Zamulone tico moje :(
-
Witam wszystkich na tym kąciku:)
Otóz problem jest następujący. Ostatniego czasu (październik 2009) mialem wymieniany rozrząd i pompę wody w tico, filtry powietrza, oleju, wymiana oleju, łożysk kół tylnych, linka ręcznego,regulację gaźnika no i po tych wszystkich zabiegach niestety ale mam słabe przyspieszenie. Jeszcze w wakacje "próbowałem sie" z wieloma autami golf II 1.3 benzyna. bmw 520i, passat B3 kombi 2.0i, skoda felicia 1.3LX, i spod swiateł zawsze prowadziłem tak do około 70km/h bo potem to wiadomo duże silniki to wyprzedzaly mnie owe auta a teraz jak juz chce spod świateł ruszyć to słabiutko to wypada. Sprawdzaliśmy z kolega przyspieszenie do setki mego tico i 0-100km/h rozpedzam sie w 23sekundy :(:( dawniej mierzyłem stoperem i wychodziło cos około 14-15 sekund. A teraz do setki zabiera sie jak wóz z weglem nie wiem juz sam co moze byc przyczynał takie stanu rzeczy. Moze jakies sugestie. Jesli mówicie o szukajce to nic ciekawego nie znalazłem dotyczacego mego przypadku...
-
Przyczyn parę może być np:
- Źle założony pasek rozrządu - przestawiony
- Blokujące się kola - sprawdzić czy ci się nie grzeją.
- Źle ustawiona mieszanka - Pojechać na analizator spalin
- Brak luzu na zaworach (ale chyba to nie miało by aż takiego wpływu na osiągi)
-
możliwe że Twoje problemy są związane także z tą regulacją gaźnika,
tak dla przykładu:kupiłem tico po wielu przeróbkach w tym także gaźnika, póki go nie ruszałem szedł jak burza
niestety trzeba było ucywilizować spalanie PB szczególnie z powodu że poprzednie tico miałem w gazie i koszty utrzymania znacznie wzrosły.Móje tico pali teraz normalnie ale dynamika jest już o wiele słabsza
-
Przyczyn parę może być np:
- Źle założony pasek rozrządu - przestawiony
zeby był zle załozony pojawiały sie by problemy podobne z watka TEGO u tego samego mechanika mialem robionego vw golfa III 1.9tdi ktory chodzi jak szatan ! A tico muł całkowity.
Blokujące się kola - sprawdzić czy ci się nie grzeją.
Łożyska i hamulce sam robiłem toteż wykluczam ten problem gdyż sprawdzalem i po przekreceniu na luzie koło wykonuje dwa obrotu i sie zatrzymuje powoli,,,także okŹle ustawiona mieszanka - Pojechać na analizator spalin
Możliwe...tylko ile kosztuje badanie analizatorem spalin?? Nie pracuje wiec każdy grosz sie liczy...:(Brak luzu zaworowego...raczej jesli chodzi o osiagi to nie wiem czy wpływa az tak
DLA informacji pali 6.5l/100km (teraz) czyli zimą (tryb 60% trasa i 40% miasto)
- Źle założony pasek rozrządu - przestawiony
-
Pojechać na analizator spalin
Możliwe...tylko ile kosztuje
badanie analizatorem spalin?? Nie pracuje wiec każdy grosz sie liczy...:(
Więcej niż 20-30zł nie powinien wziąć najlepiej podzwonić i się zapytać.
Filtr paliwa był wymieniany? -
Filtr paliwa ?? Chyba raczej nie...:/ no nic sprawdzę go i umówię sie na te badanie analizatorem spalin.
no i pytalem o ten analizator spalin, chcieli ode mnie za to badanie 100zl :totalszok:
-
Filtr paliwa ?? Chyba raczej
nie...:/ no nic sprawdzę go i umówię sie na te badanie analizatorem spalin.
no i pytalem o ten analizator
spalin, chcieli ode mnie za to badanie 100zl :totalszok:Łoooo matko :totalszok:
stówa za anaizator :totalszok:
to chyba z super regulacją gaźnika...
bez przesady - u mnie 30 zł biorą za takie sprawdzenie z regulacją -
No nic bede szukać dalej jakiegoś fachmana w okolicach Białegostoku co mniej ze mnie "zedrze" kurde szlak trafia jak słyszę o cenach. Mając takie przyspieszenie w tico to teraz mnie nawet stare polonezy objeżdzają czy audice 80 1.5D :(:(
-
Moze jakies sugestie.
