Osłony przegubów zewnętrznych i ich trwałość
-
odkręcić / zdemontować w celu takiej wymiany osłony? Na czym polega różnica między
tym sposobem z tubą i sposobem tradycyjnym?Odkręcasz tylko trzy śruby.
Jedną od piasty koła i dwie trzymające kolumnę ze sprężyną i teleskopem.
Nie rozpinasz przegubu z tej cholernej zawleczki, co zajmuje najwięcej czasu, tylko naciągasz gumę przez przegub.
Ten sposób w warsztatach samochodowych już też jest tradycyjny, bo pozwala zaoszczędzić cenny czas. -
Hmm... I każda guma wytrzyma takie rozciągnięcie (chodzi mi o jej najwęższe miejsce)?
Widzę jednak pewną wadę - jeśli wymiana osłony przegubu następuje po pęknięciu starej, czyli po tym, gdy do środka dostanioe się brud (a jest tak często, nieraz w środku pozostaje śladowa ilość smaru), to przegub nie zostanie dokładnie umyty przed nałożeniem nowego smaru.A ja myślałem, że wymiana osłony termoplastycznej polega na założeniu jej bez odkręcania czegokolwiek - poprzez nałożenie rozciętej na całej długości osłonki i zszycie (zgrzanie) jej tak, aby stanowiła mieszek.
-
Więc.
Kupiłem Protechnic z oznaczeniem 1X530-6
o takie
Jak długo wytrzymają? to się okaże
Stare jakie miałem to firmy Porter BT-2047 i nie wytrzymały nawet roku
Jak widać oznaczenie na osłonach BT-2047 jest nie tylko na jednym producencie. grzegorzp4 miał takie właśnie oznaczenie(zestaw C.V. Joints Kit)a ja zestaw Porter-a Odrazu mogę powiedzieć, że przeguby Porter-a są dobre, żadnych oznak zużycia mimo jeżdżenia z pękniętymi osłonami .
Ale osłony Porter już nie -
Hmm... I każda guma
wytrzyma takie rozciągnięcie (chodzi mi o jej najwęższe miejsce)?Nie każda. Są do tego specjalne gumy, ale można je zakładać oczywiście tradycyjnie.
wadę - jeśli wymiana osłony przegubu następuje po pęknięciu starej,
Można też i przy samochodzie przemyć przegub.
myślałem, że wymiana osłony termoplastycznej polega na założeniu jej bez odkręcania czegokolwiek
Nie słyszałem o takim sposobie.
-
Stare jakie miałem
to firmy Porter BT-2047 i nie wytrzymały nawet rokuPotwierdzam - właśnie wróciłem z warsztatu, gdzie wymieniłem osłonę (tylko jedna strona) BT-2047 założoną najdalej dwa lata temu (autko nie jeździ za dużo) - sparciała, popękana, rzucająca smarem wokół siebie. Nie było w niej jeszcze dziur, ale smar się już wydostawał.
Wymieniłem na gumę z oznaczeniami Löbro GKN i opisem, że do Suzuki Takie, o jakich pisał Leo w marcu w tym wątku. Poprosiłem ludka od części, żeby mi dał dobrą osłonę, bo poprzednia nie potrzymała długo, a ten wręczył mi właśnie tę. Zapłaciłem chyba 32 złote. W komplecie osłona, smar, dwa rodzaje zawleczki, nakrętka na piastę. Zawleczkę zostawiłem starą, nakrętkę na piastę dałem oczywiście nową.
Swoją drogą - Leo, jak ci się te gumy trzymają?
Pozdrówka
Mat
-
GKN pracuje 3 lata, jakieś 30 kkm, wygląda dobrze.
BT-1334 (założona druga, bo kiedyś kupiłem ich dwie sztuki) na razie ma rok i 3 m-ce, ok. 13 kkm przelotu i tymczasem się trzyma.
Ale dawno nie zaglądałem, a warto właśnie w porze zimowej kontrolować osłony, bo zimą często padają. -
GKN pracuje 3 lata,
jakieś 30 kkm, wygląda dobrze.
BT-1334 (założona
druga, bo kiedyś kupiłem ich dwie sztuki) na razie ma rok i 3 m-ce, ok. 13 kkm
przelotu i tymczasem się trzyma.
Ale dawno nie
zaglądałem, a warto właśnie w porze zimowej kontrolować osłony, bo zimą często
padają.Ja ostatnio mialem okazje zobaczyc jak wygladaja moje oslony. Nie jest zbyt kolorowo. Chyba z rok temu wymienialem obie strony - jedna to kamoka, drugiej nazwy nie pamietam (nie mieli 2 takich samych). W sklepie prosilem o jakies solidne. Kiepskie sa po prostu i tyle
-
No to fajnie wiedzieć, że osłony kamoka to badziew bo miałem takie kupować kiedyś. U mnie gdzieś w połowie 2007 zamontowałem dwie osłony Ad i do tej pory są, mimo że popękane.Więc może i teraz nadal mają dobre.
