Wymiana paska alternatora
-
Znacie jakiś sposób
aby ruszyć alternatorem dalej, tak aby bez problemu założyć nowy pasek?
Na razie zbytnio
nic na siłę nie robiłem, a nie chce uszkodzić nic w około.Ja mam taką krótką łapkę do wyciągania gwoździ i nią sobie luzuję i naciągam alternator.
-
Ja całkowicie odkręciłem te dwie śruby, następnie walnąłem młotkiem (jakoś tak pokracznie,bo trochę mało miejsca), i potem z całej mej siły cisnąłem regulacją w stronę przodu silnika.
-
Ja wyciągnąłem obydwie śruby całkiem i nic
Tylko że jak patrzałem na allegro jak wygląda alternator to na dole powinien mieć taką długą śrubę, a mój miał króciutka - z 4 cm. Może jeszcze gdzieś z tyłu trzyma.
Na razie nie chce się tam rozpędzać z młotkiem, żeby nic w około nie uszkodzić
-
Ja wyciągnąłem
obydwie śruby całkiem i nic
Tylko że jak
patrzałem na allegro jak wygląda alternator to na dole powinien mieć taką długą
śrubę, a mój miał króciutka - z 4 cm. Może jeszcze gdzieś z tyłu trzyma.
Na razie nie chce
się tam rozpędzać z młotkiem, żeby nic w około nie uszkodzićSą tylko dwie śruby i nie ma bata żeby altek się nie ruszył.
Spryskaj WD-40 wszystkie elementy, przy których altek "się porusza".
Musi puścić.Ps. Mój manual z wymiany paska. (sprawdź na podstawie jego, czy właściwą dolną śrubę odkręciłeś )
-
Są tylko dwie śruby
i nie ma bata żeby altek się nie ruszył.
Spryskaj WD-40
wszystkie elementy, przy których altek "się porusza".
Musi puścić.
Ps.
Mój manual z
wymiany paska. (sprawdź na podstawie jego, czy właściwą dolną śrubę
odkręciłeś )Ja właśnie z Twojego manualna korzystałem Nie mam pojęcia co może go jeszcze trzymać. Śruby wyciągnąłem, a on ani chciał drgnąć
-
Ja pisali wcześniej polej mocowania alternatora wd40 lub zwykłą ropą czy też colą. I po jakimś czasie spróbuj obruszać powinien puścić nie ma bata. Zawsze też jak to mówią bez młota to nie robota. Lekko popukaj młotkiem przez drzewo w to mocowanie,
-
Alternator mocowany jest na 3 śruby!
Dwie są od spodu, a jedna od góry, która służy jednocześnie do unieruchomienia alternatora po odpowiednim naprężeniu paska.
-
Alternator mocowany
jest na 3 śruby!
Dwie są od spodu, a
jedna od góry, która służy jednocześnie do unieruchomienia alternatora po
odpowiednim naprężeniu paska.Jesteś pewny?
Na dole powinna być jedna długa śruba, która przechodzi przez dwa mocowania...Chyba, że tu leży przyczyna: kolega napisał, że na dole miał krótką śrubę.
Może poprzedni właściciel ukręcił dolną śrubę i zostawił ją przy alternatorze a zamiast niej wkręcił inną (krótszą), podczas gdy stary fragment śruby wciąż siedzi w gnieździe...Zaznaczyłem na zdjęciu o co mi chodzi:
-
Dzisiaj nurkowałem pod Tico i widziałem, że dolna część alternatora mocowana jest przynajmniej w moim przypadku na dwie śruby.
Być może powinna być jedna, jednak u mnie od zakupu pojazdu (kupione jako 5-latek) nigdy nikt tam nic nie zmieniał. -
Dzisiaj nurkowałem
pod Tico i widziałem, że dolna część alternatora mocowana jest przynajmniej w moim
przypadku na dwie śruby.
Być może powinna
być jedna, jednak u mnie od zakupu pojazdu (kupione jako 5-latek) nigdy nikt tam nic
nie zmieniał.Ja już nie jestem w stanie sprawdzić jak to jest u mnie i bazuje teraz na zdjęciach z netu.
Ale jestem pewny, że na dole jest jedna długa śruba (na takiej podstawie zrobiłem manual z wymiany paska), która przechodzi przez oba dolne otwory.Masz na spodzie altka dwa otwory na śruby, które nie są usytuowane w jednej linii?
W takim razie koledze pozostaje wejść pod auto i sprawdzić swój alternator.
-
Ja już nie jestem w stanie sprawdzić jak to jest u mnie i bazuje teraz na zdjęciach z netu.
A ja jestem w stanie sprawdzić.
Specjalnie późnym popołudniem poszedłem do Tico i wymontowałem mój alternator.
Przy okazji zrobiłem zdjęcia.
Na fotce widać dwie śruby mocujące alternator w spodniej części.Mam też zrobioną fotkę od spodu auta, ale tam gorzej widać te śruby.
-
A ja jestem w
stanie sprawdzić.
Specjalnie późnym
popołudniem poszedłem do Tico i wymontowałem mój alternator.
Przy okazji
zrobiłem zdjęcia.
Na fotce widać dwie
śruby mocujące alternator w spodniej części.
Mam też zrobioną
fotkę od spodu auta, ale tam gorzej widać te śruby.U mnie w takim razie wystarczyło odkręcenie lewej dolnej śruby, nie mam pojęcia jak wyglądała prawa strona, czy była tam śruba czy nie.
Wątpię, aby Tico miało dwa różne alternatory.Na podstawie Twojego zdjęcia wygląda na to, że kolega nie odkręcił prawej dolnej śruby...
-
U mnie w takim razie wystarczyło odkręcenie lewej dolnej śruby, nie mam pojęcia jak wyglądała prawa strona, czy była tam śruba czy nie.
U mnie też tak wystarczało zrobić, aby wymienić i odpowiednio naciągnąć pasek
Widocznie kolega ma drugą dolną śrubę mocniej przykręconą -
polej mocowania alternatora wd40
I po jakimś czasie spróbuj obruszać powinien puścić nie ma bata.
Zawsze też jak to mówią bez młota to nie robota.
Lekko popukaj młotkiem przez drzewo w to mocowanie,Dokładnie, ja wyciągałem alternator w weekend. Alternator mocują 3 śruby, patrząc od przodu auta z prawej jest taka Śruba) z lewej identyczna ale cała z gwintem i u góry krótsza z podkładką.
Osobiście miałem lekko zapieczone mocowanie u dołu alternatora i bez młotka sie nie obeszło. Większy problem miałem z wydobyciem go z auta ale dałem rade. -
Osobiście miałem
lekko zapieczone mocowanie u dołu alternatora i bez młotka sie nie obeszło. Większy
problem miałem z wydobyciem go z auta ale dałem rade.Ja kiedyś wymieniałem alternator i wyciągałem go chyba od góry, po demontażu filtra węglowego
-
Ja kiedyś
wymieniałem alternator i wyciągałem go chyba od góry, po demontażu filtra węglowegoDokładnie w ten sam sposób sobie poradziłem