Brałeś pod uwagę rozsypany katalizator i - co za tym idzie - zapchany układ wydechowy?
-
Katalizator rozsypany?? A czy bym to usłyszał, przy np. przygazowaniu autkiem??? Wydaje mi sie ze wszystko jest ok z wydechem. Sam juz nie wiem, jakos nie znalazłem jeszcze taniego fachmana co by mego tikacza analizatorem przeskanował , wszyscy chcą wiecej niż 50zl niektórzy nawet 100zl krzyczą, co za naród A tutaj na forum kazdy mówi ze do 5 dych z tym da sie zmieścić.
-
co za
naród A tutaj na forum kazdy mówi ze do 5 dych z tym da sie zmieścić.
W Katowicach za 25zl w SKP 003
-
Tak jak wyżej napisałem. dałem 3 dychy w zwykłej stacji diagnostycznej a przy okazji jeszcze na szarpakach sprawdził zawieszenie.
-
Powiedz mi czy jak będzie zapchany katalizator to może być tico słabsze, co zrobić jak jest rozsypany katalizator?
-
Katalizator rozsypany?? A czy
bym to usłyszał, przy np. przygazowaniu autkiem???Zwykle ludzie, którzy o tym pisali, słyszeli brzęczenie fragmentów katalizatora w środkowym tłumiku. Więcej nic Ci nie napiszę, u mnie nie słychać niczego takiego i nie miałem osobiście z taką usterką do czynienia.
Przejrzyj stare wątki, trochę o tym było.Sam juz nie wiem, jakos nie znalazłem jeszcze taniego fachmana co by mego tikacza
analizatorem przeskanował , wszyscy chcą wiecej niż 50zl niektórzy nawet 100zl krzyczą, co za
naród A tutaj na forum kazdy mówi ze do 5 dych z tym da sie zmieścić.Cóż... Prywatny mechanik, do którego czasem jeździłem, za samo podpięcie do analizatora i odczyt wyników wziął 10 zł. Innym razem, gdy trzeba było troszkę podregulować gaźnik (skład, jałowe obroty) - zainkasował 20 zł.
Wolna amerykanka... -
Jak pisałem wyżej - sam niczego nie dłubałem (jeszcze) przy kacie. To, co piszę, wynika z lektury wątków na forum.
Powiedz mi czy jak będzie zapchany katalizator
Gwoli ścisłości: nie pisałem o "zapchanym katalizatorze", tylko o uszkodzonym katalizatorze - znaczy rozwalonym/popękanym/rozsypanym. Ze starości i uszkodzeń udarowych.
Pisałem o układzie wydechowym, który może zostać zapchany przez kawałki pękniętego kata.to może być tico słabsze, co zrobić jak jest rozsypany katalizator?
TAK - auto jest wyraźnie słabsze po rozsypaniu się katalizatora (tak pisali ci, którym się kat sypnął). Sądzę, że wynika to przede wszystkim z faktu zapchania wydechu.
Co robić?
1. Odkręcić rurę wydechową od obudowy katalizatora i usunąć jego resztki z układu wydechu (wysypać ze środkowego tłumika) oraz wybić jakimś prętem z obudowy kata to, co tam zostało. Skontrolować na analizatorze emisję zanieczyszczeń, ewentualnie dokonać regulacji na gaźniku. Chodzi o to, że sprawny i dobrze "ustawiony" silnik Tico jest w stanie spełnić obowiązujące powszechnie normy dot. zanieczyszczeń nawet bez katalizatora (i to jest piękne).
