Wym. zbiornika paliwa po 16 latach i co jeszcze przy okazji???
-
Oryginalny kompletny zbiornik paliwa zakupiony - czekam na paczkę. Dodatkowo konserwacja podwozia wykonana w miejscu baku. Wykręcenie 4 śrub zajęło mi prawie 1h. A tak wygląda stary zbiornik paliwa (rozszczelnił się na łączeniu - zgrzewie).
-
Oryginalny
kompletny zbiornik paliwa zakupiony - czekam na paczkę. Dodatkowo konserwacja
podwozia wykonana w miejscu baku. Wykręcenie 4 śrub zajęło mi prawie 1h. A tak
wygląda stary zbiornik paliwa (rozszczelnił się na łączeniu - zgrzewie).Hmm, nawet udało się go w jednym kawałku zdemontować, mimo wieku
-
Witam
W końcu po 16
latach nadeszła pora na wymianę zbiornika paliwa (rozwarstwił się na łączeniu). Nie
mam jeszcze zdemontowanego zbiornika ale chciałem zapytać co przy wymianie zbiornika- poza samym zbiornikiem z reguły jest wymieniane? Pływak, przewody paliwowe? I
najważniejsze jaki zbiornik kupić?
Kup zbiornik z wyjściem (i czujnikiem) na kontrolkę rezerwy paliwa. Ciężko jednak dostać taki.
Fabrycznie Ticacze, sprowadzane do Polski nie miały kontrolki paliwa. W miejsce rezerwy jest kontrolka zapięcia pasów.
Tico jednak ma trzeci kabel, gdzie można podłączyć wyjście na kontrolkę rezerwy.
Mi bardzo brakowało w tico kontrolki rezerwy paliwa, którą to posiadały nawet Maluch i Syrena.
PS. Do tico nie produkowali plastikowych baków - kiedyś szukałem plastikowego. - poza samym zbiornikiem z reguły jest wymieniane? Pływak, przewody paliwowe? I
-
Mi bardzo brakowało
w tico kontrolki rezerwy paliwa, którą to posiadały nawet Maluch i Syrena.
PS. Do tico nie
produkowali plastikowych baków - kiedyś szukałem plastikowego.Gdzie niby w Syrenie była kontrolka rezerwy kolego?
-
Gdzie niby w
Syrenie była kontrolka rezerwy kolego?Faktycznie, fabrycznie nie było, ale pamiętam że sam coś wykombinowałem i miałem.
W Tico zabrakło mi młodzieńczego zapału do wstawienia czujnika rezerwy w baku.
Lenistwo. -
W Tico zabrakło mi
młodzieńczego zapału do wstawienia czujnika rezerwy w baku.Kiedyś dzięki uprzejmości Larsa stałem się posiadaczem oryginalnego czujnika poziomu paliwa z sygnalizacją rezerwy.
Ze 3 lata temu zdemontowałem z Tico idącego na złom nowy zbiornik GM i ku mojemu zdziwieniu okazało się, że w komplecie miał oprócz węży i filtra również czujnik poziomu paliwa z sygnalizacją rezerwy.
Widać, były też dostępne komplety wyposażone w ten czujnik -
Widać, były też
dostępne komplety wyposażone w ten czujnikMoże po prostu właściciel sobie skompletował, albo w sklepie skompletowali
-
Może po prostu właściciel sobie skompletował, albo w sklepie skompletowali
To był samochód służbowy i nikt nie podłączał kontrolki rezerwy.
Kompletny nowy bak został założony przez mechanika w warsztacie po tym, jak ten fabryczny przerdzewiał. -
To był samochód
służbowy i nikt nie podłączał kontrolki rezerwy.
Kompletny nowy bak
został założony przez mechanika w warsztacie po tym, jak ten fabryczny przerdzewiał.Czyli może być tak, że kupił tak skompletowany bak w sklepie
-
Czyli może być tak, że kupił tak skompletowany bak w sklepie
Też mi się wydaje, że był to fabryczny komplet
-
Też mi się wydaje,
że był to fabryczny kompletTak jest. Ja też kiedyś kupiłem na Allegro (sprzedawał sklep ze Śląska) uzbrojony oryginalny zbiornik. Okazało się, że pływak ma odpowiedni kabelek...
-
Witam ponownie
Reasumując: nowy kompletny i oryginalny zbiornik paliwa zamontowany, przed tym odpowiednio zabezpieczony (farba podkładowa + konserwacja zewn.). Czujnika rezerwy nie montowałem - nie jest mi potrzebny gdyż w większości jeżdżę na LPG a zbiornik który kupiłem nie miał pływaka z rezerwą