Kontrolka Rezerwy proszę o opinie
-
Witam na dniach będę wymieniał zbiornik paliwa bo stary zaczyna delikatnie przeciekać.
Zastanawiam się nad wymianą standardowego czujnika na taki z rezerwą i proszę o opinie ludzi który mają to w aucie jak to się sprawuje i warte zakupu, znalazłem na necie za 56zł. -
Witam na dniach
będę wymieniał zbiornik paliwa bo stary zaczyna delikatnie przeciekać.
Zastanawiam się nad
wymianą standardowego czujnika na taki z rezerwą i proszę o opinie ludzi który mają
to w aucie jak to się sprawuje i warte zakupu, znalazłem na necie za 56zł.Ja mam coś takiego. Przy małej ilości paliwa, zapala się wcześniej dorobiona lampka rezerwy Nic wielkiego, ale w tico rzadko spotykany bajer
-
Ja mam coś takiego.
Przy małej ilości paliwa, zapala się wcześniej dorobiona lampka rezerwy
Nic wielkiego, ale w tico rzadko spotykany bajerCo do podłączenia na schemacie lampka + bierze z kontrolki temp. tez tak masz?? a przy jakiej + - ilosci paliwa sie zapala?? tam jest zwykły termistor jest paliwo wiec jest chłodzony niema chłodzenia (paliwa )zapala zapala kontrolkę
-
Co do podłączenia
na schemacie lampka + bierze z kontrolki temp. tez tak masz??W tej chwili nie pamiętam, skąd wziąłem +. Może gdzieś to opisywałem na forum
a przy jakiej + -
ilosci paliwa sie zapala?? tam jest zwykły termistor jest paliwo wiec jest chłodzony
niema chłodzenia (paliwa )zapala zapala kontrolkęZapala się już chyba przy około 3-4 litrach, z tego co pamiętam. A pamiętam słabo, odkąd mam LPG
-
W tej chwili nie
pamiętam, skąd wziąłem +. Może gdzieś to opisywałem na forum
a przy jakiej + -
Zapala się już
chyba przy około 3-4 litrach, z tego co pamiętam. A pamiętam słabo, odkąd mam LPGOk jak się zdecyduje to postaram się jakiś Mnual zrobić chyba ze już jest to nie będę mieszał
-
Witam na dniach będę wymieniał zbiornik paliwa bo stary zaczyna delikatnie przeciekać.
Zastanawiam się nad wymianą standardowego czujnika na taki z rezerwą i proszę o opinie ludzi który mają to w aucie jak to się sprawuje i warte zakupu, znalazłem na necie za 56zł.Najkorzystniej wychodzi kupić zbiornik paliwa z zamontowanym czujnikiem paliwa z sygnalizacją rezerwy.
Kiedyś dzięki uprzejmości kolegi Lars stałem się posiadaczem takiego czujnika, jednak po kilku latach dostałem za darmo roczny zbiornik z ww. czujnikiem. Musiałem jedynie zmienić wtyczkę od kontrolki pod tylnym siedziskiem. Poza tym instalacja jest już poprowadzona do samej tablicy wskaźników.
Kiedyś to opisywałem i załączałem nawet zdjęcia.Kontrolka sprawuje się rewelacyjnie i sygnalizuje, gdy w baku pozostało ok. 5-6 litrów paliwa.
-
Zakupiłem na aledrogo czujnik w bardzo okazyjnej cenie 30zł jutro zamierzam zabrać sie za składanie wszystkiego (przy okazji wymieniam całe przewody )Powiadasz ze instalacja jest?? zobaczymy jak to wyjdzie w praktyce
-
Kiedyś to
opisywałem i załączałem nawet zdjęcia.
Kontrolka sprawuje
się rewelacyjnie i sygnalizuje, gdy w baku pozostało ok. 5-6 litrów paliwa.Możesz dać namiary na twój opis???
-
-
-
Na szybkiego
znalazłem dwa wątki, które warto poczytać w całości:Pierwszy
Czujnik w baku:) nawet instalacja była nic nie przerabiałem tylko wpiąłem do wtyczki ale mam jeszcze jedno pytanko. Jaką lampkę tam włożyć ?? oryginalna jakie jak są w pozostałych kontrolkach bo raczej myślę o małej diodzie z opornikiem dioda będzie działać??
-
Czujnik w baku:)
nawet instalacja była nic nie przerabiałem tylko wpiąłem do wtyczki ale mam
jeszcze jedno pytanko. Jaką lampkę tam włożyć ?? oryginalna jakie jak są w
pozostałych kontrolkach bo raczej myślę o małej diodzie z opornikiem dioda będzie
działać??Nie bardzo, gdyż czujnik jest dobrany pod standardową żarówkę. Nie pracuje on dwustanowo (rezerwa świeci albo nie) tylko przy niewielkim poziomie paliwa powoduje lekkie żarzenie żarówki i wraz ze spadkiem poziomu rozjaśnia żarówkę coraz bardziej.
-
Niestety dioda się nie sprawdzi, gdyż w obwodzie płynie ciągle prąd.
Jest on na tyle mały, że zwykła żaróweczka zapala się zgodnie z założeniem, czyli gdy rozpoczyna się rezerwa. Niestety, dioda LED pobiera znikomy prąd, przez co będzie się świecić dużo wcześniej, gdy zwykła żaróweczka w tym samym momencie nawet by się nie żarzyła.W przytoczonych przeze mnie linkach chyba ten temat był już opisany
-
A wiec podsumowując
Nim zaczniesz rozbierać bak podnieś tylną kanapę (szarpnij do góry) ukaże się przewód biegnący z baku. Jeśli przewód wpięty jest w kostkę do której doprowadzone są 3 przewody znaczy to ze masz gotową instalacje. Wyciągamy licznik podpinamy żarówkę (gdzie i jak koledzy ładnie pomogli wyjaśnli
" + " np z zapalniczki a żarówka koniecznie taka jak w pozostałych kontrolkach
-
Nim zaczniesz rozbierać bak podnieś tylną kanapę (szarpnij do góry) ukaże się przewód biegnący z baku.
Ale ja od dobrych kilku lat mam już podłączoną kontrolkę rezerwy i na razie nic nie planuję z tym robić
" + " np z zapalniczki a żarówka koniecznie taka jak w pozostałych kontrolkach
Szkoda szukać "+12V" z zapalniczki, gdy bezpośrednio można podpiąć się pod tył licznika, gdzie napięcie pojawia się po przekręceniu kluczyka (przed stabilizatorem)