(...) Po przyjrzeniu sie wszystko jest naprawde proste Powodzenia
Dzięki za szczegółowy instruktaż, zaopatrzę się w smar grafitowy (chyba że polecacie inny) i kiedyś zapewne wykonam tą czynność.
Właśnie wróciłem z diagnozowania Tico. Lektura forum + kwadrans pod blokiem dały mi w sumie pełniejszy obraz sytuacji niż cały dzień jeźdzenia po serwisach i stacjach diagnostycznych. A więc:
luzy na zaciskach są, ale są raczej niewielkie. Mimo to przesmarować na pewno nie zaszkodzi, chociażby po to, aby luz się zbyt szybko nie powiększał;
prawy drążek kierowniczy ma wielgachny luz od strony przekładni. No i nic dziwnego, że ma, bo osłona gumowa (15) jest pęknięta, więc pewnie sporo syfu tam zdążyło nalecieć. Pęknięcie jest u góry, więc nie było go widać z kanału.
Dzięki wszystkim za pomoc w diagnozie i wycenie problemu. Jeśli chodzi o mnie, to temat jest prawie wyczerpany, po wymianie tulejki postaram się napisać na forum jak to się odbyło i jakim kosztem.
Mam jeszcze tylko 2 pytania:
czy do przesmarowania prowadników zacisków polecacie smar grafitowy, czy może lepszy jest inny?
czy wobec uszkodzenia osłony gumowej zębatki mogę spokojnie zastosować tą uproszczoną metodę wymiany tulejki w przekładni, czy lepiej jednak rozebrać całość i przesmarować, gdyż mogło się dostać troche "syfu" do wewnątrz obudowy przekładni?