światła dzienne / lampy do jazdy dziennej - jeszcze inaczej


  • Użytkownik archiwalny

    To ja się pochwale wbudowanymi światłami dziennymi. Zastanawiałem się nad różnymi wersjami ta mi się zdała najbardziej optymalna. Światła zrobione na 2 przekaźnikach. Czas roboty około-5h


  • Admin

    Całkiem nieźle.
    Mógłbyś dać kilka lepszych fotek? Bo na tej niewiele widać.


  • Użytkownik archiwalny

    Dam jutro bo przed chwilą skończyłem robić i tak na szybko wrzuciłem



  • To ja się pochwale
    wbudowanymi światłami dziennymi. Zastanawiałem się nad różnymi wersjami ta mi się
    zdała najbardziej optymalna. Światła zrobione na 2 przekaźnikach. Czas roboty
    około-5h

    No nawet niezle to wyglada Tylko pogratulowac. Zamontowane zgodnie z aktualnym rozporzadzeniem?


  • Użytkownik archiwalny

    obiecana reszta fot:

    Co do aktualnego rozporządzenia. To wydaje mi się zgodne. Lampy są na dwóch przekaźnikach. Jeden podpięty jest pod światło pozycyjne. Drugi jest podpięty pod stacyjkę(żółty kabel z czarnym paskiem),że światła zapalają się automatycznie tylko w pozycji ON. Jedyny mankament to umiejscowienie. Wszystkie odległości się zgadzają oprócz rozstawu. Powinno być 60cm pomiędzy wewnętrznymi rantami lamp jest natomiast 53cm


  • Użytkownik archiwalny

    Właśnie sam miałem napisać,czy rozstaw jest zgodny z przeisami, bo też myślalem dawniej tak wstawić lampy hella.Ale zrezygnowałem i wyciąłem otwory na zderzaku w dolnej części bo za tam by były za blisko siebie. Ale w Twoim przypadku te pare centymetrów nie jest tak widoczne a teraz aku sobie odpocznie i będzie doładowywany.



  • Co do aktualnego
    rozporządzenia. To wydaje mi się zgodne. Lampy są na dwóch przekaźnikach. Jeden
    podpięty jest pod światło pozycyjne. Drugi jest podpięty pod stacyjkę(żółty kabel z
    czarnym paskiem),że światła zapalają się automatycznie tylko w pozycji ON. Jedyny
    mankament to umiejscowienie. Wszystkie odległości się zgadzają oprócz rozstawu.
    Powinno być 60cm pomiędzy wewnętrznymi rantami lamp jest natomiast 53cm

    I wlasnie dlatego (rozstaw) zrezygnowalem z montazu swoich swiatel w tym miejscu. Trafi sie jakis milicjant z miarka i bedzie sie czepial

    BTW - czym wyciales te otwory? Sa wyciete bardzo precyzyjnie


  • Użytkownik archiwalny

    1.Moim zdaniem musiał bym mieć mocnego pecha taki to pewnie doczepić się by mógł do wszystkiego łącznie z gaśnica z nieaktualną datą (puki co jeszcze aktualna ) i instalacja elektryczną która nie jest fabryczna . Wydaje mi się ze najważniejsze że reszta wymiarów jest spełniona (wysokość i odległość od obrysu auta), oraz że lampy są w pełni homologowane i włączają się zgodnie z przepisami.

    2.Na początku piła włosową, a wyrównałem lekko zaokrąglonym pilnikiem do drewna


  • Admin

    Mhm... A spróbuj zastąpić te srebrne wkręty takimi z czarnymi łbami (oksydowanymi). Nie będą się rzucały w oczy, no i rdza się ich nie będzie zbyt szybko imać.
    Troszkę blisko siebie są. Policjanci może czepiać się nie będą, ale trafiają się dociekliwi diagności - bądź przygotowany na ewentualne problemy przy corocznym badaniu technicznym. Mnie ostatnio czepiał się m.in. sposobu podłączenia dziennych, przy czym nie wiedział, że od pół roku obowiązują zmienione przepisy (upierał się, że tylne pozycyjne mają się świecić)...

    Ruda już maskę mocno wchrzania... Szkoda.


  • Użytkownik archiwalny

    Dobry pomysł będę musiał poszukać takich. Z diagnostą to nie będzie problem
    No maski cały czas szukam w niewygórowanej cenie bo rzeczywiście prosi się aż o wymianę


  • Użytkownik archiwalny

    U mnie też na przeglądzie pytał się czemu nie świeci tył bo powinien razem z dziennymi No to mu tłumaczyłem o zmianie przepisów, że teraz są 2 sposoby podłączenia dziennych. No i mówił, że niepotrzebnie przerabiałem sobie światła na nowy sposób bo lepiej gdyby świeciły z postojówkami. Ale nie po to kupowałem za tyle kasy hella by samemu je w włączać choć od tego jest specjalny przekaźnik.


  • Admin

    No
    i mówił, że niepotrzebnie przerabiałem sobie światła na nowy sposób bo lepiej gdyby
    świeciły z postojówkami.

