Pomiar cisnienia cylindrow
-
Czy warto gdzies z tym jechac? Czy moze lepiej kupic samemu przyrzad i zmierzyc?
Tu np. niedrogo maja:
http://allegro.pl/yato-yt-7302-miernik-cisnienia-sprezania-zestaw-i1534878086.html
Pytanie jak interpretowac wyniki, tzn co jest do wymiany Bo to stwierdzic moze raczej tylko mechanik
-
Sam kupiłem taki model i mogę go polecić, napewno jak kupisz sam to będziesz miał na przyszłość.
Tylko że ja zapłaciłem za swój na allegro 50zł jakieś półtora roku temuJeśli chodzi o interpretację wyników to bodajże w trzeciaku jest wszystko opisane.
-
Pytanie jak
interpretowac wyniki, tzn co jest do wymiany Bo to stwierdzic moze raczej tylko
mechanikSam możesz zinterpretować wyniki. Po pierwsze nagrzej silnik do temperatury roboczej, następnie wykręć wszystkie świece wkręć lub wsadź manometr i kręć rozrusznikiem aż wskazówka na ciśnieniomierzu przestanie się podnosić, pomiar należy wykonać na wszystkich cylindrach. W książce Trzeciaka znajdziesz prawidłowe parametry silnika czyli stopień sprężenia. Jeśli twoje pomiary różnią się znacznie od tych podanych w książce robisz tak zwany "test olejowy". Do cylindra który ma zaniżone ciśnienie wlewasz trochę oleju zatykasz otwór i kręcisz kilka razy silnikiem, aby olej mógł się rozprowadzić, a następnie wykonujesz drugi pomiar. Jeśli ciśnienie wzrosło znacznie to świadczy o zużyciu gładzi cylindrów (lub,i) pierścieni olejowych (lub,i) tłoków. Jeżeli ciśnienie nie wzrosło świadczy to o uszkodzeniu uszczelniaczy (lub, i) zaworów lub gniazd zaworowych ewentualnie uszczelki pod głowicą. Jeżeli ciśnienie wzrosło nieznacznie to prawdopodobnie świadczy o nieszczelności dołu jak i góry silnika. Jeżeli masz zaniżone ciśnienie w cylindrach obok siebie i ciśnienie to ma podobną wartość, może to świadczyć o uszkodzeniu uszczelki pod głowicą między cylindrami.
-
Sam możesz
zinterpretować wyniki.Dzieki za fachowa i wyczerpujaca odpowiedz Czyli warto kupic to cudenko.
Wie ktos ile taki pomiar moze kosztowac w warsztacie?
-
1. Chyba warto to kupic jak chcesz np. w paru autach sprawdzić ciśnienie. Bo jednorazowy pomiar to nie wiem czy sie opłaci.
2. Ciśnienie sprężania (kg/cm2):
normalne: 12.5,
wartość graniczna: 12-13,
dopuszczalna różnica między cylindrami: do 1.0 -
Ja coraz bardziej chcę kupić.
Cena zależy od mechanika.
U jednego facet chciał 30 zł zaś drugi 40zł. Ja mam dwa Tica i za sprawdzenie w obydwóch musiałbym zapłącić ok 80zł. -
No to na 2 ticoloty sie już opłaci.
-
I co tam Miechomiecho kupiłeś?? Ja sobie kupuję, myślę, ze w przyszłym tygodniu jużbędę miał.
-
I co tam
Miechomiecho kupiłeś?? Ja sobie kupuję, myślę, ze w przyszłym tygodniu jużbędę miał.Wlasnie wczoraj kupilem i czekam na paczke
-
A to superowo.
Fajnie jest wykonać samemu jakiś pomiar przydatny. -
Niestety nie spodziewajcie się miarodajnych wyników po tanich manometrach, pomiar jest jedynie porównawczy czy w którymś garze się coś nie dzieje
-
No i o to chodzi zazwyczaj. Pewnie i masz rację. U mnie w jednym coś się dzieje i tu akurat mi on pomoże.
-
I co tam kolego ?
Już dotarło? Pomierzyłeś??
mam prośbę. czy mógłbyś zrobić mi fotki tych twoich przednich drzwi? Chodzi konkretnie o te głośniki jak to wygląda.
Dzięki wielkie. -
I co tam kolego ?
Już dotarło?
Pomierzyłeś??Dotarlo juz wczoraj. Na razie nie mialem czasu na pomiary. Moze dzisiaj sie uda albo na dniach. Na pewno o tym zamelduje
mam prośbę. czy
mógłbyś zrobić mi fotki tych twoich przednich drzwi? Chodzi konkretnie o te głośniki
jak to wygląda.
Dzięki wielkie.OK, zrobie fotki. Wrzucic na forum czy chcesz mailem?
-
Pomiar wykonany. Rozgrzalem silnik do temp. roboczej, odlaczylem glowny przewod zaplonowy, wykrecilem wszystkie swiece.
Pomiar zaczalem od 1 cylindra (od strony rozrzadu) i powtorzylem 2 razy na kazdym cylindrze:
1 cylinder - 12,1 bar.
2 cylinder - 11,9 bar.
