Montaż nowego wydechu bez kata


  • Użytkownik archiwalny

    Witam serdecznie.
    Napotkał mnie pewien zastanawiający schodek, który chciałbym rozpatrzeć tutaj.
    Otóż byłem w trakcie przykręcania wydechu do kolektora wydechowego i nie jestem pewien czy aby mi tam czegoś nie brakuje.
    Tzn tak założona była ta nowa uszczelka druciana, przykładamy rurę do kolektora i przykręcamy śruby ze sprężynami. I to wszystko przykręciłem i ma luz. Wiadomo że te sprężyny amortyzują ale uważam że tam jest za duży luzy bo gdy wezmę i chwycę rurą tuż pod spodem i poruszam na boki to tą rurą mogę poruszać. Wydaje mi się że to zbyt szczelne nie jest. Śruby mam już wkręcone na maxa i tutaj mam pytanie.
    Czy pomiędzy sprężyną a płaszczyzną tej blachy od rury nie powinły być tam jakieś podkładki???


  • Użytkownik archiwalny

    Auto z fabrycznym katem?
    Czy kat został usuniety?


  • Użytkownik archiwalny

    Siemka
    Slavo tam w topiku "co dłubałem" opisywałem, że w tym kacie nic nie było także został usunięty ale, rura wydechowa wraz z kolektorem pochodzi od mojego starego Tica w którym nie było kata więc defakto wszystko powinno grać.


  • Użytkownik archiwalny

    Siemka
    Slavo tam w topiku
    "co dłubałem" opisywałem, że w tym kacie nic nie było także został usunięty ale,
    rura wydechowa wraz z kolektorem pochodzi od mojego starego Tica w którym nie było
    kata więc defakto wszystko powinno grać.

    Zastanawia mnie jedna rzecz.Były wersje Tico z katem i bez.W wersji bez kata była ta "puszka"?Czy po prostu tej obudowy nie było,a rura była ciut dłuższa.
    Wychodzi,że brakuje Ci tej puszki(obudowy) kata...



  • Rura jest dłuższa, puszki brak...


  • Użytkownik archiwalny

    Nie nie. Ta puszka czyli kat była w wersji z katem a przy wersji bez była dłuższa rura wydechowa, po prostu było połączenie rury z kolektorem i to wszystko. Tak jak wspomniałem cały wydech tyle że odnowiony jest z poprzedniego Ticolca który był właśnie bez katalizatora. Chodzi mi że po skręceniu rury z kolektorem nie jest to wystarczająco sztywne tylko luźne przy poruszaniu rury.



  • zrób foto jak da się dojść


  • Użytkownik archiwalny

    Porównaj długości śrub do wersji z katem i bez...może w tym tkwi problem?


  • Użytkownik archiwalny

    Śruby również pochodzą od tamtego autka, ogólnie cały zestaw.
    Przychodzi mi na myśl zużycie sprężyn, mogą być już za miękkie, za mocno już ściągnięte i jedyne wyjście to albo zamówić nowe śruby na co nie mam czasu albo kombinować z podkładkami.
    Wiecie kiedyś w tamtym Tico było to chyba od nowości albo i nowe, potem temperatura swoje zrobiła, było to spieczone itp i tam jakoś trzymało.Obecnie kiedy to wszystko się naruszyło, rozkręciło to może nie być już to samo i stąd te efekty.


  • Admin

    Polecałbym zakup nowych sprężyn. Kiedyś przy rozbieraniu wydechu porównywałem i faktycznie nowe były trochę dłuższe od starych (nie ma się co dziwić).
    Porównaj jeszcze długość śrub od wersji z katem i bez... może tu jest różnica?
    I ostatnia sprawa: czy rzeczywiście sprzedano Ci uszczelkę do Tico? A może średnica tylko się zgadza, zaś wysokość już nie? Chociaż to mało prawdopodobne. Bo ja tak miałem - sprzedawca wcisnął mi uszczelkę od Poloneza (ponoć miała być taka sama), ale w garażu okazało się, że jest zupełnie inna - i średnica, i grubość.


  • Użytkownik archiwalny

    Co do śrub od poprzedniego zestawu to tam miałem mix. Tzn jedna śruba oryginalna czyli taka sama jak przy zestawie bez kata a druga była dorabiana, była długa w cholerę i wiele rzeczy dospawanych. Co do uszczelki hm to ciężko powiedzieć, niby idealnie pasuje chociaż trzeba było ją nasadzać na kolektor.


