Czujnik TPS Tico


  • Użytkownik archiwalny

    Witam,
    Czy taki czujnik znajduje się w aucie z klimą czy tylko z automatyczną skrzynią(według schematu)?
    Jeśli ma ktoś auto z klimą mógłby rzucić okiem czy nie ma tego czujnika(stojąc przodem do auta z prawej strony gaźnika w dolnej części).
    Na schemacie nr 72



  • A do czego Ci to potrzebne? na upartego możesz dorobić jakiś przy pedale gazu

    Jeśli do klimy to podejrzewam, ze aż takiej techniki nie było montowanej Ale jeśli byś chciał to możemy porozmyślać nad takim rozwiązaniem do wyprzedzania


  • Użytkownik archiwalny

    A do czego Ci to
    potrzebne? na upartego możesz dorobić jakiś przy pedale gazu

    Ten temat mnie zainteresował jakiś tekst

    Jeśli do klimy to
    podejrzewam, ze aż takiej techniki nie było montowanej Ale jeśli byś chciał to
    możemy porozmyślać nad takim rozwiązaniem do wyprzedzania

    Przy klimie chyba był czujnik TPS...(czytaj w linku...autor coś wspomina o nim)
    Poza tym można go kupić...



  • Kolega, który kupił tico z klima do tablicy !!!!



  • Wiecie co?.. Szczerze mówiąc nie mam pojęcia czy to jest u mnie czy nie. Sprawdzę to. Może to rozwiąże problem z obrotami przy włączonej klimie. Podnosi je do 4 tys. zamiast do 1100... ech



  • Ten temat mnie
    zainteresował
    jakiś
    tekst

    Uważam, że to nie jest głupi pomysł
    Sondę możesz wstawić jakąkolwiek tak naprawdę Byle grzanie miała to szybciej zacznie działać po włączeniu stacyjki.

    Podłączenie centralki 2 generacji nie jest skomplikowane, regulacja też nie powinna nastręczać dużych trudności - jest tam raptem kilka parametrów, a parownik można przyjąć, że ustawiony dobrze z czasów I gen.



  • Wiecie co?..
    Szczerze mówiąc nie mam pojęcia czy to jest u mnie czy nie. Sprawdzę to. Może to
    rozwiąże problem z obrotami przy włączonej klimie. Podnosi je do 4 tys. zamiast do
    1100... ech

    Tzn. klimatyzacja sprawna???


  • Użytkownik archiwalny

    Zastanawiam się jak rozwiązać problem przelączania na LPG.Bo przy gaźniku trzeba wypalać benzynę.
    Najlepiej było by zastosować dodatkowy przelącznik który by sterował elektrozaworem benzynowym.W centralce zaś ustawić próg obrotów i funkcje opadających obrotów.

    Hmm



  • Moją da się ustawić tak, że przełączam kiedy chcę i na nic nie czekam Zostaje tylko dorobić przełącznik wypalania.

    Jeździłem 3 tygodnie bez pompy paliwa w punciaku i dało radę przy II generacji gazu

    Swoją droga ciekawe czy silnik krokowy byłby w stanie całkowicie odciąć dopływ gazu - przecież będzie widać na sondzie że mieszanka za bogata

    Wiem, że mam w programie parametry "minimalne otwarcie, maksymalne otwarcie" i jakieś jeszcze, ale nie patrzyłem czy minimalne może być 0...


  • Użytkownik archiwalny

    Moją da się ustawić
    tak, że przełączam kiedy chcę i na nic nie czekam Zostaje tylko dorobić
    przełącznik wypalania.

    W PII?

    Jeździłem 3
    tygodnie bez pompy paliwa w punciaku i dało radę przy II generacji gazu

    Awaryjnie da radę odpalić

    Swoją droga ciekawe
    czy silnik krokowy byłby w stanie całkowicie odciąć dopływ gazu - przecież będzie
    widać na sondzie że mieszanka za bogata

    Nie przymknie
    Ma swój zakres ustawiony (liczbe kroków w górę i dół).Przy bogatej zejdzie do dolnego zakresu i tyle
    Poza tym zanim by się otworzył (przy kompletnie zamknietym) to auto by padło...za wolny czas reakcji

    Wiem, że mam w
    programie parametry "minimalne otwarcie, maksymalne otwarcie" i jakieś jeszcze, ale
    nie patrzyłem czy minimalne może być 0...