3 cylinder - 10,5 - 11 bar.Teraz kwestia "spalania" oleju. Jak widac na ponizszych fotkach, olej cieknie mi spod pokrywy zaworow. Ostatnio chcialem wymienic uszczelke. Niestety okazalo sie, ze pokrywa ma pekniecie przy jednej ze srub mocujacych (od strony pompy paliwa, na rogu pokrywy), przez co olej wyciekal dosc intensywnie. Skleilem to na razie poxipolem i zalozylem stara uszczelke. Musze kupic pokrywe i wtedy zamontuje nowa uszczelke.
Jak widac, olej cieknie spod calej uszczelki. Do tego stopnia, ze gwint jednej ze swiec (srodkowy cylinder) jest mokry. Zastanawiam sie, czy to w ten sposob nie dostaje sie do komory spalania i tym samym silnik dymi przez chwile po rozruchu. Dodam, ze nie brakuje mocy, samochod prowadzi sie dobrze, silnik dobrze sie zbiera. Na jalowym pracuje wzglednie rowno.
Myslicie, ze silnik juz do remontu? Planuje zalozyc instalacje LPG, wiec chcialbym miec sprawny silnik
Ponizej fotki:
Swiece (zmieniane 11.2010, maja ok 7000km przejechane): od lewej 1, 2 i 3 cylinder. 1 i 2 ma biala elektrode. Mieszanka byla ustawiana wiosna 2010 na analizatorze. Ostatnia swieca ma czarny izolator - nie wiem dlaczego
Swieca 1 cylindra.
Swieca 2 cylindra.
Swieca 3 cylindra.
Silnik - od 1 do 3 cylindra. Widoczne wycieki oleju, dostajace sie do gniazd swiec.
-
Pomiar wykonany.
Rozgrzalem silnik do temp. roboczej, odlaczylem glowny przewod zaplonowy, wykrecilem
wszystkie swiece.
Pomiar zaczalem od
1 cylindra (od strony rozrzadu) i powtorzylem 2 razy na kazdym cylindrze:
1 cylinder - 12,1
bar.
2 cylinder - 11,9
bar.
3 cylinder - 10,5 -
11 bar.3 cylinder troszku zadyszki dostaje,a reszta w normie
To kiedy robimy tech spota i mierzymy kompresyjkęTeraz kwestia
"spalania" oleju. Jak widac na ponizszych fotkach, olej cieknie mi spod pokrywy
zaworow. Ostatnio chcialem wymienic uszczelke. Niestety okazalo sie, ze pokrywa ma
pekniecie przy jednej ze srub mocujacych (od strony pompy paliwa, na rogu pokrywy),
przez co olej wyciekal dosc intensywnie. Skleilem to na razie poxipolem i zalozylem
stara uszczelke. Musze kupic pokrywe i wtedy zamontuje nowa uszczelke.Też mi kiedyś pękła
Wynika to z powodu złego dokręcania pokrywyJak widac, olej
cieknie spod calej uszczelki. Do tego stopnia, ze gwint jednej ze swiec (srodkowy
cylinder) jest mokry. Zastanawiam sie, czy to w ten sposob nie dostaje sie do komory
spalania i tym samym silnik dymi przez chwile po rozruchu. Dodam, ze nie brakuje
mocy, samochod prowadzi sie dobrze, silnik dobrze sie zbiera. Na jalowym pracuje
wzglednie rowno.Raczej wątpię aby od góry dostawał się do komory spalania.
Myslicie, ze silnik
juz do remontu? Planuje zalozyc instalacje LPG, wiec chcialbym miec sprawny silnikJa bym zakładał i się nie przejmował.
Ponizej fotki:
Swiece (zmieniane
11.2010, maja ok 7000km przejechane): od lewej 1, 2 i 3 cylinder. 1 i 2 ma biala
elektrode. Mieszanka byla ustawiana wiosna 2010 na analizatorze. Ostatnia swieca ma
czarny izolator - nie wiem dlaczego1 i 2 świeca wskazuje na ubogą mieszankę(biały kolor) ,natomiast 3 świeca brązowawa trochę zaolejona raczej o dobrej berwie
-
3 cylinder troszku
zadyszki dostaje,a reszta w normie
To kiedy robimy
tech spota i mierzymy kompresyjkęNa swieta wybieram sie chyba w wasze strony W poniedzialek wracam chyba
Też mi kiedyś pękła
Wynika to z powodu
złego dokręcania pokrywyZlego, tzn? Jak ja dokrecalem robilem to ostroznie i stopniowo Szkoda, ze nie mam klucza dynamometrycznego..
Raczej wątpię aby
od góry dostawał się do komory spalania.
Ja bym zakładał i
się nie przejmował.Tak pewnie zrobie
1 i 2 świeca
wskazuje na ubogą mieszankę(biały kolor) ,natomiast 3 świeca brązowawa trochę
zaolejona raczej o dobrej berwieCzyli wypada podjechac na regulacje
-
Hm ciekawe co u mnie będzie. Bo też ten jeden Ticuś ma problemy.
Słuchaj, no jak chcesz to na priva albo tu, mi to jest obojętne.
-
Na swieta wybieram
sie chyba w wasze strony W poniedzialek wracam chybaTo kiedy robimy spota?
-
To kiedy robimy
spota?Hmm Mozna by zrobic, chetnie podjade. Tylko kiedy?