Seicento prośba o pomoc ws ładowania
-
Witam ponownie
Dziękuje za odpowiedzi. Masa jest styki są dobre, aku wymieniłem bo od nowość było, wiec czas najwyższy na nową baterie i tak długo pociągnął . Czyli zostaje regulator lub diody, jutro sprawdzę jak auto zachowuje się po dołączeniu aku na włączonym silniku, dodam że lampka od ładowania pali się tylko przy uruchamianiu silnika potem gaśnie, więc niby wszystko OK, ale martwi mnie ta wartość ładowania
Wracając do wymiany aku to przecież nie ja wymieniłem tylko brat, wiec podpowiedziałem że jak ma tyle lat to dobrze było by już go wymienić na nowy. -
W Puncie mieliśmy słabe ładowanie - kilka aku się zniszczyło, auto postało kilka dni i lipa, nie było prądu. Problemem okazała się słaba masa - z wyglądu było dobrze, ale jednak słabo łączyło. Po poprawieniu masy problem ustał
Obejrzyj jeszcze obudowę alternatora, może pękła
-
masy były sprawdzane nie mają żadnych przerw, zardzewień, w najbliższym czasie jak brat przyjedzie to raz jeszcze zerkniemy na ten alternator na obudowę, będę informował na bieżąco jak się mają sprawy.
Pozdrawiam -
aku wymieniłem bo od nowość było, wiec czas
najwyższy na nową baterie i tak długo pociągnął .Ty, znaczy brat...?
Czyli zostaje regulator lub
diody, jutro sprawdzę jak auto zachowuje się po dołączeniu aku na włączonym silniku,Nie, tego nie masz co sprawdzać. Lepiej sprawdź, jak zachowa się silnik po odłączeniu akumulatora, nie po dołączeniu. Przypuszczam, że akumulator cały czas jest dołączony, bo jak uruchamiasz silnik?
Wracając do wymiany
aku to przecież nie ja wymieniłem tylko brat, wiec podpowiedziałem że jak ma tyle
lat to dobrze było by już go wymienić na nowy.Cóż, kierowałem się Twoimi słowami z pierwszego postu:
Cytat:
potem powtórka z rozrywki auto zgasło i basta. Więc wymieniłem aku na nowe i jak narazie jest OK
Ale już wiem, że gdy wymieniasz akumulator, to przecież brat to robi.
PS. Napisz, co się dzieje po tym odłączeniu akumulatora podczas pracy silnika. A miernik masz?
-
No i na razie nie zobaczymy jak auto zachowuje się po odłączeniu aku, bo dostałem wiadomość że autko zgasło w drodze do Łodzi, a przy ponownej próbie odpalenia już nie kręci, ewidentnie padnięte aku, więc brak ładowania, czyli regulator, diody lub inne uszkodzenie alternatora
-
Poczekamy więc.
Swoją drogą ryzykownie było ruszać w taką trasę, wiedząc o problemie z ładowaniem. Ja bym się nie zdecydował. Albo w ostateczności zabrałbym drugi sprawny akumulator ze sobą. -
W trasę ruszyli bo autko na trasach do 15km zachowywało się bardzo dobrze wręcz wzorowo i ogólnie to po wymianie aku na nie długich trasach łącznie zrobiło około 60-70km, aż do wczoraj... padło pod samą Łodzią i trzeba było ściągać je z powrotem. Pozdrawiam
-
Pamiętam, że
bodajże pierwsze punciaki miały poważny problem z pękającą obudową alternatora. Może
to mieć wpływ na działanie tegoż. Nie wiem, jak się sprawa ma przy SC.Możesz spokojnie rozwinąć tą myśl na większość (wszystkie?) współczesne fiaty
Na pewno Seicento, Punto I, Punto II, Punto II FL, Panda.Niedrogo, a i
rozwiązania spotykane w innych autach.
Mi jak pękła obudowa do końca to po prostu kupiłem zamiennik. Usterka o tyle popularna, że sprzedawca rozpoznał alternator z odległości 6-8 metrów i od razu podszedł i wyjął spod lady nowy
Najtańsze zamienniki wytrzymują wg sprzedawcy przeciętnie około 2-3 lat. I taki kupiłem (110zł chyba kosztował) -
Możesz spokojnie
rozwinąć tą myśl na większość (wszystkie?) współczesne fiaty
Na pewno Seicento,
Punto I, Punto II, Punto II FL, Panda.Nie wiedziałem. O Punto wiem dlatego, że zastanawiałem się kiedyś nad kupnem i zbierałem informacje.
