Moje tico nie chce gazu :D
-
Dzisiaj pobilem rekord spalania na trasie. Od dawna tyle nie spalil, co dzis, czyli tak malo. Wszystko za sprawa modyfikacji dolotu - wywalilem metalowa puszke zima/lato wczoraj i od tego czasu silnik otrzymuje wiecej powietrza Nie musze juz tak mocno cisnac gazu, zeby jechal, zrobil sie bardziej elastyczny
Jutro mam umowiony montaz LPG i moje tico chyba prosi, zeby nie montowac
-
No ale ile wyniosło to spalanie?
-
No ale ile wyniosło
to spalanie?No dobra, pochwale sie 4,8 l/100
Przy czym: ok 220 km przy "starych" ustawieniach,
reszta trasy juz po zmodowaniu dolotu -
No dobra, pochwale
sie 4,8 l/100To tyle co mój były z przebiegiem 230kkm i mokrym silnikiem od oleju.
Ja bym gazu nie montował...chyba, że masz pewność szybkiego zwrotu wydatku.
A ile po mieście?
-
To tyle co mój były
z przebiegiem 230kkm i mokrym silnikiem od oleju.Ja mam lekko ponad 214kkm i silnik mocno w oleju Musze wymienic uszczelniacze walu, przy czym trzeba zdjac rozrzad
Ja bym gazu nie
montował...chyba, że masz pewność szybkiego zwrotu wydatku.No ja wyliczylem, ze w 7-9 miesiecy mi sie zwroci
A ile po mieście?
Dotychczas po miescie wychodzilo ok 6,5/100
-
Dzisiaj pobilem
rekord spalania na trasie. Od dawna tyle nie spalil, co dzis, czyli tak malo.
Wszystko za sprawa modyfikacji dolotu - wywalilem metalowa puszke zima/lato wczoraj
i od tego czasu silnik otrzymuje wiecej powietrza Nie musze juz tak mocno
cisnac gazu, zeby jechal, zrobil sie bardziej elastyczny
Jutro mam umowiony
montaz LPG i moje tico chyba prosi, zeby nie montowacA czy mógłbyś umieścić zdjęcia jak to zrobiłeś, to i ja bym taką modyfikacje wykonał?
-
Ja mam lekko ponad
214kkm i silnik mocno w oleju Musze wymienic uszczelniacze walu, przy
czym trzeba zdjac rozrzad
No ja wyliczylem,
ze w 7-9 miesiecy mi sie zwroci
Dotychczas po
miescie wychodzilo ok 6,5/100Mi się po 10 miesiącach zwrócił(15-17kkm)...Teraz zarabia na siebie
-
A czy mógłbyś
umieścić zdjęcia jak to zrobiłeś, to i ja bym taką modyfikacje wykonał?Wrzuce moze pozniej, po montazu LPG
Po prostu usunalem metalowa puszke z przelacznikiem zima/lato oraz towarzyszaca mu rurke od kolektora wydechowego. Gumowe kolano od filtra powietrza mam skierowane wlotem po przodu auta.
Ciekawe jak gazownik to wszystko ustawi
-
Gumowe kolano od filtra powietrza mam skierowane wlotem po przodu auta.
Ciekawe jak
gazownik to wszystko ustawiZapewne gazownik założy Ci rure od kolektora wydechowego do gumowego kolana, które skierowałeś do przodu. A robią to z racji tego, iż przy LPG (przynajmniej 1 gen) nie robi się przełączenia lato/zima, a instalke najlepiej dostroić na jednym ustawieniu i to właśnie ZIMA.
No ale może u Ciebie coś inszego będzie Daj znać.
-
Nie musze juz tak mocno
cisnac gazu, zeby jechal, zrobil sie bardziej elastycznyA nie zauważyłeś np rano na nierozgrzanym silniku, że przy ruszaniu trzeba dać trochę więcej gazu? Bo właśnie ja też ściągałem tą puchę, ba nawet robiłem dolot ze zderzaka z rury pcv, tylko miałem taki problem że miał lekką dziurę przy ruszaniu na zimnym silniku
Poza tym, silnik pracuje o wiele lepiej, jest bardziej czuły na gaz i tak jak pisałeś bardziej elastyczny.
-
Wrzuce moze
pozniej, po montazu LPG
Po prostu usunalem
metalowa puszke z przelacznikiem zima/lato oraz towarzyszaca mu rurke od kolektora
wydechowego. Gumowe kolano od filtra powietrza mam skierowane wlotem po przodu auta.