-
Ja ostatnio mialem
okazje zobaczyc jak wygladaja moje oslony. Nie jest zbyt kolorowo. Chyba z rok temu
wymienialem obie strony - jedna to kamoka, drugiej nazwy nie pamietam (nie mieli 2
takich samych). W sklepie prosilem o jakies solidne. Kiepskie sa po prostu i tylePatrz - a po Twojej rekomendacji sprzed pół roku zamierzałem się nad "Kamoką" rozglądać.
Czyli czas chyba zapolować na te "termoplastyczne", które Slavo polecał... -
Ja nadal jeżdżę na starych
-
Ja nadal jeżdżę na
starychPrzypomnij jeszcze, jakie masz te stare Wkurza mnie juz ten szajs, ktory sprzedaja pod postacia czcesci do tico
-
Mi orginalne wytrzymały 8 lat. Lewy niestety była mała przygoda piesek wpadł mi podczas jazdy pod lewe koło i przegub wraz z osłoną i lewy wachacz musiałem wymienić.
Za rok wymieniałem gume z prawej strony bo popękałą.
Założyłem oba przeguby orginalne i narazie (2-3 lata) są w całe niepopękane.
Także polecam zakup orginalnych można na nich spokojnie zrobić 100tys. -
Mi orginalne
wytrzymały 8 lat. Lewy niestety była mała przygoda piesek wpadł mi podczas jazdy pod
lewe koło i przegub wraz z osłoną i lewy wachacz musiałem wymienić.
Za rok wymieniałem
gume z prawej strony bo popękałą.
Założyłem oba
przeguby orginalne i narazie (2-3 lata) są w całe niepopękane.
Także polecam zakup
orginalnych można na nich spokojnie zrobić 100tys.Ciezko juz takie spotkac, bo teraz wiele sklepow sprzedaje szmelc jako oryginal korea
-
Przypomnij jeszcze,
jakie masz te stare Wkurza mnie juz ten szajs, ktory sprzedaja pod postacia
czcesci do ticoPo lewej jest nowa KAMOKA(nie zakładałem jej)
Po prawej jest stara osłona(jedynie co wiem to że miała opaski Hart)
Na osłonie nie ma nazwy producenta
Zwróć na różnicę w rozmieszczeniu "brzuszków" osłony pomiędzy starą a nową -
Po lewej jest nowa
KAMOKA(nie zakładałem jej)
Po prawej jest
stara osłona(jedynie co wiem to że miała opaski Hart)
Na osłonie nie ma
nazwy producentaDzieki Czyli trzeba szukac oslony o symbolu C-1106
-
Dzieki
Czyli trzeba szukac oslony o symbolu C-1106Raczej po wyglądzie i jakości materiału z którego jest wykonany
To oznaczenie niewiele mówi -
Raczej po wyglądzie
i jakości materiału z którego jest wykonany
To oznaczenie
niewiele mówiNo to tego nie potrafie ocenic jak kupowalem kamoke, to po ocenie organoleptyczej stwierdzilem, ze jest elastyczna i solidnie wykonana. A porownanie mialem, bo mialem kilka innych typow oslon w reku. Pozostaje tylko loteria
-
Ciezko juz takie
spotkac, bo teraz wiele sklepow sprzedaje szmelc jako oryginal koreaKolega niedawno na allegro kupował orginalny przegub z osłoną za 53 PLN. Przyszedł w pudełku orginalnym daewoo Made in Korea. Podaje link dla zainteresowanych.
http://allegro.pl/przegub-zewnetrzny-tico-matiz-org-wzmocniony-wawa-i1442073311.html
-
Kolega niedawno na
allegro kupował orginalny przegub z osłoną za 53 PLN. Przyszedł w pudełku orginalnym
daewoo Made in Korea. Podaje link dla zainteresowanych.
http://allegro.pl/przegub-zewnetrzny-tico-matiz-org-wzmocniony-wawa-i1442073311.htmlJa podziekuje za takie przeguby Po pierwsze, to ze jest w oryginalnym pudelku, nie oznacza, ze to oryginal, a po drugie z tego, co wiem - oryginaly nie byly nigdy niebieskie. Po trzecie - kiedys kupowalem ten niebieski szajs i nawet tygodnia nie wytrzymal
-
Śmiech na sali, że ktoś pisze o oryginałach za 53zł i w to wierzy. To że sprzedawcy na allegro wciskają szajs jako fabryczny to się nie dziwię skoro tylu jest naiwnych ludzi. To że jest produkowane w Korei to nie znaczy o jakości. Tak samo było z częściami w Polsce do Fiata. Były części oryginalne, z państwowych zakładów i rzemieślnicze.