  • Użytkownik archiwalny

    I ostatnia sprawa:
    czy rzeczywiście sprzedano Ci uszczelkę do Tico? A może średnica tylko się zgadza,
    zaś wysokość już nie? Chociaż to mało prawdopodobne. Bo ja tak miałem - sprzedawca
    wcisnął mi uszczelkę od Poloneza (ponoć miała być taka sama), ale w garażu okazało
    się, że jest zupełnie inna - i średnica, i grubość.

    Pewnie chodziło mu o uszczelkę od poloneza,która po malutkim tjunie nadaje się na łączeniu pierwszego tłumika z drugim.Sam ją tam stosuje



  • Rura jest dłuższa,
    puszki brak...

    Puszki brak, bo kolektor jest inny, zwykły przelotowy (sam mam taki u siebie od niedawna)



  • Siemka
    Slavo tam w topiku
    "co dłubałem" opisywałem, że w tym kacie nic nie było także został usunięty ale,
    rura wydechowa wraz z kolektorem pochodzi od mojego starego Tica w którym nie było
    kata więc defakto wszystko powinno grać.

    A może po prostu ta rura wydechowa jest krzywa? Ja kupiłem nowy wydech, który musiałem prostować, bo miałem podobne problemy po montażu.



  • Tzn tak założona była ta nowa uszczelka druciana, przykładamy rurę do kolektora i >przykręcamy śruby ze sprężynami. I to wszystko przykręciłem i ma luz

    Ja dałem krótsze śruby, albo podkładki, bo miałem podobne wrażenie. Po prostu sprężyny bardziej ścisłem.
    Wkład katalizatora w Tico wyrzuciłem i jeździłem tak kilka lat bez kata.
    Żadnych kłopotów z tego powodu nie miałem, ani z policją ani na przeglądzie.
    Wydaje mi się, że bez katalizatora Tico jest jakby zrywniejsze i ma ładniejszy dźwięk silnika, jak dodaje się gazu.


  • Użytkownik archiwalny

    No też tak chyba zrobię bo w zasadzie innego wyjścia nie mam, poprostu podkładki i heja.


  • Admin

    No też tak chyba
    zrobię bo w zasadzie innego wyjścia nie mam, poprostu podkładki i heja.

    No przecież chodzi tylko o dociśnięcie, to nie apteka... Tylko proponowałbym dać podkładki z miedzi, jeśli to możliwe. Nie będzie kiedyś problemu z ich ewentualnym usunięciem, gdy się rdzą połączą z innym elementem.


  • Admin

    Pewnie chodziło mu
    o uszczelkę od poloneza,która po malutkim tjunie nadaje się na łączeniu pierwszego
    tłumika z drugim.Sam ją tam stosuje

    A widzisz... Może wiedział, że takie coś jest możliwe, i na tej podstawie poszedł dalej i sprzedał mi drucianką pod kolektor?


  • Użytkownik archiwalny

    NIe wiem , nie mam miedzianych , może przemaluje zingą albo cynkiem w sprayu.Zastanawiam się tylko czy nie za mocno nie dokręciłem kolektora bo nie miałem przy sobie danych i dokręciłem momentem 50nm a teraz tak patrzę że zalecane jest 28max. Hmmmmm.

    No i chyba nie do końca dobrze to uszczelnia, byłem przed momentem w garażu i poskręcałem to do kupy i coś tu jest nie tak, tak sobie teraz myślę że ten kołnierz nachodzi mi całkiem na tą uszczelkę a powinno do chyba oprzeć się tak w połowie uszczelki, przynajmniej tak mi się wydaje. Po uruchomieniu silnika widać przedmuchy w nie któych okolicach połączenia.
    Generalnie zamawiałem poprzez neta i teraz tak się zastanawiam czy jest różnica pomiędzy dwoma uszczelkami? A chodzi tu o połączenie rury z kolektorem bez kata i połączenie pomiędzy rurą a katalizatorem. Czy w tych dwóch przypadkach one się różnią czy nie??



  • Generalnie zamawiałem poprzez neta i teraz tak się zastanawiam czy jest różnica pomiędzy >dwoma uszczelkami? A chodzi tu o połączenie rury z kolektorem bez kata i połączenie >pomiędzy rurą a katalizatorem. Czy w tych dwóch przypadkach one się różnią czy nie??

    Raczej nie. Uszczelka to uszczelka.
    Ja też tam miałem minimalny "wyciek" spalin, mimo ściśnięcia mocniej sprężyn.
    Jednak za bardzo się tym nie przejmowałem i tak jeździłem.


Log in to reply