trzęsie kierownicą przy hamowaniu
-
ahoj.
Mam taki problem już od jakiegoś czasu, trzęsie mi kierownicą i autem przy hamowaniu ale czuć to przy hamowaniu z powyżej 60kmh, poniżej nie ma objawów.
Tarcze (bosch) + klocki (nie pamiętam czy bosch czy ferodo) (edit) oraz łożyska mają ok 10-20 tysięcy km. Wymienione w komplecie dwa-trzy lata temu.
Jarzma ze śrubami wymienione w tamtym roku.Byłem u majstra to mi powiedział że jakby tarcze były krzywe to by trzęsło cały czas.
Podejrzewa raczej jakiś element zawieszenia albo maglownice.
Dlatego pytam zlosnikiów co to może być? -
Hmm.. zazwyczaj takie objawy to tarcze, albo klocki.. bardziej przy większych prędkościach właśnie.. ( choć nie zawsze ).
-
Winne mogą być łożyska kół. Sprawdź jeszcze drążki kierownicze i końcówki drążków (wystarczy ręką sprawdzić czy nie mają luzów).
-
A nie wjechałeś ostatnio na rozgrzanych hamulcach w jakąś głębszą kałużę?
-
dobra byłem u majstra na sprawdzeniu, łożyska w porządku, drążki w porządku, jedyne co można znaleźć to poduszka amortyzatora od strony pasażera.
Przy obracaniu koła od strony kierowcy słychać jakby coś ocierało, tylko że ciężko stwierdzić czy to tarcza, czy trochę rdzy, czy jakieś kamyczki, czy coś z ułożeniem klocków. -
łożyska w porządku,
A jak to sprawdziłeś? Ja ostatnio miałem to samo. Hamowanie powyżej 100/h trzęsło jak cholera. Pisałem o tym na forum i zdecydowałem się na wymianę tarcz a przy okazji zostały też wymienione łożyska. Ostatnio sam wymieniałem łożysko z lewej strony i później zastanawiałem się czy może tarczy nie skrzywiłem podczas demontażu.
Mechanik który już mi robił wymianę tarcz pokazał mi łożysko z prawej strony które prawie się rozlatywało. Zapewne to było przyczyna drgań kierownicy podczas hamowania powyżej 100/h.
Jeśli jak pisałeś wymieniałeś tarcze bez łożysk to zapewne łożyska przebite do nowych tarcz już odmawiają posłuszeństwa.
-
i widzisz zapomniałem dopisać łożyska wymienione w komplecie były.
-
Może już któreś padło? Ale sprawdzaj dalej.
-
Dlatego pytam
zlosnikiów co to może być?I dobrze bo jak slysze ze mechanizator za naprawe alternatora bierze 400 pln to ni sie karabin przeladowuje w szafie
Diagnostyke tego typu schorzenia trzeba zaczac od wywazenia kol przednich .
Niestety w 90 procentach winne sa zwichrowane tarcze hamolcowe
Hamolce wbrew pozora latwo jest popsuc szczegolnie jak ktos ostro jezdzi co za tym idzie ostro hamuje , wystarczy kaluza i po sprawieWywaz kola nawet jak niedawno byly wywazane , klopot potrafi sprawiac tez bloto na wewnetrznej stronie felgi
Tak czy inaczej wywazenie kol to podstawa dziwne ze mechanik o tym nie powiedzial amoze nie dziwne
Jak sie nie poprawi to niestety albo musisz z tym zyc albo wymienic tarcze