Jest tak jak MIK napisal plus:
1. ja sie gdzies walnolem z tym nissanem kiedys, ale pasuje z primery - jest wieksza niz 200sx. Trzeba tylko uwazac z ktorej, bo chyba nowsze mialy juz cos innego.
2. W tym przypadku trzeba znac roznice miedzy maf i map zeby zrozumiec po co to.
Ogolnie rzecz biorac MAF podaje napiecie odpowiadajace przeplywowi - czyli np 100l/min =1V, 500l/min=2,5v itp...
Map podaje napiecie zaleznie od cisnienia w kolektorze, a to sie w sumie nijak nie ma do przeplywu, bo przy pelnym gazie niezaleznie od obrotow jest cos okolo cisnienia atmosferycznego. W takim przypadku jak podepniemy MAP zamiast MAF i wcisniemy gaz w podloge przy niskich obrotach, to zalejemy silnik w trupa, za to na wysokich jakos tam pojedzie. Ogolnie nic normalnego z tego nie wyjdzie.
Natomiast stosujac urzadzenie takie jak ecumaster mozna wykorzystac pewna zaleznosc, tj przy danych obrotach silnika wartosci przeplywu i cisnienia sa ze soba scisle powiazane. Mozna to okreslic za pomoca prostego wzoru i wykorzystac urzadzenie typu ecumaster do takiej konwersji.
3. Zasadniczo uzywajac ecumastera nie ma potrzeby uzywania jakichs chipow, bo mozna uzyskac nim dokladnie tosamo albo i wiecej. Jedynie w przypadku, gdy brakuje wydajnosci wtryskiwaczy a nie chcemy dawac wiekszych, to programem mozna troche wiecej z nich wycisnac, oraz przesunac limiter obrotow. W niektorych przypadkach ecumaster tez to potrafi, ale w swifcie bedzie ciezko...
Co do konkretnego chipa i konkretnych walkow, to nie wierzylbym w to tak do konca, bo strojac juz nie raz samochod nauczylem sie, ze niewielka zmiana ustawienia walkow wzgledem siebie powoduje koniecznosc dostrajania paliwa i zaplonu aby uzyskac optymalne wartosci. Jasne, ze dzialaja one zwykle lepiej niz seria, ale w ich cudownosc bym nie wierzyl osobiscie.
To ja zgodnie z tematem zadam prawdopodobnie kilka
prostackich pytań ale jak narazie jeszcze mało wiem
na ten temat:
1. Zastanawiam się nad założeniem przepustnicy o
większej średnicy - z tego co wyczytałem to chyba
najlepsza będzie od Nissana 200SX S14. W związku z
tym najwęższym miejscem w dolocie będzie
przepływomierz który jak rozumiem najlepiej
wymienić na MAP sensor. Co to dokładnie ejst, jak
wygląda i jak działa?? (wiem, że w internecie można
poszukać, ale przydało by się chyba an forum tez
taka informacja)
2. Rozumiem, że do MAP sensora jest potrzebne coś jak
ECUMASTER... co to z z czym to sie je ??
3. Czy seryjne lub zmodyfikowane mapy zapłonowe ale
domyślam się że pod seryjny dolot ponownie trzeba
stroić po takiej wymianie w pkt. 1 i 2 ?? Silnik
wtedy więcej powietrza dostaje więc chyba
tak??????? (można kupic np w USA CHIPy od razu
zmodyfikowane do konkretnych wałków i stąd to
pytanie - chodzi mi np. o CHIP stage 2 i wałki
które można kupić na Suzuki Racing Development
czyli http://suzukird1.com/catalog/index.php )