Co dziś dłubałem w Tico
-
165/55 R 13 w końcu
nic nie obciera nic nie szura -
165/55 R 13 w końcu
nic nie obciera nic
nie szuraŁadnie się prezentuje
Felgi doczyść - i polecam użycie Plastmala - po nim umycie alufelg z pyłu pochodzącego z klocków hamulcowych ogranicza się zazwyczaj do przejechania myjką i ewentualnie przetarcia gąbką
-
165/55 R 13 w końcu
Fajnie Gdzie kupiłeś? Ile płaciłeś?
nic nie obciera nic
nie szuraPrzy większym obciążeniu też nie obciera? Jak wrażenia z jazdy w porównaniu do standardowego koła?
-
Pisałem o tym wcześniej TU
tak wiec 350zl z oponkami pirelli p700, laczek szeroki. U mnie zresztą autko wysoko stoi po wymianie amorków i jest bardzo twardo. Jednak po zakrętach lecę jak przyklejony. Spalanie?? około 0.5-0.7l wzrosło. A to niska opłata za komfort psychiczny spowodowany lepszym trzymaniem się pojazdu. Poza tym wczoraj jechałem w 4 osoby do b-stoku takich po 80kg. No to słyszałem jak na jednej z kolein samochód do góry podskoczył na amorkach i słychać było lekkie otarcie koła.
-
słyszałem jak na jednej z kolein samochód do góry podskoczył na amorkach i słychać było lekkie otarcie koła.
Zagnij ranty - kilka takich przygód i opony będą do wyrzucenia - a szkoda, bo rozmiar najtańszy nie jest a i guma zacna
-
Ranty juz zagięte są, oponka trze o plastikowe nadkole, jak mówię od czasu do czasu na ostrych wybojach. Jednakże zazwyczaj jeżdzę sam badz tez z 1 pasażerem. Tak wiec spoko ale w razie czego na bieżąco będę monitorował stan gum.
-
Robisz tylko zaprawki w miejscach zjedzonych przez rudą, czy malujesz cały element/bądź fragment drzwi?
Generalnie robię zaprawki w miejscach zaatakowanych rudą.
Zdzieram lakier do gołej blachy ok. 1cm szerzej, niż była korozja.
Później maluję podkładową antykorozyjną, a na to dałem dziś Poxilinę (zamiast szpachli).
Jutro to doszlifuję i pokryję ponownie podkładową.
Na środę planuję dać kolor i lakier bezbarwny.Powiem szczerze, że już nie chce mi się dawać środków antykorozyjnych jak Brunox, bo ruda i tak wyjdzie ponownie max. za dwa lata
-
Generalnie robię
zaprawki w miejscach zaatakowanych rudą.
Zdzieram lakier do
gołej blachy ok. 1cm szerzej, niż była korozja.
Później maluję
podkładową antykorozyjną, a na to dałem dziś Poxilinę (zamiast szpachli).
Jutro to doszlifuję
i pokryję ponownie podkładową.
Na środę planuję
dać kolor i lakier bezbarwny.Wszystkie warstwy kładziesz pistoletem natryskowym?
Powiem szczerze, że
już nie chce mi się dawać środków antykorozyjnych jak Brunox, bo ruda i tak wyjdzie
ponownie max. za dwa lataJa już dawno pogodziłem się z tym, że co 2-3 lata trzeba robić te same czynności i w tych samych miejscach. Po prostu trzeba i tyle. Tylko czasu do tego trzeba sporo. W końcu, żeby porządnie zrobić np. drzwi, trzeba je zdemontować i rozbebeszyć. A właśnie prace przygotowawcze są najbardziej czasochłonne
W najbliższym czasie zabieram się za progi - czyszczenie, ewentualne łatanie, malowanie i konserwacja. W następnej kolejności maska i wszystkie drzwi - tutaj skoncentruję się na pojedynczych drzwiach po kolei. Tylko weekendy mam do takich prac
-
Wszystkie warstwy kładziesz pistoletem natryskowym?
Kupiłem farbę podkładową (antykorozyjną) w sprayu i tym pryskam.
Kolor też dobierałem kiedyś i mam w aerozolu.
Bezbarwny identycznie jw.W Astrze miałem odrobinę korozji w miejscu łączenia progu z tylnym nadkolem.
Kilka lat temu kupiłem w sklepie z lakierami farbę w zwykłym pojemniku.
Aby nie bawić się pędzlem lub wałeczkiem specjalnie kupiłem aerograf i tym pryskałem. Powiem, że tym maluje się najdokładniej i z dużą precyzją -
Wymiana linki gazu Cieszę się, że jestem cały i zdrowy - stara zacięła się w pancerzu podczas przyspieszenia.
-
Ja dziś wymieniłem nadkole z prawej strony z przodu. Było kombinowane i bałem się że nowo zakupiona lampa przestanie działać prawidłowo. A tak. 18zł i mam pełne nadkole. Kilka śrubek i zamontowane.