Mi jak pękła
obudowa do końca to po prostu kupiłem zamiennik. Usterka o tyle popularna, że
sprzedawca rozpoznał alternator z odległości 6-8 metrów i od razu podszedł i wyjął
spod lady nowy
Najtańsze
zamienniki wytrzymują wg sprzedawcy przeciętnie około 2-3 lat. I taki kupiłem (110zł
chyba kosztował)A nie dałoby się po prostu wymienić samej obudowy (ew. z tymi nawiniętymi cewkami)? Przełożyć stojan i resztę bebechów ze starego, pękniętego altka? Byłoby taniej - tylko pewnie same obudowy nie są sprzedawane...
-
Nie wiedziałem. O
Punto wiem dlatego, że zastanawiałem się kiedyś nad kupnem i zbierałem informacje.A nie dałoby się po
prostu wymienić samej obudowy (ew. z tymi nawiniętymi cewkami)? Przełożyć stojan i
resztę bebechów ze starego, pękniętego altka? Byłoby taniej - tylko pewnie same
obudowy nie są sprzedawane...Obudowę samą też można dostać, ale różnica jest niewielka... Ja raz nawet kupiłem ojcu cały alternator tzw. chinola i też nie polecam - auto postało kilka miesięcy po dzwonie i po naprawie blacharskiej nie można było go odpalić - alternator tak się zapiekł, że rozrusznik nie miał siły zakręcić silnikiem
Efekt - alternator od Uno i po sprawie
-
Obudowę samą też
można dostać, ale różnica jest niewielka...No, to pomyśleli makaroniarze.
A z ciekawości jeszcze spytam - dlaczego te obudowy pękają? Słaby materiał (stop metalu)? Zbyt cienka obudowa? przyczyną jest temperatura czy drgania? -
No, to pomyśleli
makaroniarze.
A z ciekawości
jeszcze spytam - dlaczego te obudowy pękają? Słaby materiał (stop metalu)? Zbyt
cienka obudowa? przyczyną jest temperatura czy drgania?Przyczyną jest chciwość producenta - na czymś muszą zarabiać
Skoro wiedzą, że altek to pięta achillesowa ich wielu modeli poczynając od Punto I do modeli teraźniejszych to jak to inaczej wytłumaczyć?
Podobno obudowa pęka, bo jest bardzo ażurowa i wpada tam mnóstwo wody - potem to zamarza i trrrach
-
No, to pomyśleli
makaroniarze.
A z ciekawości
jeszcze spytam - dlaczego te obudowy pękają? Słaby materiał (stop metalu)? Zbyt
cienka obudowa? przyczyną jest temperatura czy drgania?Mi pękła po wjechaniu w kałużę i na pękniętym jeszcze ponad rok przejeździłem aż stanął całkowicie. Inna sprawa, ze po wjechaniu w tą kałużę w niedługim czasie zaczęło się kończyć łożysko sprzęgła
-
Mi pękła po
wjechaniu w kałużę i na pękniętym jeszcze ponad rok przejeździłem aż stanął
całkowicie. Inna sprawa, ze po wjechaniu w tą kałużę w niedługim czasie zaczęło się
kończyć łożysko sprzęgłaNo ten chiński alternator też szybko pękł przez zimę, a potem jak auto postało kilka miesięcy to stanął całkowicie - rozrusznik nie mógł zakręcić wałem, aż pasek klinowy piszczał
-
Witam w nowym roku.
Sprawa się wyjaśniła, w sobotę przez godz podładowaliśmy zupełnie padnięty aku, wykręciliśmy stary regulator napięcia, okazało się że szczotki było prawie o połowę krótsze niż na nowym regulatorze, po zamontowaniu nowego wróciło napięcie 14-14,3V, a ponadto dziś dostałem wiadomość że autko już bez problemów przejechało dystans ok 50-60km. Więc sądzę że już powinno być dobrze, ale nie mówię na pewno bo to FIAT, a one potrafią żyć własnym życiem (wiem co mówię doświadczenie z palio weekend).
Pozdrawiam i życzę wszystkiego dobrego w nowym roku 2012 -
Czyli przyczyna prozaiczna, eksploatacyjna (można rzec).
-
Witam po długiej nie obecności. Tak jak wcześniej pisałem autko już jest naprawione, winny był regulator, a wymiana aku tez wyszła na dobre bo nie wiadomo jakby było przy tych srogich mrozach, a tak to auto pali i jeździ, trochę jest przemrożone bo nie ma swojego miejsca w garażu ale jeździ. Oby tak dalej. Więc wątek do zamknięcia.
Dla zainteresowanych koszty całej naprawy:
Auk.- 159zł
Regulator napięcia - 30zł
czas wymiany - 30min.Pozdrawiam