12,4 V na akumulatorze i nie odpala :/


  • Użytkownik archiwalny

    Witam, dziś nie pojechałem do pracy. Powód- moje tico pierwszy raz odkąd go mam mnie zawiodło.
    Nie odpala, słychać cykanie tylko, ale nie kręci. Zmierzyłem aku miernikiem to jest dokładnie 12,4 V. To przecież jest dość chyba? Jednak okienko w aku jest czarne.
    Czegoś tu nie rozumiem, jak sprawdzić akumulator czy go ładować, czy co zrobić teraz?


  • Użytkownik archiwalny

    Witam, dziś nie
    pojechałem do pracy. Powód- moje tico pierwszy raz odkąd go mam mnie zawiodło.
    Nie odpala, słychać
    cykanie tylko, ale nie kręci. Zmierzyłem aku miernikiem to jest dokładnie 12,4 V. To
    przecież jest dość chyba? Jednak okienko w aku jest czarne.

    Kontrolki się świecą? Przy kręceniu przygasają dość mocno?

    Czegoś tu nie
    rozumiem, jak sprawdzić akumulator czy go ładować, czy co zrobić teraz?

    No najlepiej wyciągnąć, podładować i sprawdzić
    Cykanie, cykaniem ale czy rozrusznik kręci? Bo może bendiks padł?


  • Użytkownik archiwalny

    Być może masz ten sam problem jak ja, kilka miesięcy temu.
    Mianowicie akumulator sam w sobie prąd trzyma (nie jest rozładowany), ale nie chce go już oddać na rozrusznik.

    Podmień aku, możesz też nawet podpiąć kable rozruchowe z innego auta, i sprawdź czy auto odpali.


  • Użytkownik archiwalny

    Kontrolki świecą jak przekręcę- w sumie normalnie tak jak zwykle. Za pierwszym przekręceniem gdy rano wszedłem to przez sekundę zakręcił, ale nie zdążył zapalić a potem klapa już.
    Rozrusznik mi już kiedyś padł i trochę inaczej się to objawiało- jeden "cyk" i tyle.

    No nic wezmę go podładuję pierw (może trochę mu trzeba dodać) a potem zobaczymy.


  • Użytkownik archiwalny

    Witam.Ja miałem niedawno ten sam problem.Czteroletni akumulator ładowany na maxa.Rozruch i dno.Sam miernik nic ci nieda Jesli masz dostęp do cel w akumulatorze ,to użyj areometru.Zbadasz gęstość elektrolitu i masz wgląd na kolor jego.Jeśli w której celi elektrolit ma ciemny kolor ,to zaczyna wypadać masa czynna w danej celi.Ja poprostu kupiłem nowy.


  • Użytkownik archiwalny

    Hmm na razie to jak go wypiąłem i zabrałem do domu to okienko z czarnego zrobiło się białe, mimo że nadal grubo ponad 12V. Nigdy nie miałem z tym akumulatorem żadnych problemów (tzn od kupna tico, nie wiem ile go używał poprzedni właściciel).
    Na razie się ładuje, okienko z białego się zrobiło czarno-zielone, zobaczymy czy jest ratunek jeszcze jakiś.



  • Sprawdź jak bardzo napięcie spada po włączeniu świateł oraz przy próbie zakręcenia rozrusznikiem.


  • Użytkownik archiwalny

    Jeśli okienko jest białe to oznacza że za mało elektrolitu i trza kupić nowy akuś.Tak piszą w centrze futura. Jeśli akuś nie uszkodził niski stan elektrolitu to można spróbować dolać go jeśli na to pozwala obudowa.


  • Admin

    Jeśli dolewać, to raczej tylko wody destylowanej, nie elektrolitu. Wlewamy elektrolit tylko podczas np. całkowitej wymiany, albo po wylaniu dużej części z akumulatora, ale takie rzeczy to raczej fachowcowi do zrobienia dać...


  • Użytkownik archiwalny

    Hmm naładowałem i napięcie wzrosło może o 0,3- 0,4 V do 12,8 V, autko odpala
    Z tym że okienko jest białe w akumulatorze. Nie rozumiem.
    Napięcie w momencie zapłonu 10,8 V.
    Na uruchomionym silniku 14,5V i rośnie powoli.
    Nie wiem co o tym myśleć, jakieś pomysły? (chciałbym gdzieś pojechać ale się obawiam że nie wrócę)



  • Hmm naładowałem i
    napięcie wzrosło może o 0,3- 0,4 V do 12,8 V, autko odpala

    No to był rozładowany. Sprawdzanie napięcia bez obciążenia nic nie mówi o stanie akumulatora.

    Z tym że okienko
    jest białe w akumulatorze. Nie rozumiem.
    Jeżeli ma otwierane cele to dolać wody destylowanej. Jeśli nie -> wymiana aku.

    Napięcie w momencie
    zapłonu 10,8 V.
    Na uruchomionym
    silniku 14,5V i rośnie powoli.
    W normie


  • Użytkownik archiwalny

    Sugestia taka by dolać jak najszybciej wody destylowanej to może akuś jeszcze coś pochodzi. Za niski stan elektrolitu szybciutko załatwia cele akumulatora.Wystarczy, że w jednej będzie za mało i ta spowoduje spadek sprawności bo uszkodzi się ta cela. Sam raz zaniedbałem i wiem że lepiej dolać za wczasu, jesli akuś nie jest na gwarancji to można kombinować.


  • Użytkownik archiwalny

    Zrobiłem krótką trasę i wróciłem więc na razie jest ok.

    Akumulator nie jest na gwarancji, tylko że jest z gatunku tych nierozbieralnych tzn nigdzie nie ma żadnych zakrętek.



  • Co do aku można zastanowić się nad alternatywą,są preparaty które z prawie padniętego aku wyciskają 24m-c bezawaryjnej pracy,osobiście nie testowałem,lecz znam opinie paru ludzi którzy coś tego typu zastosowali,byli bardzo zadowoleni.
    coś przykładowego:
    http://akureno.com/index.php?option=com_content&task=view&id=42&Itemid=1

    można się wgłębić w temat,pamiętam że jeden coś mówił że środek był made in germany.



  • Zrobiłem krótką trasę i wróciłem więc na razie jest ok.
    Akumulator nie jest na gwarancji, tylko że jest z gatunku tych nierozbieralnych tzn
    nigdzie nie ma żadnych zakrętek.

    Sprawdź dokładnie klemy akumulatora i ich docisk do biegunów akumulatora.
    W swoim Tico miałem coś podobnego, pewnego dnia słychać było jedynie "cykanie" mimo, że akumulator miał dobre napięcie.
    Po krótkim sprawdzeniu okazało się, że klemy nie zapewniają dobrego kontaktu z biegunami akumulatora.
    Trochę się woziłem z podkładaniem blaszek itp. jednak w pewnym momencie kupiłem i zamontowałem nowe klemy i od kilku lat mam już spokój.


Log in to reply