    Przy BRC Just w Lanku jest tego troche



  • najlepiej zostawić przełącznik z gaźnikowca podłączyć do centralki sygnał cewki, sondę, elektrozawory gazowe i oczywiście korkowiec sterownik jak zobaczy że napięcie jest na elektrozaworach to zacznie sterować krokowcem



  • Odpowiedź w sprawie czujnika TPS: nie ma go w samochodzie z klimatyzacją. Przynajmniej w moim. Według Trzeciaka wyraźnie jest to wyposażenie wersji z automatem. Jedynie tej.

    Co do klimy: niestety niesprawna Kompletna, ale nie sprawna - skraplacz dziurawy i nie wiadomo jak sprężarka. Osuszacz też do wymiany (tyle lat, rozszczelnienie układu - to koniecznośc). W każdym razie wydatków czeka mnie mnóstwo. Całe szczęście, że to podnoszenie obrotów działa już Podmieniłem siłownik 1 przelotu przy gaźniku na eee... IDENTYCZNY. Tak. IDENTYCZNY zupełnie, tylko, że ten z czerwonego działa dobrze, a tamten nie [motyla_noga]... nie do ogarnięcia Wersja z klimą według rysunku w Trzeciaku jest wyraźnie inna (krótszy drucik, inne mocowanie). Możliwe, że ta częśc różni się jakimś minimalnym szczegółem w środku. W każdym razie działa!!! podnosi obroty delikatnie do tych 1100-1150. Ufff.... Mało brakowało a sprzedałbym dawcę z tą częścią przekonany że jej podmiana nic nie da...



  • Ja swego czasu zacząłem myśleć o BLOSIE w tikaczu Ciekawe jakby się sprawował Używkę można wyhaczyć już za ok 200zł.


  • Admin

    Z BLOSem knuł swego czasu kol. Tomash (Kraków). Nie wiem, czy zdążyłeś go poznać... chyba nie.
    No i zresztą, o ile mnie pamięć nie myli, w końcu tego BLOSa nie zamontował.



  • Z BLOSem knuł swego
    czasu kol. Tomash (Kraków). Nie wiem, czy zdążyłeś go poznać... chyba nie.
    No i zresztą, o ile
    mnie pamięć nie myli, w końcu tego BLOSa nie zamontował.

    Przeszukałem forum i jakieś szczątkowe info znalazłem Muszę pogadać z moim gazownikiem, ciekawe co on o tym sądzi


  • Admin

    Jeśli chcesz, warto byłoby skrobnąć maila do Tomasha. Nie pamiętam, dlaczego nie dokończył sprawy BLOSa - a miało to szanse powodzenia.

    Zaś przeróbki Darsaja dosżły do skutku i działały - pisał mi kiedyś o nich sporo na privie lub mailowo. Miałem nawet parę zdjęć. Dziś, mając Slavo na myśli, szukałem tych wiadomości, ale nie znalazłem... jednak popatrzę jeszcze za nimi.


  • Użytkownik archiwalny

    najlepiej zostawić
    przełącznik z gaźnikowca podłączyć do centralki sygnał cewki, sondę,
    elektrozawory gazowe i oczywiście korkowiec sterownik jak zobaczy że napięcie jest
    na elektrozaworach to zacznie sterować krokowcem

    Mógłbyś rozrysować jak Ty to widzisz?
    Mniej więcej ogarniam,ale warto posłuchać opinii innych



  • W PII?
    Tak

    Awaryjnie da radę
    odpalić

    Moja niestety nie ma trybu awaryjnego...

    Nie przymknie
    Ma swój zakres
    ustawiony (liczbe kroków w górę i dół).Przy bogatej zejdzie do dolnego zakresu i
    tyle

    No tak. I jakby to minimum było 0...

    Poza tym zanim by
    się otworzył (przy kompletnie zamknietym) to auto by padło...za wolny czas reakcji

    Myślę, że około jednej sekundy. A podejrzewam, że mogłoby wychwycić kończącą się benzynę wcześniej nawet na podstawie wskazań sondy

    Przy BRC Just w
    Lanku jest tego troche



  • sterownik jak zobaczy że napięcie jest
    na elektrozaworach to zacznie sterować krokowcem

    Nie chce mi się wierzyć
    Sterownik sam wystawia to napięcie według własnych obliczeń i w mojej opinii nie zadziała ta, jakbyś tego oczekiwał



  • Nie chce mi się
    wierzyć
    Sterownik sam
    wystawia to napięcie według własnych obliczeń i w mojej opinii nie zadziała ta,
    jakbyś tego oczekiwał

    przetestowane na stagu 100, miałem kiedyś polo z instalką drugiej generacji stag 100, został mi kabelek USB jakby ktoś potrzebował :P, jak sprawdzić?, wystarczy podpiąć pod laptopa taki sterownik no i podać napięcie z aku na elektrozawory


Log in to reply