stuki podczas dodawania/ujmowania gazu
-
Mam problem
dotyczący tego, iż jak dodaję lub ujmuje gazu (najbardziej słyszalne na 3 biegu)
słyszę dość mocne pukniecie. Wydaję się jakby docierało z lewej bądź środkowej
przedniej szczęści samochodu. Sprawdzałem wahacze, i końcówki są ok. stuk jak dość
wyraźny i pojawia się tylko podczas dodawania bądź ujmowania gazu. Miał ktoś podobny
problem ?Prawdopodobnie masz do wymiany poduszkę/i silnika - przednia/tylna.
-
Albo przegub któryś ma luz
A samochód przy takich próbach ściąga na boki? Może wahacze luźne?
-
Sprawdzałem wczoraj wahacze u nie maja luzów. Też zastanawiam się właśnie nad poduszką, obstawiam tą kwadratową to chyba jest przednia (?) bo dźwięk stuku jest wyraźny przy środkowej części kabiny tam gdzie ona jest albo poduszka skrzyni.
-
Przegub wewnętrzny
-
Sprawdź czy masz dokręcone nakrętki trzymające przeguby:
U mnie był identyczny efekt jak miałem niedokręconą nakrętkę po wymianie całej zwrotnicy.
Takie stukanie przy hamowaniu / przyspieszaniu, przy zmianie biegów ale nie wszystkich najczęściej właśnie 2-3, 3-4 (przy 4-5 już nie było słychać).
Ja wymieniłem te nakrętki na takie jak w tylnych kołach gdzie wkłada się zawleczkę -
Poruszaj ręką całym silnikiem i pewnie tak jak u mnie zużyta będzie poduszka obok skrzyni biegów ta w kształcie tulei metalowo-gumowej. Jest ona z metalową obudową ale dokupiłem samą tuleję i nabiłem. Co ciekawe tuleja firmy Akor miała odrobinę za dużą średnicę i musiałem nacinać pierścień zewnętrzny by dała się ją nabić. Taki urok zamienników.
-
Nakrętki są dokręcone. W którym dokładnie miejscu jest ta poduszka w kształcie tulei ? Ja podejrzewałem że może byc uszkodzona ta http://allegro.pl/poduszka-silnika-tylna-tyl-daewoo-tico-erp-i3419208103.html bądz ta http://allegro.pl/poduszka-skrzyni-biegow-daewoo-tico-matiz-i3410003352.html
-
Sprawdź czy masz
dokręcone nakrętki trzymające przeguby:
Tarcza w Tico jest mocowana na 4 takie pancerne śruby do piasty?
Czy to jakiś dystans jest?
-
Nie wiem czy takie "pancerne" ale tak tarcza jest przykręcona na te 4 śruby.
-
Nie wiem czy takie
"pancerne" ale tak tarcza jest przykręcona na te 4 śruby.Czyli szpilki siedzą tylko w tym "dystansie"?
-
To nie jest dystans tylko piasta.
-
To nie jest dystans
tylko piasta.Pierwszy raz widzę, żeby tarcza szła pod piastę a nie odwrotnie
-
Pierwszy raz widzę,
żeby tarcza szła pod piastę a nie odwrotnieTo jest koreańska myśl techniczna
-
To jest koreańska myśl techniczna
... i działa!
-
... i działa!
Tylko kiepsko, że do wymiany tarcz trzeba odkręcać piastę i czop przegubu
-
Tylko kiepsko, że
do wymiany tarcz trzeba odkręcać piastę i czop przegubuJa swoje tarcze wymieniałem pod koniec 2008 r. i zrobiłem na nich ~98000km Może w przyszłym roku pomyślę o ponownej wymianie. Więc nie kręci się tam zbyt często
-
Potwierdzam. Moje fabryczne zostały wymienione po 12 latach i 160 kkm... przy okazji większego przeglądu hamulców, choć jeszcze można byłoby je "dojechać".
-
To długo, moje tarcze były jak kupiłem auto od nowości nie zmieniane i przy 100k wyglądały dramatycznie, zardzewiałe i starte.
Ap ropo głównego wątku byłem na kanale i wygląda na to że die poduszki skrzyni są do wymiany, jutro chyba zabieram się za prace to dam znać czy minęły objawy.
-
Niestety po głębszej analizie okazało się że wahacz prawy ma luz więc wymieniam obydwa wraz z gumami stabilizatora.