Hamulce przód pytanie.


  • Użytkownik archiwalny

    Siema wszystkim.
    Mam takie pytanko.
    Chce założyć ukł. hamulcowy od matiza mianowice:
    -zwrotnice od matiza z tarczami,
    -bębny od matiza,
    i pompe z serwem też od matiego.
    Są dobre strony takiej przeróbki ponieważ lepsza skuteczność hamowania (tarcza jest wieksza o 2 cm,większy zacisk),Szpilki M12 co do alu jest idealne.
    W bębnach od matiza nie ma zbytniej różnicy po za szpilkami i wystającą wypustka na otór centrujący.
    Oczywiście do tego nowe przewody, tarcze mikody,klocki ferodo i płyn hamulcowy dot 5.
    Pytanie brzmi czy aby napewno zwrotnice od matiza podejdą do tico i jak to się ma wzgledem naszego chorego prawa.
    Z góry dziękuje za odpowiedzi i przepraszam może temat był wałkowany ale nic sensownego nie znalazłem na forum.


  • Użytkownik archiwalny

    Gdyby taka przekładka była możliwa to pewnie już by ktoś takie coś zrobił. Poz a tym tico jest na tyle lekkie że nawet większe tarcze od matiza guzik dadzą. Duzo lepszy efekt daje zalożenie kół 13 matizowskich i dobrych opon. Na sprawnych hamulcach i dobrych oponach tico ładnie hamuje. Sam się przekonałem różnicę między oponami 12 a załozonymi 13` z oponkami kelly. Gdzie nawet na mokrym asfalcie hamulce były żylety gdzie wcześniej opony dwunastki ślizgały się nimilosiernie. I to wszystko miałem na zwykłych tarczach plus klocki fomar.


  • Użytkownik archiwalny

    Tam są inne sprężyny...z tego co pamiętam to chyba wyższe



  • Siema wszystkim.
    Mam takie pytanko.
    Chce założyć ukł.
    hamulcowy od matiza mianowice:
    -zwrotnice od
    matiza z tarczami,
    -bębny od matiza,
    i pompe z serwem
    też od matiego.
    Są dobre strony
    takiej przeróbki ponieważ lepsza skuteczność hamowania (tarcza jest wieksza o 2
    cm,większy zacisk),Szpilki M12 co do alu jest idealne.
    W bębnach od matiza
    nie ma zbytniej różnicy po za szpilkami i wystającą wypustka na otór centrujący.
    Oczywiście do tego
    nowe przewody, tarcze mikody,klocki ferodo i płyn hamulcowy dot 5.

    Plany ambitne. Nie wiem jak z przodem, ale z tyłu na pewno trzeba by wymienić belkę (piasta jest za krótka), a co za tym idzie spawać mocowanie drążka reakcyjnego - w matizie jest po przeciwnej stronie w stosunku do tico. To mnie odstraszyło, bo IMO jest to zbyt duża ingerencja.

    Pytanie brzmi czy
    aby napewno zwrotnice od matiza podejdą do tico i jak to się ma wzgledem naszego
    chorego prawa.
    Z góry dziękuje za
    odpowiedzi i przepraszam może temat był wałkowany ale nic sensownego nie znalazłem
    na forum.

    Spróbuj zdobyć/pożyczyć czy kupić na szrocie i spróbować zamontować. Ale tak jak napisał poprzednik, hamulce w tikaczu są dobre przy nieco większych i szerszych oponach. No i pod warunkiem sprawności układu



  • Tam są inne
    sprężyny...z tego co pamiętam to chyba wyższe

    Sprężynami akurat bym się najmniej martwił Są dłuższe, ale na pewno da się inne dobrać



  • zajrzyj na duforum, jest na pewno jeden człowiek który przełożył przód z matiza, a być może nawet dwóch, był tam też dość obszerny opis.


  • Użytkownik archiwalny

    Tam są inne
    sprężyny...z tego co pamiętam to chyba wyższe
    He to jest najmniejsz problem bo przecież aportyzator jest odkręcany od zwrotnicy.
    Co do tyłu to na 100% nie jestem pewien wymiary bębna są praktycznie te same.
    Pożyjemy zobaczymy.
    Dzięki za odpowiedzi.



  • He to jest
    najmniejsz problem bo przecież aportyzator jest odkręcany od zwrotnicy.

    Tak jest

    Co do tyłu to na
    100% nie jestem pewien wymiary bębna są praktycznie te same.

    Tak, bęben nawet wejdzie na piastę, ale jest ona za krótka

    Pożyjemy zobaczymy.
    Dzięki za
    odpowiedzi.

    Jak zobaczycie, koniecznie dajcie znać


  • Użytkownik archiwalny

    da się ogranąc przód od matiza bo sam robiłem u siebie.tylko końcóki drążków dlugie o 2 cm
    oraz frez stożkowy musi być bo w tico jest od góry mocowanie końcówek w matizie dół.



  • da się ogranąc
    przód od matiza bo sam robiłem u siebie.tylko końcóki drążków dlugie o 2 cm
    oraz frez
    stożkowy musi być bo w tico jest od góry mocowanie końcówek w matizie dół.

    Może jakieś fotki, manual co konkretnie robiłeś?

    Jak wrażenia? Ogólnie warto?


  • Użytkownik archiwalny

    zabawa przednia jest auto prędkośc zarąbiście się zbija krótsza droga hamowania
    cały zestaw

    zwrotnica wyczyszczona i pomalowna

    Tu jest porównanie piasty koła Matiz lewa strona, Tico prawa strona

    cały zestaw bez ABS-U



  • Dzięki za fotki A o co chodzi z tym frezem stożkowym?

    Ja wiem, że w matizie inaczej montowane są końcówki drążka kierowniczego, jak to rozwiązałeś?

    Czyli, jak rozumiem, do kompletu wystarczą zwrotnice, zaciski, piasta i klocki od mietka?


  • Użytkownik archiwalny

    Podziękował panie za foty coś wykminie u siebie


  • Użytkownik archiwalny

    Dzięki za fotki
    A o co chodzi z tym frezem stożkowym?
    Ja wiem, że w
    matizie inaczej montowane są końcówki drążka kierowniczego, jak to rozwiązałeś?
    Czyli, jak
    rozumiem, do kompletu wystarczą zwrotnice, zaciski, piasta i klocki od mietka?

    właśnie frez potrzebny jest żeby końcówki były od góry a nie od dołu jak w matizie
    kolumna kierownicza matiza ma inne mocowania trzeba by było przerabiac żeby dłuższa była o parę cm ale trzeba dpasowac końcówki dłuższe o 2 cm lub 3 cm i zostaje kolumna tico.
    tak zwrotnice tarcza zacisk piasta i klocki matiza tylko bez ABS-U.
    ale jeszcze jak nie macie zestawu to pobawił bym się ze Swift-em zwrotnice takie same jak w tico i mocowanie końcówek też a nie jak w matizie od dołu.tylko żeby nie trafic na wielkośc tarcz jak w tico bo swift ma wielkośc tarcz jak w tico.



  • tarcz jak w tico bo swift ma wielkośc tarcz jak w tico.

    Z ciekawości dodam, że pompa wody, ze swifta 1.0 pasuje idealnie bez przeróbek do tico... Znam osobę, która takową posiada i chwali szybsze nagrzewanie silnika oraz ogólną większą wydajność...

    Tak na marginesie...


Log in to reply