Tico głośna praca silnika
-
napisał 25 lut 2013, 10:32 ostatnio edytowany przez adamo81 11 sie 2016, 21:50
Witam, od niedawna
stałem się posiadaczem tica. Od zakupu irytuje mnie pewna sprawa, chodzi o silnik, a
konkretnie o głośną jego pracę. Im więcej damy gazu, tym chodzi głośniej, na wolnych
obrotach i przygazówce chodzi jak V8. Poprzedni właściciel mówił że zmieniał cały
tłumik, i coś wspominał, że to jest wina uszczelki pod kolektorem. Silnik tak jak by
pierdział, mi to przypomina dźwięk palącego się drewna w piecu. Tylko jak to
sprawdzić? Bo z tego co tam patrzyłem to, nie wiem czy jest szansa odkręcić wydech
od kolektora bo śruby to są tam przerdzewiałe na amen.Takie pierdzenie i prztykanie jakby trzask podczas przyspieszania to zużyty pierścień uszczelniający między kolektorem wydechowym a katalizatorem, ale ja obstawiam pomiędzy katalizatorem a rurą środkowego tłumika
-
Użytkownik archiwalnynapisał 25 lut 2013, 10:59 ostatnio edytowany przez d0m3l 11 sie 2016, 21:50
Tłumik na pewno był wymieniany, nawet widać, że rura nie jest pordzewiała, więc albo coś źle tam założyli lub spasowali, albo coś się zużyło.
-
napisał 25 lut 2013, 11:18 ostatnio edytowany przez adamo81 11 sie 2016, 21:50
Tłumik na pewno był
wymieniany, nawet widać, że rura nie jest pordzewiała, więc albo coś źle tam
założyli lub spasowali, albo coś się zużyło.Wystarczy, że założyli zużyty pierścień uszczelniający (taki z drucianej plecionki - koszt do Tico ok. 5 zł) i przepuszcza
-
napisał 25 lut 2013, 14:00 ostatnio edytowany przez miechomiecho 11 sie 2016, 21:50
Wystarczy, że
założyli zużyty pierścień uszczelniający (taki z drucianej plecionki - koszt do Tico
ok. 5 zł) i przepuszczaNie wiem, gdzie kolega zmieniał tłumik - ale wątpię, żeby ktokolwiek założył zużyty pierścień. Z doświadczenia wiem, że trudno jest go zdemontować nie uszkadzając go.
Mi na myśl przychodzi jeszcze jedna rzecz - nowy tłumik środkowy mógł być krzywy. Ja taki problem miałem u siebie - musiałem prostować nowo zakupiony tłumik, bo był źle dopasowany do kolektora - połączenie było nieszczelne i tłumik obijał się o podłogę.
-
Użytkownik archiwalnynapisał 25 lut 2013, 22:25 ostatnio edytowany przez jahur 11 sie 2016, 21:50
Dokładnie.
Ja swój pleciony pierścień demontowałem przecinakiem. -
napisał 26 lut 2013, 05:16 ostatnio edytowany przez adamo81 11 sie 2016, 21:50
Dokładnie.
Ja swój pleciony
pierścień demontowałem przecinakiem.Podobny jest w Swifcie (troszkę większa średnica) i rzeczywiście stary pierścień mi się w rękach pokruszył, kupiłem nowy i było ok, ale jak po roku odkręciłem rurę, to dał się ładnie zdjąć i założyć jeszcze raz.
Może być też taki kwiatek u kolegi, że wcale tego pierścienia nie ma i zmontowano wszystko na pastę
Nie rozbierze, nie sprawdzi
-
Użytkownik archiwalnynapisał 26 lut 2013, 08:16 ostatnio edytowany przez jahur 11 sie 2016, 21:50
Ja musiałem użyć pasty gdyż coś nie tak miałem z tym pierścieniem. Z resztą opisywałem już.
Zastanawiam się jednak nie byłoby dobre dorwać jakiś sznurek mineralny i tym uszczelnić. Sznurkiem mineralnym jak się dowiedziałem uszczelniają przy produkcji rury elastyczne wydechowe. Także nie wiem czy nie wrócić do czasów prlu a może i wcześniej i spróbować tym. -
Użytkownik archiwalnynapisał 26 lut 2013, 08:38 ostatnio edytowany przez d0m3l 11 sie 2016, 21:50
Jak się dostać do tej plecionki? Zapewne potrzebny będzie kanał?
-
napisał 26 lut 2013, 08:53 ostatnio edytowany przez Sharky 11 sie 2016, 21:50
Jak się dostać do tej plecionki? Zapewne potrzebny będzie kanał?
Możesz zrobić to korzystając z podnośnika (lewarka), jednak na kanale będzie sporo łatwiej
-
Użytkownik archiwalnynapisał 26 lut 2013, 10:30 ostatnio edytowany przez jahur 11 sie 2016, 21:50
Ja robiąc przód wydechu czyli kat i kolektor. Ułatwiłem sobie sprawę tak , że zdemontowałem zderzak i przeszkadzające listwy.