Ciekawe jak
gazownik to wszystko ustawiBędziesz miał kolanko gumowe ustawione do tyłu nie do przodu.
Dlatego że przy LPG lekkie podmuchy powietrza zaburzają skład mieszanki. -
A nie zauważyłeś np
rano na nierozgrzanym silniku, że przy ruszaniu trzeba dać trochę więcej gazu? Bo
właśnie ja też ściągałem tą puchę, ba nawet robiłem dolot ze zderzaka z rury pcv,
tylko miałem taki problem że miał lekką dziurę przy ruszaniu na zimnym silnikuTak jest caly czas z ta "dziura" z puszka, jak i bez niej. Ale tylko na zimnym, wiec zaden problem
Poza tym, silnik
pracuje o wiele lepiej, jest bardziej czuły na gaz i tak jak pisałeś bardziej
elastyczny.Szkoda, ze wczesniej na to nie wpadlem
-
Zapewne gazownik założy Ci rure od kolektora wydechowego do gumowego kolana, które >skierowałeś do przodu. A robią to z racji tego, iż przy LPG (przynajmniej 1 gen) nie robi >się przełączenia lato/zima, a instalke najlepiej dostroić na jednym ustawieniu i to właśnie >ZIMA.
A guzik prawda. Gazownik od razu wyrzuca tą rurę od powietrza ciepłego znad kolektora bo na gazie nie powinno się jeździć na przełączniku zima. Chyba, że w duże mrozy. U mnie tak powiedział i jeżdżę tylko na summer bo nie chce mi się wywalić tej puchy. Jedynie co w tym kolanku gumowym przed filtrem trzeba dać zwężkę bo za dużo powietrza też nie jest dobre. Bo będzie gasł silnik na luzie przy większej prędkości.
-
Jedynie co
w tym kolanku gumowym przed filtrem trzeba dać zwężkę bo za dużo powietrza też nie
jest dobre. Bo będzie gasł silnik na luzie przy większej prędkości.Na luzie przy wiekszej predkosci przy zmianie biegow? Bo ja np na luzie nie jezdze wcale
-
Na luzie gasł silnik jak się jechało szybko z górki i człowiek chciał oszczędzić A takto dawniej i silniczek jak go kupiłem spalił mi ok 4,3L benzynki. Ale i tak czy mu to pasowało założyłem lpg. Teraz miałem wycieczkę ok 580 km i zatankowałem gazu za ok 100-120. Zostało ponad jeszcze pół zbiorniczka więc koszt wyniósł ok 80zł. Na benzynie bym nie pojechał bo szkoda kaski a tak się pojechało. Pod ostre górki koło Kielc troszkę było ciężko podjeżdżać w 3 osoby ale na trzecim biegu jakoś szło.
-
No i gotowe. LPG zamontowany. Jedzie sie tak samo jak na benzynie, poki co nie czuc roznicy
Dowiedzialem sie tez z analizy spalin, ze silnik bierze olej. Czas sie za to wziac
-
Czas zmienić podpis
-
Węże od wody bez osłon?
Będzie trzeba uważać na przecieranie
Gratki...na stacji teraz będzie mniej ubywałoCo do różnicy benzynka vs. LPG to spróbuj wjazd pod jakąś górkę
-
Węże od wody bez
osłon?A jakich oslon?
Będzie trzeba
uważać na przecieranieHmm
Gratki...na stacji
teraz będzie mniej ubywałoDzieki, mam nadzieje, ze silnik wytrzyma
Co do różnicy
benzynka vs. LPG to spróbuj wjazd pod jakąś górkęJuz probowalem, idzie jak glupi Jeszcze jutro sprobuje z 2 i 3 osobami na pokladzie.
-
A guzik prawda.
Gazownik od razu wyrzuca tą rurę od powietrza ciepłego znad kolektora bo na gazie
nie powinno się jeździć na przełączniku zima.Oczywiście, zgadzam się. Żadnego ustawienia WINTER, nawet w zimie lata się z gazem na SUMMER (a najczęściej zupełnie bez tej puszki).
Z poborem nad kolektorem byłyby za duże różnice "stanu powietrza" (silnik zimny - powietrze zimne, potem silnik rozgrzany - powietrze duuużo gorętsze i rzadsze). Trudno byłoby dobrze wyregulować instalację, żeby pracowała przy tak dużej rozpiętości temperatury i gęstości powietrza. Do tego ciągłe przegrzewanie silnika w lecie, gdy powietrze brane jest znad kolektora...