    Trzeba było mu wytłumaczyć, że właśnie nie... że lepiej, żeby tylne pozycyjne NIE ŚWIECIŁY się non stop (szczególnie w dzień) w autach, gdzie pozycyjne i światła STOPu są w jednej żarówce.


  • Użytkownik archiwalny

    U mnie też na przeglądzie pytał się czemu nie świeci tył bo powinien razem z dziennymi No to mu tłumaczyłem o zmianie przepisów, że teraz są 2 sposoby podłączenia dziennych. No i mówił, że niepotrzebnie przerabiałem sobie światła na nowy sposób bo lepiej gdyby świeciły z postojówkami.

    Mnie gościu w czerwcu tego roku nie pytał o toi tylko sprawdził poprawność instalacji elektrycznej tzn czy się gaszą jak się załancza mijania czy też pozycję i sprawdził też homologację.

    Ale nie po to kupowałem za tyle kasy hella by samemu je w włączać choć od tego jest specjalny przekaźnik.
    Do tego nie trzeba specjalnego przekaźnika, wystarczy dwa zwykłe przekaźniki podłaczyć i dołożyć dwie diody zaporowo na cewki przekaźników.


  • Użytkownik archiwalny

    Ale nowszy sposób to jest wg mnie dużo lepszy. Bo nie muszę włączać dziennych tylko teraz same zapalają się z zapłonem.Odpada świecenie się deski i tyłu niepotrzebnie. Nie potrzebowałem kupować przekaźników bo załatwia to jeden specjalny hella. A wcześniej przez te głupie sterowanie masa miałem problem z podłączeniem bo dzienne gasły tylko na mijania a na długich już nie. Po to dawałem tyle kaski za niemieckie hella by te światełka były podłączane tak jak w całej Europie.


  • Użytkownik archiwalny

    To ja dodaje jeszcze schemat jaki powinien być zgodny z przepisami. Do tego nie potrzebne są żadne specjalne przekaźniki a zwykłe po parę zloty.


  • Użytkownik archiwalny

    http://www.spryciarze.pl/zobacz/jak-zrobic-tani-modul-do-swiatel-dziennych-w-samochodzie

    Albo zrobić tylko jeden moduł. Wszystkie potrzebne kable można znaleźć przy kostce od zegarka. Tylko nie wiem co wtedy ze światłami postojowymi(czy będzie możliwość że będą się palić razem z dziennymi, jak tak to bieda).



  • To ja dodaje
    jeszcze schemat jaki powinien być zgodny z przepisami. Do tego nie potrzebne są
    żadne specjalne przekaźniki a zwykłe po parę zloty.

    Ja swoje swiatla do jazdy dziennej podlaczylem bez przekaznikow (mam LED-owe 2x6W). Czy dobrze zrobilem? Niestety powoduja one zaklocenia w radiu. Powoduje je tez zegarek fabryczny. Radio podlaczone bezposrednio pod aku.


  • Użytkownik archiwalny

    Ja swoje swiatla do jazdy dziennej podlaczylem bez przekaznikow

    No wiesz zawsze zamiast przekaźników można zastosować tranzystor, tyrystor i wiele innych.... i nie wiem jak ty to masz zrobione, nie koniecznie elementami sterująco wykonawczymi muszą być przekaźniki... Ale podejrzewam że nie masz nic tylko zwykły wyłacznik w kabinie więc jeśli tak masz to nie możesz tak mieć.

    Niestety powoduja one zaklocenia w radiu. Powoduje je tez zegarek fabryczny. Radio podlaczone bezposrednio pod aku.

    Z radiem będzie coś nie tak pewnie nie będzie miało odpowiedniej filtracji zasilania bądź też ekran radia nie spełnia swojego zadania.



  • Ale podejrzewam że nie masz nic tylko zwykły wyłacznik w kabinie
    więc jeśli tak masz to nie możesz tak mieć.

    Plus świateł pod zasilanie po stacyjce, minus świateł pod przewód świateł pozycyjnych i będzie działać
    Ale warto dać w szereg diodę prostowniczą.



  • No wiesz zawsze
    zamiast przekaźników można zastosować tranzystor, tyrystor i wiele innych.... i nie
    wiem jak ty to masz zrobione, nie koniecznie elementami sterująco wykonawczymi muszą
    być przekaźniki... Ale podejrzewam że nie masz nic tylko zwykły wyłacznik w kabinie
    więc jeśli tak masz to nie możesz tak mieć.

    Absolutnie nie mam zadnych odrebnych wlacznikow Swiatla wlaczaja sie po przekreceniu stacyjki i wylaczaja sie po wlaczeniu swiatel standardowych

    Z radiem będzie coś
    nie tak pewnie nie będzie miało odpowiedniej filtracji zasilania bądź też ekran
    radia nie spełnia swojego zadania.

    Co masz konkretnie na mysli piszac "Z radiem będzie coś nie tak pewnie nie będzie miało odpowiedniej filtracji"?


Log in to reply