Hamulce przód pytanie.
-
Siema wszystkim.
Mam takie pytanko.
Chce założyć ukł. hamulcowy od matiza mianowice:
-zwrotnice od matiza z tarczami,
-bębny od matiza,
i pompe z serwem też od matiego.
Są dobre strony takiej przeróbki ponieważ lepsza skuteczność hamowania (tarcza jest wieksza o 2 cm,większy zacisk),Szpilki M12 co do alu jest idealne.
W bębnach od matiza nie ma zbytniej różnicy po za szpilkami i wystającą wypustka na otór centrujący.
Oczywiście do tego nowe przewody, tarcze mikody,klocki ferodo i płyn hamulcowy dot 5.
Pytanie brzmi czy aby napewno zwrotnice od matiza podejdą do tico i jak to się ma wzgledem naszego chorego prawa.
Z góry dziękuje za odpowiedzi i przepraszam może temat był wałkowany ale nic sensownego nie znalazłem na forum. -
Gdyby taka przekładka była możliwa to pewnie już by ktoś takie coś zrobił. Poz a tym tico jest na tyle lekkie że nawet większe tarcze od matiza guzik dadzą. Duzo lepszy efekt daje zalożenie kół 13
matizowskich i dobrych opon. Na sprawnych hamulcach i dobrych oponach tico ładnie hamuje. Sam się przekonałem różnicę między oponami 12
a załozonymi 13` z oponkami kelly. Gdzie nawet na mokrym asfalcie hamulce były żylety gdzie wcześniej opony dwunastki ślizgały się nimilosiernie. I to wszystko miałem na zwykłych tarczach plus klocki fomar. -
Tam są inne sprężyny...z tego co pamiętam to chyba wyższe
-
Siema wszystkim.
Mam takie pytanko.
Chce założyć ukł.
hamulcowy od matiza mianowice:
-zwrotnice od
matiza z tarczami,
-bębny od matiza,
i pompe z serwem
też od matiego.
Są dobre strony
takiej przeróbki ponieważ lepsza skuteczność hamowania (tarcza jest wieksza o 2
cm,większy zacisk),Szpilki M12 co do alu jest idealne.
W bębnach od matiza
nie ma zbytniej różnicy po za szpilkami i wystającą wypustka na otór centrujący.
Oczywiście do tego
nowe przewody, tarcze mikody,klocki ferodo i płyn hamulcowy dot 5.Plany ambitne. Nie wiem jak z przodem, ale z tyłu na pewno trzeba by wymienić belkę (piasta jest za krótka), a co za tym idzie spawać mocowanie drążka reakcyjnego - w matizie jest po przeciwnej stronie w stosunku do tico. To mnie odstraszyło, bo IMO jest to zbyt duża ingerencja.
Pytanie brzmi czy
aby napewno zwrotnice od matiza podejdą do tico i jak to się ma wzgledem naszego
chorego prawa.
Z góry dziękuje za
odpowiedzi i przepraszam może temat był wałkowany ale nic sensownego nie znalazłem
na forum.Spróbuj zdobyć/pożyczyć czy kupić na szrocie i spróbować zamontować. Ale tak jak napisał poprzednik, hamulce w tikaczu są dobre przy nieco większych i szerszych oponach. No i pod warunkiem sprawności układu
-
Tam są inne
sprężyny...z tego co pamiętam to chyba wyższeSprężynami akurat bym się najmniej martwił Są dłuższe, ale na pewno da się inne dobrać
-
zajrzyj na duforum, jest na pewno jeden człowiek który przełożył przód z matiza, a być może nawet dwóch, był tam też dość obszerny opis.
-
Tam są inne
sprężyny...z tego co pamiętam to chyba wyższe
He to jest najmniejsz problem bo przecież aportyzator jest odkręcany od zwrotnicy.
Co do tyłu to na 100% nie jestem pewien wymiary bębna są praktycznie te same.
Pożyjemy zobaczymy.
Dzięki za odpowiedzi. -
He to jest
najmniejsz problem bo przecież aportyzator jest odkręcany od zwrotnicy.Tak jest
Co do tyłu to na
100% nie jestem pewien wymiary bębna są praktycznie te same.Tak, bęben nawet wejdzie na piastę, ale jest ona za krótka
Pożyjemy zobaczymy.
Dzięki za
odpowiedzi.Jak zobaczycie, koniecznie dajcie znać
-
da się ogranąc przód od matiza bo sam robiłem u siebie.tylko końcóki drążków dlugie o 2 cm
oraz frez stożkowy musi być bo w tico jest od góry mocowanie końcówek w matizie dół. -
da się ogranąc
przód od matiza bo sam robiłem u siebie.tylko końcóki drążków dlugie o 2 cm
oraz frez
stożkowy musi być bo w tico jest od góry mocowanie końcówek w matizie dół.Może jakieś fotki, manual co konkretnie robiłeś?
Jak wrażenia? Ogólnie warto?
-
-
Dzięki za fotki A o co chodzi z tym frezem stożkowym?
Ja wiem, że w matizie inaczej montowane są końcówki drążka kierowniczego, jak to rozwiązałeś?
Czyli, jak rozumiem, do kompletu wystarczą zwrotnice, zaciski, piasta i klocki od mietka?
-
Podziękował panie za foty coś wykminie u siebie
-
Dzięki za fotki
A o co chodzi z tym frezem stożkowym?
Ja wiem, że w
matizie inaczej montowane są końcówki drążka kierowniczego, jak to rozwiązałeś?
Czyli, jak
rozumiem, do kompletu wystarczą zwrotnice, zaciski, piasta i klocki od mietka?właśnie frez potrzebny jest żeby końcówki były od góry a nie od dołu jak w matizie
kolumna kierownicza matiza ma inne mocowania trzeba by było przerabiac żeby dłuższa była o parę cm ale trzeba dpasowac końcówki dłuższe o 2 cm lub 3 cm i zostaje kolumna tico.
tak zwrotnice tarcza zacisk piasta i klocki matiza tylko bez ABS-U.
ale jeszcze jak nie macie zestawu to pobawił bym się ze Swift-em zwrotnice takie same jak w tico i mocowanie końcówek też a nie jak w matizie od dołu.tylko żeby nie trafic na wielkośc tarcz jak w tico bo swift ma wielkośc tarcz jak w tico. -
tarcz jak w tico bo swift ma wielkośc tarcz jak w tico.
Z ciekawości dodam, że pompa wody, ze swifta 1.0 pasuje idealnie bez przeróbek do tico... Znam osobę, która takową posiada i chwali szybsze nagrzewanie silnika oraz ogólną większą wydajność...
Tak na marginesie...