Gaśnie przy hamowaniu na LPG
-
Siemka
Mam taki problem od jakiegoś czasu, że na gazie gdy schodzi z obrotów (jak wcisnę sprzęgło) spadają do około 900rpm i tak falują do 1100 po czym albo się normują na poziom wolnych obrotów tj jakieś 1100 albo spadają całkiem i auto gaśnie.
Jak np stoję, ruszę i za dosłownie 2m zahamuję ostro do zatrzymania się, to też spadają i czasem gaśnie. Nawet na wstecznym próbowałem i to samo
Zaczęło się to dziać jak kiedyś zjechałem z autostrady to go zaczęło coś dławić ale potem przestało.Próbowałem z zaklejaniem dziury od filtra powietrza, na początku założenia instalacji też się coś takiego działo jak schodził z obrotów to zakleiłem jednym paskiem izolacji wlot i było ok, teraz mam prawie cały zaklejony i nie pomaga
Byłem kiedyś z tym u gazownika to powiedział, że mieszanka za bogata, wyregulował i był spokój przez kilkanaście km... pytał się czy mi oleju nie pali bo mam wydech czarny, trochę mi pali po przesiadce na inny ale co by to miało wspólnego
Dzieje się tak tylko na lpg, benzynka hula aż miło. Filtr gazu zmieniony 7k temu, powietrza praktycznie nowy, zawory regulowane ok 4k temu.
Pozdrowionka
-
Zajrzyj na początek do tego filtra gazu, u mnie papierowy bubel nadawał się na śmietnik po 5tys.
Filtr powietrza nie powinien być przysłonięty - kwestia odpowiedniej regulacji.
Może membrany parownika już swoje przeżyły?? -
Właśnie po pierwszych 10 000 jak byłem na regulacji to filtr gazu był strasznie zawalony - gość mówił że jeszcze takiego nie widział po tak małym przebiegu, ale nic się wtedy nie działo...
Parownik jest praktycznie nowy w sumie 17k ma przejechane -
sprawdz może cos podeszło do filtra, w jakiej pozycji masz wielozawór w bagażniku? przodem do jazdy czy tyłem? nie zmieniałes pozycji parownika? parownik masz ulokowany membranami równolegle do kierunku jazdy?
-
sprawdz może cos
podeszło do filtrasprawdzę
nie zmieniałes pozycji parownika? parownik masz ulokowany membranami
równolegle do kierunku jazdy?nie zmieniałem, jest równolegle
w jakiej pozycji masz wielozawór w bagażniku? przodem do jazdy
czy tyłem?tak mam:
-
czyli jest ok, pozostaje sprawdzic filtr i drożnosc mixera.
-
Lepiej zmień stacje LPG skoro taki syf leją.
Mój filtr wyglądał tak po 15kkm -
Lepiej zmień stacje
LPG skoro taki syf leją.Teraz tankowałem tylko na orlenie albo shellu więc nie wiem czy tam też syf mają
Mój filtr wyglądał
tak po 15kkmTo z mojego po 10 wysypało się tonę gruzu
-
To z mojego po 10 wysypało się tonę gruzu
Ja od zawsze tankowałem najpierw na lotosie bo u nas jest taka stacja i zbierałem punkty. Filterek przez przebieg ok 80tys na gazie wymieniłem tylko 3 razy i nie były aż tak brudne.
Teraz już tankuje tylko na stacji Orlen i bliska bo przekonałem się porównując nawet z lotosem pzrebieg. Na orlenie nie tlko wchodzi mi mniej gazu do butli ale przejeżdżam więcek milometrów. Do tego mam kartę i przyjemny rabacik od 5 do 8 grosików na litrze. No i filterki nie są zasyfione jakimś syfem typu rdza czy te opiłki. Tak wiec dobre stacje a nie jakieś "u Ździcha" bo tam kombinują jak wszędzie. -
Właśnie po
pierwszych 10 000 jak byłem na regulacji to filtr gazu był strasznie zawalony - gość
mówił że jeszcze takiego nie widział po tak małym przebiegu, ale nic się wtedy nie
działo...
Parownik jest
praktycznie nowy w sumie 17k ma przejechaneWymienić filtr gazu i zmienić stację LPG
-
Teraz tankowałem
tylko na orlenie albo shellu więc nie wiem czy tam też syf mają
To z mojego po 10
wysypało się tonę gruzuShell i Orlen jak każda inna stacja kupują LPG od poddostawców - niczym się nie różni od typowych stacji LPG. Wszędzie zdarzają się przypały - dla sieciówek tylko cena się liczy
Prędzej dobry gaz będzie na stacji handlującej tylko gazem, bo jak klienci odejdą to zostaje tylko bankructwo... A wież mi, że zła opinia o jakości LPG szybko się rozpowszechnia
-
Wczoraj wieczorem usunąłem całkiem taśmę z dolotu, dzisiaj zrobiłem ponad 150km i jeździ jak złoto
-
Wczoraj wieczorem
usunąłem całkiem taśmę z dolotu, dzisiaj zrobiłem ponad 150km i jeździ jak złotoznaczy się jest ok?
zmieniła się pewnie mieszanka paliwowo powietrzna, obserwuj spalanie, przy zbyt wysokim możesz przykręcić na registrze kapke -
znaczy się jest ok?
Na razie tak
zmieniła się pewnie
mieszanka paliwowo powietrzna, obserwuj spalanie, przy zbyt wysokim możesz
przykręcić na registrze kapkesię zobaczy, ale coś to za łatwo poszło, znając życie to za chwilę znowu padnie
-
stawiam że miałes kiepsko zatankowany LPG, ja stwierdzam przykładowo że jak wrzuce na luz przy 80km/h i auto mi nie gaśnie to znaczy o dobrej jakości LPG. I tego sie trzymam i tankuje na sprawdzonych stacjach. Gaz gazowi nierówny i nieraz sie zdarzy gorszy gaz na tej samej stacji na której tankowałem juz wiele razy
-
stawiam że miałes
kiepsko zatankowany LPG, [...]sprawdzałem na 3 różnych stacjach shell, orlen i bp, za każdym razem wyjeżdżałem butlę do końca. Ostatnio zalałem na bp do pełna - na początku przez pierwsze kilkanaście km spoko potem zaczęły spadać obroty a nawet przerywać przy normalnej jeździe to zarzuciłem na benzynkę żeby się nie męczyć na trasie, po parudziesięciu km znowu dałem na lpg i dalej to samo.
Jako ciekawostkę dodam że kiedyś zaczęło mi się to robić jak miałem jakieś 1/3 butli a po zatankowaniu do pełna znowu było ok aż wyjeździłem ok 1/3...