Seicento prośba o pomoc ws ładowania
-
Pamiętam, że
bodajże pierwsze punciaki miały poważny problem z pękającą obudową alternatora. Może
to mieć wpływ na działanie tegoż. Nie wiem, jak się sprawa ma przy SC.Możesz spokojnie rozwinąć tą myśl na większość (wszystkie?) współczesne fiaty
Na pewno Seicento, Punto I, Punto II, Punto II FL, Panda.Niedrogo, a i
rozwiązania spotykane w innych autach.
Mi jak pękła obudowa do końca to po prostu kupiłem zamiennik. Usterka o tyle popularna, że sprzedawca rozpoznał alternator z odległości 6-8 metrów i od razu podszedł i wyjął spod lady nowy
Najtańsze zamienniki wytrzymują wg sprzedawcy przeciętnie około 2-3 lat. I taki kupiłem (110zł chyba kosztował) -
Możesz spokojnie
rozwinąć tą myśl na większość (wszystkie?) współczesne fiaty
Na pewno Seicento,
Punto I, Punto II, Punto II FL, Panda.Nie wiedziałem. O Punto wiem dlatego, że zastanawiałem się kiedyś nad kupnem i zbierałem informacje.
Mi jak pękła
obudowa do końca to po prostu kupiłem zamiennik. Usterka o tyle popularna, że
sprzedawca rozpoznał alternator z odległości 6-8 metrów i od razu podszedł i wyjął
spod lady nowy
Najtańsze
zamienniki wytrzymują wg sprzedawcy przeciętnie około 2-3 lat. I taki kupiłem (110zł
chyba kosztował)A nie dałoby się po prostu wymienić samej obudowy (ew. z tymi nawiniętymi cewkami)? Przełożyć stojan i resztę bebechów ze starego, pękniętego altka? Byłoby taniej - tylko pewnie same obudowy nie są sprzedawane...
-
Nie wiedziałem. O
Punto wiem dlatego, że zastanawiałem się kiedyś nad kupnem i zbierałem informacje.A nie dałoby się po
prostu wymienić samej obudowy (ew. z tymi nawiniętymi cewkami)? Przełożyć stojan i
resztę bebechów ze starego, pękniętego altka? Byłoby taniej - tylko pewnie same
obudowy nie są sprzedawane...Obudowę samą też można dostać, ale różnica jest niewielka... Ja raz nawet kupiłem ojcu cały alternator tzw. chinola i też nie polecam - auto postało kilka miesięcy po dzwonie i po naprawie blacharskiej nie można było go odpalić - alternator tak się zapiekł, że rozrusznik nie miał siły zakręcić silnikiem
Efekt - alternator od Uno i po sprawie
-
Obudowę samą też
można dostać, ale różnica jest niewielka...No, to pomyśleli makaroniarze.
A z ciekawości jeszcze spytam - dlaczego te obudowy pękają? Słaby materiał (stop metalu)? Zbyt cienka obudowa? przyczyną jest temperatura czy drgania? -
No, to pomyśleli
makaroniarze.
A z ciekawości
jeszcze spytam - dlaczego te obudowy pękają? Słaby materiał (stop metalu)? Zbyt
cienka obudowa? przyczyną jest temperatura czy drgania?Przyczyną jest chciwość producenta - na czymś muszą zarabiać
Skoro wiedzą, że altek to pięta achillesowa ich wielu modeli poczynając od Punto I do modeli teraźniejszych to jak to inaczej wytłumaczyć?
Podobno obudowa pęka, bo jest bardzo ażurowa i wpada tam mnóstwo wody - potem to zamarza i trrrach
-
No, to pomyśleli
makaroniarze.
A z ciekawości
jeszcze spytam - dlaczego te obudowy pękają? Słaby materiał (stop metalu)? Zbyt
cienka obudowa? przyczyną jest temperatura czy drgania?Mi pękła po wjechaniu w kałużę i na pękniętym jeszcze ponad rok przejeździłem aż stanął całkowicie. Inna sprawa, ze po wjechaniu w tą kałużę w niedługim czasie zaczęło się kończyć łożysko sprzęgła
-
Mi pękła po
wjechaniu w kałużę i na pękniętym jeszcze ponad rok przejeździłem aż stanął
całkowicie. Inna sprawa, ze po wjechaniu w tą kałużę w niedługim czasie zaczęło się
kończyć łożysko sprzęgłaNo ten chiński alternator też szybko pękł przez zimę, a potem jak auto postało kilka miesięcy to stanął całkowicie - rozrusznik nie mógł zakręcić wałem, aż pasek klinowy piszczał
-
Witam w nowym roku.
Sprawa się wyjaśniła, w sobotę przez godz podładowaliśmy zupełnie padnięty aku, wykręciliśmy stary regulator napięcia, okazało się że szczotki było prawie o połowę krótsze niż na nowym regulatorze, po zamontowaniu nowego wróciło napięcie 14-14,3V, a ponadto dziś dostałem wiadomość że autko już bez problemów przejechało dystans ok 50-60km. Więc sądzę że już powinno być dobrze, ale nie mówię na pewno bo to FIAT, a one potrafią żyć własnym życiem (wiem co mówię doświadczenie z palio weekend).
Pozdrawiam i życzę wszystkiego dobrego w nowym roku 2012 -
Czyli przyczyna prozaiczna, eksploatacyjna (można rzec).
-
Witam po długiej nie obecności. Tak jak wcześniej pisałem autko już jest naprawione, winny był regulator, a wymiana aku tez wyszła na dobre bo nie wiadomo jakby było przy tych srogich mrozach, a tak to auto pali i jeździ, trochę jest przemrożone bo nie ma swojego miejsca w garażu ale jeździ. Oby tak dalej. Więc wątek do zamknięcia.
Dla zainteresowanych koszty całej naprawy:
Auk.- 159zł
Regulator napięcia - 30zł
czas wymiany - 30min.Pozdrawiam