Problem z alternatorem
-
Powiedzmy że tak czy inaczej alternator jest uszkodzony. Postaram się kupić jak najlepszy - zobaczymy co z tego wyjdzie.
Teraz mam pytanie co podziałać z tymi kablami? Bo przy alternatorze wydaje mi się że jak zmieniałem oryginalny alternator na drugi kabel był ok. Klemy mam na pewno idealnie czyste. Jedynie co to przy klemach kabel może być uszkodzony, ale to sprawdzę.
Poza tym to nie przepalił by się już ten kabel jeżeli jest uszkodzony?
-
Jedynie co to przy klemach kabel może być uszkodzony, ale to sprawdzę.
Poza tym to nie
przepalił by się już ten kabel jeżeli jest uszkodzony?Może się jeszcze nie przepalił, może jest skorodowany ja u mnie Zajrzeć nie zaszkodzi
-
Byłem przed chwilą pooglądać sobie.
Klemy są idealnie czyste, wszystko wyczyszczone.
Kabel nr. 1 jest w bardzo dobrym stanie, nic nie zaśniedziałe.
Kabel nr. 2 samemu jakiś czas tego naprawiałem, jak widać jest cały zabezpieczony.Odpaliłem sobie silnik i mierzyłem napięcia:
- 14,9V bez świateł
- 14,2V z światłami
Kontrolka się nie paliła. Ruszanie tymi kablami nic na mierniku nie zmieniało - cały czas takie samo napięcie.
Które kable prowadzą od alternatora?
-
14,4 to powinno być max napięcie ładowania bez świateł. Skoro podchodzi 15v to wymienic trzeba regulator napięcia a to koszt ok 50zł. Za tyle kupi się drugi alternator wiadomo używany i jak się trafi dobrze to pochodzi. Szkoda tego boscha na takim ładowaniu długo nie pociągnie.
-
Akumulator dużo nie ucierpiał, bo z takim ładowaniem przejechał razem max 80 km
Pozostało mi tylko wymienić alternator, i jeszcze przy wymianie zobaczę w jakim stanie są kable przy alternatorze.
A który z allegro byście polecali alternator? Idzie nowy kupić za 300-400 zł, ale to troche kosmiczna cena jest
Zastanawiam się nad tym:
http://allegro.pl/daewoo-tico-alternator-oryg-po-regeneracji-i2808981890.html?source=oo
lub:
http://allegro.pl/alternator-daewoo-tico-gwarancja-i2825098457.html
-
Kabel nr. 1 jest w bardzo dobrym stanie, nic nie zaśniedziałe.
Kabel nr. 2 samemu jakiś czas tego naprawiałem, jak widać jest cały zabezpieczony.Sprawdź dokładnie złączkę widoczną na zdjęciu, tą obok cyfry 2.
Odpaliłem sobie silnik i mierzyłem napięcia:
- 14,9V bez świateł
- 14,2V z światłami
Sprawdź jeszcze napięcie na wyjściu alternatora - między jego masą, a wyjściem +12V.
Jeżeli alternator ma złą masę, to regulator ma zły potencjał odniesienia do regulacji napięcia. -
Akumulator dużo nie
ucierpiał, bo z takim ładowaniem przejechał razem max 80 km
Pozostało mi tylko
wymienić alternator, i jeszcze przy wymianie zobaczę w jakim stanie są kable przy
alternatorze.
A który z allegro
byście polecali alternator? Idzie nowy kupić za 300-400 zł, ale to troche kosmiczna
cena jest
Zastanawiam się nad
tym:Zapytaj sprzedawców, na czym polegała ich regeneracja
-
Masa alternatora jest jego obudowa?
Na razie sprawdzilem napiecie pomiedzy klema + a obudowa alternatora - takie samo jak na - klemie.A do czego sluza te dwa mniejsze kable w alternatorze wpinane kostka?
-
Masa alternatora jest jego obudowa?
TAK
Na razie sprawdzilem napiecie pomiedzy klema + a obudowa alternatora - takie samo jak na - klemie.
Sprawdź pomiędzy masą (obudową), a wyjściem napięciowym z alternatora - będziesz miał informację na temat wytwarzanego napięcia.
A do czego sluza te dwa mniejsze kable w alternatorze wpinane kostka?
Nie mam schematu, ale jeden idzie do tablicy wskaźników - lampki ładowania.
PS.
Przeczyściłeś złączkę, o której pisałem wcześniej -
Jutro jadę po regenerowany alternator, w sobotę będę wymieniał.
Jak będę się za to zabierał to sprawdzę tą kostkę i napięcie na wyjściu z alternatora.
Zobaczymy co z tego wyjdzie