Zakończyłem również na chwilę obecną modernizację tablicy wskaźników. Teraz wezmę się za podświetlenie włączników od wycieraczek , światła przeciwmgielnego i tylnej ogrzewanej szyby.
Jak ktoś by był łaskawy o prosty manual jak tam doprowadzić zasilanie? Jako żarówki wykorzystam diody.
-
Ja jak to u siebie robiłem sugerowałem się tym: LINK
Stosowałem niebieskie diody do podświetlenia i białe do kontrolek. Efekt końcowy:
-
Tico przeszedł przegląd
Wymienione dodatkowo bębny i szczęki. Na marginesie, czytałem tu posty o obracaniu się szpilek. Miałem to samo. Do nowych bębnów dokupiłem nowe, a jakże, szpilki, gdyż uznałem, że te wybite ze starych bębnów nie będą się nadawały. Nowa szpilka (jedna z ośmiu) zaczęła się obracać już przy przykręcaniu koła. Na szczęście udało mi się odkręcić nakrętkę i obyło się bez diaksa. Na jej miejsce wbiłem tą ze starego, oryginalnego jeszcze bębna. Apel - nie kupujcie najtańszych szpilek (2,50 szt.), są miękkie jak ... Myślę, że 7 pozostałych również będę musiał wymienić. Zachowałem wszystkie stare, oryginalne. Jakość jest nieporównywalna.
Wracając do przeglądu. Tico przeszło bez uwag, ale na innej stacji, bo na tej (Warszawa ul. Bartycka - omijajcie) przekroczyłem o jeden dzień 14 dniowy termin przeglądu zakwestionowanych rzeczy i chcieli mnie skasować na 98 zł. Podziękowałem i powiedziałem, że jak już 98 zł, to na pewno nie wam.
Co do stanu, mimo wymiany tylnych hamulców, nie są one zachwycające. Na przegląd do innej stacji jeździła moja kobita (ja nie miałem czasu, a to jej Tico). Mówiłem, żeby wzięła wydruk hamulców, ale zapomniała, a diagnosta mówił, że są dobre. Mnie nie przekonują
Pozdrawiam użytkowników TICO -
Dziś przyszedł czas na wymianę uszczelniaczy wałka rozrządu i wału. Został też wymieniony pasek rozrządu.
Teraz można mniej więcej stwierdzić, ile oleju spala mi tikacz Mniej więcej, bo wydaje mi się, że cieknie jeszcze spod uszczelniacza od strony skrzyni biegów
-
Ja dziś kleiłem tylną klamkę z lewej strony. Mam 4 latka który zawsze ciągnie klamkę do góry zanim otworzę drzwi z wewnątrz. Efekt taki że wyrwał mocowanie i dziś musiałem to skleić Poxipolem. Ten przynajmniej bez problemów trzyma na chwilę obecną.
Zakończyłem również modernizację podświetlenia licznika i podświetlenia klawiszy od ogrzewania tylnej szyby,wycieraczki z tyłu i światła przeciwmgielnego.
-
Wywaliłem katalizator i trąbkę, czyli zawór powietrza dodatkowego i ten plastikowy rezonator, poza tym objerzenie lewych tylnych drzwi konserwacja no i chyba trzeba będzie je spawać, bo się rozpadają.
-
Dziś w Tikolku wymieniłem filtr paliwa. Operacja prosta i skuteczna.
Auto nie odpalało i strasznie dymiło później takim szarym dymem, który pachniał paliwem.
Teraz auto pali bez problemuAle niestety jako, że jeszcze odkryłem małą tragedię...
Część widoczna na zdjęciu trzyma silnik i z jednej strony niestety rdza wygrała...
Belka jest w porządku. Jak nazywa się ta część karoserii do której przykręcona jest belka?
Czy można to wymienić czy trzeba spawać? -
Część widoczna na zdjęciu trzyma silnik i z jednej strony niestety rdza wygrała...
Nie widać zdjęcia
-
Czy można to
wymienić czy trzeba spawać?Najlepiej pojedź do jakiegoś blacharza, z tego zdjęcia trudno cokolwiek wywnioskować. Dobry fachowiec powinien dobrze doradzić co z tym zrobić
-
Dzisiaj po pracy udałem się do garażu celem wymiany osłony przegubu zewnętrznego.
Odkręciłem śrubę piasty oraz śrubę trzymającą wahacz z zwrotnicą, odłączyłem opaski zaciskowe na osłonie i moim oczom ukazały się wnętrza przegubu.Moje prace stanęły na pierścieniu segera
Mocowałem się z nim godzinę rozchylając go ale bez rezultatu, wahacza również nie wyciągnąłem z zwrotnicy, podważałem między wahaczem i zwrotnicą, co prawda dawało się go trochę opuścić w dół, ale jakoś ciężko i ostatecznie dalej siedzi w zwrotnicy.Jakieś porady na jutro koledzy?:) Macie jakiś patent na ten pierścień?:/
On ma przejść przez półoś, czy zostaje w przegubie?