrubką od obrotów - bezskutecznie. Zastanawiam się, czy nie usunąć PCV i dokonać testów przez jakiś czas
Z EGR trochę się boję kombinować - z jednej strony zubożona mieszanka - będzie trzeba ją wzbogacić. Z drugiej jednak strony - więcej powietrza w gaźniku - więc może zacznie jechać na benzynie, pomimo dławiącego mixera lpg?
-
Wyciągnij pcv i zobacz różnicę w pracy silnika. Widoczne od razu.
-
Z EGR trochę się
boję kombinować - z jednej strony zubożona mieszanka - będzie trzeba ją wzbogacić.Czyli po tym zabiegu wystarczy odkręcać śrubkę od mieszanki aż silnik będzie pracował tak jak wcześniej?
-
co do PCV to mogę powiedzieć że silnik chodził różnie był okres że trzymał obroty a nieraz telepało mało silnik nie wypadł, podmianka na inny zaworek pomogła na jakiś czas.
Wiadomo gaz jest bardziej czuły na zmiany podciśnienia w dolocie i regulacja po zaślepieniu musowa aczkolwiek polecam ten mod.Sprawdzę spalanie na obecnych nastawach, zobaczę co wyjdzie, kusi mnie zaślepić ten egr, ale jak się zdecyduję to na pewno będzie przeprowadzona ponowna regulacja LPG, dla mnie najważniejsze jest spalanie
-
Czyli po tym
zabiegu wystarczy odkręcać śrubkę od mieszanki aż silnik będzie pracował tak jak
wcześniej?Generalnie skład mieszanki najlepiej ustawić przy pomocy analizatora spalin.
-
Generalnie skład
mieszanki najlepiej ustawić przy pomocy analizatora spalin.A co myślicie o świecy diagnostycznej? Trochę droga zabawka... ale chyba na to też można ustawić?
-
Generalnie skład
mieszanki najlepiej ustawić przy pomocy analizatora spalin.Można też pojeździć chwile i zobaczyć na świece, taniej wyjdzie
-
Albo na płomień.
-
Albo na sondę lambda z Matiza
-
Albo na sondę
lambda z Matizaczyli sugerujesz kolektor wydechowy z matiza?
ewentualnie w miejscu rurki powietrza dodatkowego..ale jak później odczytać wartości? istnieje możliwość bezpośredniego podpięcia np pod laptopa czy tak tylko palnołeś?
zaraz temat zamieni się w przeróbkę instalacji lpg na II gen
znalazłem coś takiego www.racing-planet.pl/tuning-skutera-uniw...288d9975c8811ec
-
ja mam coś podobnego http://allegro.pl/tester-sondy-lambda-kontrolka-i3150568452.html, kiedyś kupiłem do Passata z lpg, miałem zamontowane w kokpicie, spełniało swoje zadanie. Muszę pogadać z kolegą ze szrotu żeby załatwił jakąś sondę, przetestuje na tico
edit
myślę albo nagwintować otwór po rurce, ale prościej wspawać nakrętkę i wkręcić sondę, do tego można dodać centralkę wraz z krokowym i mamy druga gen Kwestia TPS ale można ustawić np. w stagu 100 regulacje wyłącznie od sondy -
Można też pojeździć
chwile i zobaczyć na świece, taniej wyjdzieMożna, ale na dłuższą metę nie polecam. W końcu LPG szybciej niszczy silnik, więc IMO warto odżałować te 20-30zł
-
Dużo roboty jest z wymianą kolektora? Tak patrze po allegro i używki w przystępnych cenach chodzą
Mam obawy co do śrub, żeby ich nie pourywać -
Hm tzn tak. Chyba już opisywałem w jakims topiku.
Ja rozgrzałem silnik aby śruby ładnie się odkręcały, jeśli nie idzie należy użyć palnika chociażby na propan butan taki do lutowania miedzi. Należy ubezpieczyć się w konkretne klucze (nie żadne marketówki typu drop forget) Nasadka na śrubę ma być spasowana tzn nie uniwersalna tylko taka jaka jest nakrętka.
Wiadomo że musisz mieć uszczelkę nową. Specyfik Wd jest nie potrzebny bo tam jeśli nie pójdzie to potrzebna jest temperatura. Ubezpieczyć się trzeba również w uszczelkę pomiędzy kolektorem a rurą. U mnie z kupioną uszelką wyszedł problem i użyłem dodatkowo specyfiku, uszczelniacza wydechowego w tubce. Jak to będzie trwałe to zobaczymy. To chyba tyle.
Acha do demontażu kolektora ja ściągnałem przedni błotnik i inne elementy które mi przeszkdzały.. -
Zaślepiłem EGR po czym zobaczyłem, że przy dodawaniu gazu w ogóle się nie rusza membrana Odczuwalnie nic do nie dało.
Zatkałem PCV i odmę puściłem na dół, zauważyłem, że jak poruszam tym pcv to coś w nim lata, tak czy siak po tym zabiegu zniknął problem z lekkim zamuleniem przy gwałtownym dodaniu gazu
Wydaje mi się też, że szybciej przyśpiesza od 60Jako, że należało wzbogacić mieszankę po tym wszystkim a cypelki od świec wcześniej miałem białawe, odkręciłem śrubkę od mieszanki o 2 obroty.
Wzrostu spalania jakoś narazie nie zauważyłem