Pomiar cisnienia cylindrow
-
Niestety nie spodziewajcie się miarodajnych wyników po tanich manometrach, pomiar jest jedynie porównawczy czy w którymś garze się coś nie dzieje
-
No i o to chodzi zazwyczaj. Pewnie i masz rację. U mnie w jednym coś się dzieje i tu akurat mi on pomoże.
-
I co tam kolego ?
Już dotarło? Pomierzyłeś??
mam prośbę. czy mógłbyś zrobić mi fotki tych twoich przednich drzwi? Chodzi konkretnie o te głośniki jak to wygląda.
Dzięki wielkie. -
I co tam kolego ?
Już dotarło?
Pomierzyłeś??Dotarlo juz wczoraj. Na razie nie mialem czasu na pomiary. Moze dzisiaj sie uda albo na dniach. Na pewno o tym zamelduje
mam prośbę. czy
mógłbyś zrobić mi fotki tych twoich przednich drzwi? Chodzi konkretnie o te głośniki
jak to wygląda.
Dzięki wielkie.OK, zrobie fotki. Wrzucic na forum czy chcesz mailem?
-
Pomiar wykonany. Rozgrzalem silnik do temp. roboczej, odlaczylem glowny przewod zaplonowy, wykrecilem wszystkie swiece.
Pomiar zaczalem od 1 cylindra (od strony rozrzadu) i powtorzylem 2 razy na kazdym cylindrze:
1 cylinder - 12,1 bar.
2 cylinder - 11,9 bar.
3 cylinder - 10,5 - 11 bar.Teraz kwestia "spalania" oleju. Jak widac na ponizszych fotkach, olej cieknie mi spod pokrywy zaworow. Ostatnio chcialem wymienic uszczelke. Niestety okazalo sie, ze pokrywa ma pekniecie przy jednej ze srub mocujacych (od strony pompy paliwa, na rogu pokrywy), przez co olej wyciekal dosc intensywnie. Skleilem to na razie poxipolem i zalozylem stara uszczelke. Musze kupic pokrywe i wtedy zamontuje nowa uszczelke.
Jak widac, olej cieknie spod calej uszczelki. Do tego stopnia, ze gwint jednej ze swiec (srodkowy cylinder) jest mokry. Zastanawiam sie, czy to w ten sposob nie dostaje sie do komory spalania i tym samym silnik dymi przez chwile po rozruchu. Dodam, ze nie brakuje mocy, samochod prowadzi sie dobrze, silnik dobrze sie zbiera. Na jalowym pracuje wzglednie rowno.
Myslicie, ze silnik juz do remontu? Planuje zalozyc instalacje LPG, wiec chcialbym miec sprawny silnik
Ponizej fotki:
Swiece (zmieniane 11.2010, maja ok 7000km przejechane): od lewej 1, 2 i 3 cylinder. 1 i 2 ma biala elektrode. Mieszanka byla ustawiana wiosna 2010 na analizatorze. Ostatnia swieca ma czarny izolator - nie wiem dlaczego
Swieca 1 cylindra.
Swieca 2 cylindra.
Swieca 3 cylindra.
Silnik - od 1 do 3 cylindra. Widoczne wycieki oleju, dostajace sie do gniazd swiec.
-
Pomiar wykonany.
Rozgrzalem silnik do temp. roboczej, odlaczylem glowny przewod zaplonowy, wykrecilem
wszystkie swiece.
Pomiar zaczalem od
1 cylindra (od strony rozrzadu) i powtorzylem 2 razy na kazdym cylindrze:
1 cylinder - 12,1
bar.
2 cylinder - 11,9
bar.
3 cylinder - 10,5 -
11 bar.3 cylinder troszku zadyszki dostaje,a reszta w normie
To kiedy robimy tech spota i mierzymy kompresyjkęTeraz kwestia
"spalania" oleju. Jak widac na ponizszych fotkach, olej cieknie mi spod pokrywy
zaworow. Ostatnio chcialem wymienic uszczelke. Niestety okazalo sie, ze pokrywa ma
pekniecie przy jednej ze srub mocujacych (od strony pompy paliwa, na rogu pokrywy),
przez co olej wyciekal dosc intensywnie. Skleilem to na razie poxipolem i zalozylem
stara uszczelke. Musze kupic pokrywe i wtedy zamontuje nowa uszczelke.Też mi kiedyś pękła
Wynika to z powodu złego dokręcania pokrywyJak widac, olej
cieknie spod calej uszczelki. Do tego stopnia, ze gwint jednej ze swiec (srodkowy
cylinder) jest mokry. Zastanawiam sie, czy to w ten sposob nie dostaje sie do komory
spalania i tym samym silnik dymi przez chwile po rozruchu. Dodam, ze nie brakuje
mocy, samochod prowadzi sie dobrze, silnik dobrze sie zbiera. Na jalowym pracuje
wzglednie rowno.Raczej wątpię aby od góry dostawał się do komory spalania.