2. Jak wyżej - pozbyć się starego, uszkodzonego kata. Kupić i włożyć nowy wkład katalizatora (będzie tak samo, jak fabryka zrobiła).Odsyłam Cię do starych wątków, znajdziesz sporo informacji pochodzących bezpośrednio od ludzi, którym się katalizator "posypał", i co z tym zrobili.
-
tak wiec powracam do tematu do tej pory sprawdzone:
- skład mieszanki (ustawiono)
- kąt zapłonu (z deka byl przestawiony)NAPRAWIONO
-świece,przewody WYMIENIŁEM, kopułka przeczyszczona
-filtr paliwa nowy
-filtr powietrza też nowy
przyspieszenie z 24sek (0-100) zmalało do (0-100) 19sek ale kiedyś był 14sek i sam juz dalej nie wiem. I tu mam pytanie czym skutkuje przestawienie rozrządu o jeden ząbek?? Dodam ze podejrzewam ze właśnie mechanik mi przestawił , dodam ze silnik pracuje równo, pali tyle ile trzeba (6l/100km zima), nie gaśnie, sprężanie w normie, zawartość spalin też ok.
-
tak wiec powracam do tematu
do tej pory sprawdzone:- skład mieszanki (ustawiono)
- kąt zapłonu (z deka byl
przestawiony)NAPRAWIONO
-świece,przewody WYMIENIŁEM,
kopułka przeczyszczona
-filtr paliwa nowy
-filtr powietrza też nowy
A układ hamulcowy w jakim stanie?Koła się nie blokują,grzeją?Podniesione koła obracają się swobodnie z lekkim tarciem?
przyspieszenie z 24sek
(0-100) zmalało do (0-100) 19sek ale kiedyś był 14sek i sam juz dalej nie wiem. I tu mam
pytanie czym skutkuje przestawienie rozrządu o jeden ząbek?? Dodam ze podejrzewam ze właśnie
mechanik mi przestawił , dodam ze silnik pracuje równo, pali tyle ile trzeba (6l/100km zima),
nie gaśnie, sprężanie w normie, zawartość spalin też ok.A masz może zdjęcie jak wygląda u Ciebie to ustawienie rozrządu?
A kompresja na poszczególnych cylindrach jak wygląda(wyniki)?
Tak myślę i zastanawiam się jeszcze nad układem wydechowym czy czasem tam coś się nie przytkało?Może katalizator się rozsypał albo zasyfił? -
Jeśli chodzi o rozrząd to nie mam fotki, mechanik u którego wymieniany byl pasek zapewnił mnie że jest wszystko ok. Byłem dziś u niego po zdjęciu osłony wszystko było ok, na znakach koło dolne i górne sie znajduje.
Kompresja na 2 cylindrze słabsza od pozostałych ale mieści sie w normie, układ hamulcowy tez ok koła nie stawiają żadnych oporów, układ wydechowy ?? hmm tego to nie wiem, końcowy tłumik w dobrym stanie, środkowy też nie budzi zastrzeżeń , o katalizatorze to nic nie wiadomo mi. jednakże odkręcenie śrub z kolektora nie jest łatwą sprawą mozna je pourywać
I zauważyłem jedną rzecz, ze gdy jest zimny (po przejechaniu 1km) marnie sie wkręca, gdy sie nagrzeje to od 0-100km/h zbiera sie w 18sek. Dzisiaj mierzyłem
-
Panowie i Panie, mój problem z Tico po kilku miesiacach walki się rozwiązał. Winowajcami były pozapiekane częsciowo zaciski hamulcowe przednie trzymające klocki. Prowadniczki nie chodziły tak jak trzeba.
Koszt naprawy :
Smar grafitowy pożyczony od kumpla - 0zl
Dwa piwa - 5.6 zlZimą problem był niemożliwy do odczucia z powodu niskiej temperatury która to chłodziła cały zespól hamujący. Wraz z ustaniem mrozów, po przyjechaniu do domu pooczułem w kabinie pasażerskiej zapach jakby spalonego scalaka wiedziałem że to hamulce. Okrążając auto sprawdzałem temperaturę felg i zauważyłem że do lewej felgi ręką nie można się dotknąć. Teraz tikacz pomyka jak trzeba. Dzieki wszystkim za cenne porady