Coś mi tyrka
-
Dobrze, że
skontrolowałeś rozrząd, oby po prawidłowym ustawieniu było już dobrzemam tylko nadzieję, że przez te 20 000km od wymiany nic się nie zepsuło
-
mam tylko nadzieję,
że przez te 20 000km od wymiany nic się nie zepsułowydaje mi się, że jakaś tam tolerancja jest dopuszczalna i nic się nie stanie,
myślę jedynie że wpływa to na kąt przesunięcia zapłonu
niedawno i ja wymieniałem rozrząd, w efekcie czego zapłon musiałem na nowo ustawić
było zimno mokro, może ja źle założyłem pasek albo źle było wcześniej.. niewiem
najważnijesze jednak że auto ma się dobrze -
Rozkreciłem i mam mały dylemat...
Na tej wewnętrznej obudowie gdzie jest znaczek ustawczy jest też biała kreska, na kole górnym są tylko te dwa fabryczne wciecia i teraz tak: jak ustawię aby na jednym kole i na drugim spotykały się znaki, to na górnym wskawuje mi tą białą kreskę, a jak ustawię na znak fabryczny górne koło to mi się trochę mija z dolnym kołem
do którego mam ustawiać, do fabrycznego znacznika czy tak aby oba koła były równo?
-
Ja osobiście ustawiałbym wedle znaków fabrycznych, a nie czyichś kresek. Zawsze trzeba i tak skontrolować, czy jest wszystko OK, obracając wałem za pomocą klucza
-
a napewno patrzysz na prawidłowy znak a nie ten po przeciwnej stronie koła pasowego wałka ?
-
a napewno patrzysz
na prawidłowy znak a nie ten po przeciwnej stronie koła pasowego wałka ?no właśnie chciałem pociągnąć prostą przez oba znaczki u góry żeby się spotkały z tym na dole ale tak się nie dało
ustawiłem na znaczki fabryczne i troszkę się zmieniła charakterystyka pracy, muszę teraz ustawić kąt?
Dalej stuka
-
co najmniej
skontrolować, a jeśli różnica w pracy silnika jest znaczna to bankowo, tak było u
mniejest różnica, troszkeę przymulony jest
Niebieska kreska to mechanika, trójkącik to znak fabryczny, ustawiłem tak jak zielona kreska na rys A. tak powinno byc?
-
ustawiłem tak jak zielona kreska na rys A.
tak powinno byc?Moim zdaniem tak powinieneś mieć ( ja np. tak mam ).
Do porównania fotka ( w prawdzie jest zdjęte dolne koło zębate, ale pomocniczo pociągnąłem krechę na fotce ) -
Moim zdaniem tak
powinieneś mieć ( ja np. tak mam ).
Do porównania fotkaCzyli też masz górny znak ustawczy trochę bardziej w prawo, a nie na samej górze dlatego dwa wcięcia w górnym kole się nie nałożą
Może po ustawieniu zapłony przestanie tyrkać :<
Ale po złożeniu już prawię się ucieszyłem bo na zimnym w ogóle nie stukało, dopiero jak się nagrzał to zaczął
-
hmm.. z tego co mi wiadomo:
objaw : stuki nagrzanego silnika..( narastające ze wzrostem obciążenia )
możliwe przyczyny:- uszkodzona piasta lub koło pasowe
- niewłaściwie zamocowany układ wylotowy
- uszkodzone koło zamachowe
- nadmierny luz panewek głównych lub korbowych
- niewłaściwa jakość paliwa
- niewłaściwe ustawienie rozrządu
- przedmuchy spod kolektora wylotowego
.. może w czymś te małe wskazówki dopomogą ..
-
- uszkodzona piasta
lub koło pasowe
możliwe
- niewłaściwie
zamocowany układ wylotowy
odkręcałem kiedyś kolektor i zmieniałem tłumik środkowy ale co to ma do tego
- uszkodzone koło
zamachowe
to by chyba nie stukało w okolicy głowicy
- nadmierny luz
panewek głównych lub korbowych
możliwe
- niewłaściwa
jakość paliwa
odpada
- niewłaściwe
ustawienie rozrządu
odpada
- przedmuchy spod
kolektora wylotowego
ale wtedy by pyrkały spaliny a mi stuka
jak się tak wsłucham to słychać trochę jakby w miejscu starej pompy paliwa, (może nawet EGR??? - jest zaślepiony) albo się ten dźwięk tak roznosi albo wszystko mam zepsute
- uszkodzona piasta
-
Byłem u mechanika ustawić zapłon, przy okazji się zapytałem o to stukanie i powiedział, że to zawory klepią bo wałek jest wytarty
-
Byłem u mechanika
ustawić zapłon, przy okazji się zapytałem o to stukanie i powiedział, że to zawory
klepią bo wałek jest wytartymoże dobrym pomysłem byłoby skonfrontować to z wypowiedzią innego mechanika, za taką diagnozę raczej pieniędzy nie weźmie..
-
może dobrym
pomysłem byłoby skonfrontować to z wypowiedzią innego mechanika, za taką diagnozę
raczej pieniędzy nie weźmie..no zapytam się
aż się zdziwił że coś takiego się dzieje, mam nabite 200 000 i mówił że spokojne powinienem nim zrobić drugie tyle bez większych napraw i że to może być skutek przestawionego rozrządu
-
no zapytam się
aż się zdziwił że
coś takiego się dzieje, mam nabite 200 000 i mówił że spokojne powinienem nim zrobić
drugie tyle bez większych napraw i że to może być skutek przestawionego rozrząduKiepsko Co planujesz z tym zrobić? Najtaniej byłoby pewnie kupić drugi silnik i przełożyć wałek
-
Kiepsko Co
planujesz z tym zrobić? Najtaniej byłoby pewnie kupić drugi silnik i przełożyć wałeknarazie zostawie, nie mam czasu, sesja i te sprawy...
nowy wałek - 208zl, głowica kompletna używka - 180zl
i teraz tak: wolałbym nowy wałek ale trochę się cykam wymiany a jakbym miał cała głowice to bym sobie popatrzył jak to jest zmontowane i na co uważać ale czy używany wałek będzie dobry
-
narazie zostawie,
nie mam czasu, sesja i te sprawy...
nowy wałek - 208zl,
głowica kompletna używka - 180zl
i teraz tak:
wolałbym nowy wałek ale trochę się cykam wymiany a jakbym miał cała głowice to bym
sobie popatrzył jak to jest zmontowane i na co uważać ale czy używany wałek
będzie dobryNo właśnie z używkami to jest jak w loterii Przy Twoim zaangażowaniu warto się pokusić o nowy, ale tutaj niech się wypowie ktoś bardziej silnikowo obeznany - bo chyba trzeba by wymienić wszelkie elementy towarzyszące... czyli taki mały remont silnika..
-
bo chyba trzeba
by wymienić wszelkie elementy towarzyszące... czyli taki mały remont silnika..no właśnie jak jest wałek wytarty to te popychacze też mogą być wytarte do tego uszczelniacze pewnie ze dwa tam idzie, jakieś uszczelki od aparatów ehhh ze 300zl wyjdzie
-
no właśnie jak jest
wałek wytarty to te popychacze też mogą być wytarte do tego uszczelniacze pewnie ze
dwa tam idzie, jakieś uszczelki od aparatów ehhh ze 300zl wyjdzieKupuj głowicę używaną, chociaż też dojdzie uszczelka, płyny, olej
No chyba, że nie będziesz podmieniał - przełożysz tylko wałek i elementy współpracujące