Myslicie, ze silnik
juz do remontu? Planuje zalozyc instalacje LPG, wiec chcialbym miec sprawny silnikJa bym zakładał i się nie przejmował.
Ponizej fotki:
Swiece (zmieniane
11.2010, maja ok 7000km przejechane): od lewej 1, 2 i 3 cylinder. 1 i 2 ma biala
elektrode. Mieszanka byla ustawiana wiosna 2010 na analizatorze. Ostatnia swieca ma
czarny izolator - nie wiem dlaczego1 i 2 świeca wskazuje na ubogą mieszankę(biały kolor) ,natomiast 3 świeca brązowawa trochę zaolejona raczej o dobrej berwie
-
3 cylinder troszku
zadyszki dostaje,a reszta w normie
To kiedy robimy
tech spota i mierzymy kompresyjkęNa swieta wybieram sie chyba w wasze strony W poniedzialek wracam chyba
Też mi kiedyś pękła
Wynika to z powodu
złego dokręcania pokrywyZlego, tzn? Jak ja dokrecalem robilem to ostroznie i stopniowo Szkoda, ze nie mam klucza dynamometrycznego..
Raczej wątpię aby
od góry dostawał się do komory spalania.
Ja bym zakładał i
się nie przejmował.Tak pewnie zrobie
1 i 2 świeca
wskazuje na ubogą mieszankę(biały kolor) ,natomiast 3 świeca brązowawa trochę
zaolejona raczej o dobrej berwieCzyli wypada podjechac na regulacje
-
Hm ciekawe co u mnie będzie. Bo też ten jeden Ticuś ma problemy.
Słuchaj, no jak chcesz to na priva albo tu, mi to jest obojętne.
-
Na swieta wybieram
sie chyba w wasze strony W poniedzialek wracam chybaTo kiedy robimy spota?
-
To kiedy robimy
spota?Hmm Mozna by zrobic, chetnie podjade. Tylko kiedy?
-
Tylko kiedy?
A kiedy będziesz jechał przez Rzeszów?
-
A kiedy będziesz
jechał przez Rzeszów?Planuje jechac w niedziele rano Czyli kolo poludnia lub nieco wczesniej bylbym w Rzeszowie. Z powrotem jade w poniedzialek wieczorem.
-
Planuje jechac w
niedziele rano Czyli kolo poludnia lub nieco wczesniej bylbym w Rzeszowie. Z
powrotem jade w poniedzialek wieczorem.To może w poniedziałek?
-
To może w
poniedziałek?Moglo by byc. Moze damy ogloszenie w spotach? Godzine mniej wiecej mozna ustalic na 17-18.
-
Ok, super.
-
Na swieta wybieram
sie chyba w wasze strony W poniedzialek wracam chybaZlego, tzn? Jak ja
dokrecalem robilem to ostroznie i stopniowo Szkoda, ze nie mam klucza
dynamometrycznego..Po prostu trzeba to stopniowo robić i sprawdzać,aby uszczelka równo leżała.
Mocowanie przy pompce jest cienkie i łatwo to oberwać.
Moja pokrywa leży w garażu i w końcu będę musiał to podrzucić do znajomego spawacza i mi to pospawa bo szkoda żeby pokrywa leżała daremnie.Tak pewnie zrobie
Czyli wypada
podjechac na regulacje -
Po prostu trzeba to
stopniowo robić i sprawdzać,aby uszczelka równo leżała.
Mocowanie przy
pompce jest cienkie i łatwo to oberwać.Racja. Ja zawsze jak dokrecam, zaczynam od srodkowych srub i dokrecam wszystkie stopniowo. Moze to zmeczenie materialu
Moja pokrywa leży w
garażu i w końcu będę musiał to podrzucić do znajomego spawacza i mi to pospawa bo
szkoda żeby pokrywa leżała daremnie.Ja poszukam nowej lub uzywki, bo nie mam gdzie pospawac
-
Racja. Ja zawsze
jak dokrecam, zaczynam od srodkowych srub i dokrecam wszystkie stopniowo. Moze to
zmeczenie materialu
Ja poszukam nowej
lub uzywki, bo nie mam gdzie pospawacNowa chyba ponad 100zł a używkę można wyrwać z ok 50zł
-
No ja tez już jestem po pomiarach jednego Tica.
Tak więc:Cylinder 1 (12,3)
cylinder 2 (12,4)
cylinder 3 (12,8)Myślę, że to jest dobry wynik co?
Posiadam manometr Yato YT-7301
-
No ja tez już
jestem po pomiarach jednego Tica.
Tak więc:
Cylinder 1 (12,3)
cylinder 2 (12,4)
cylinder 3 (12,8)
Myślę, że to jest
dobry wynik co?
Posiadam manometr
Yato YT-7301Ja swoje pomiary musze powtorzyc. Ponoc trzeba je wykonac na otwartej przepustnicy (pedal gazu na maxa wcisniety)