Chcę się dobrać do gaźnika - warto??
-
siema.
Na forum przeczytałem chyba wszystko na temat gaźnika Tico.
Nie posiadam na razie dostępu do książki Trzeciaka, więc chyba kupię ją w sklepie.
Mam parę pytań.
Raczej mało miałem do czynienia z gaźnikami, ale nowych wyzwań się nie boję.
Chciałbym zregenerować swój gaźnik.
A więc tak:- co potrzebuję by to zrobić (czy muszę kupić jakieś tajle)
- co dokładnie poczyścić
- czy wyreguluje go w warunkach domowych
- czy da się wymienić sam element woskowy
- czy mogę napotkać jakieś większe problemy
- czy to w ogóle się opłaca, czy lepiej kupić gotowy
-
Witam !! Włanie ja też miałem taki problem z gaźnikiem czy rozbierać czy nie jak już pisałem na forum miałem problemy z elektromagnesem zaworu BVV !! Wszystko zależy co chcesz zrobić czy tylko wyczyścić czy wymieniać części !! Do tego gaźnika połowy części już nie kupisz dzwoniłem do wielu sklepów i hurtowni na terenie śląska i prawie nic nie maja.W hurtowni Jadar w Chorzowie face się śmiał i powiedział że części do gażnika to na złomie kupic cały i rozebrać.Tak to wygląda z gaźnikiem do Tico !!
-
Znowu źle tak nie jest...trochę części można jeszcze dostać.
-
Witam.Kolego chęci same nie wystarczą.Trzeba znać jego budowę a bez jakiej kolwiek literatury go nie ugryziesz.Mało kto podejmuje się jego regulacji.Użyj wyszukiwarki to napewno coś znajdziesz na ten temat.Co części to tylko szrot lub Allegro.W necie była kiedyś strona na której był gażnik w częściach na fotkach.Uruchom Google mmoże coś znajdziesz.Domowym sposobem za dużo nie zdziałasz .
-
Znowu źle tak nie
jest...trochę części można jeszcze dostać.Tylko trzeba wiedzieć, gdzie szukać i kogo pytać
-
Gaźnik jak gaźnik. Potrzebujesz nowej uszczelki gaźnik-kolektor, flaszkę benzyny extrakcyjnej, strzykawkę do przepłukiwania i pompkę do przedmuchania. Dobrze jest go wcześniej umyć Karcherem z zewnątrz. Jak go wyciągniesz to przed wykręceniem śruby składu mieszanki dla wolnych obr. policz ile ma obrotów do pełnego zakręcenia. Potem ustawisz tak samo i będzie ok. Pozdrawiam i życzę powodzenia w doświadczeniach. Nie jest to takie straszne.
-
Hej, wymontowałem dziś gaźnik z tico, wypsikałem go całego ale niestety nie mogę odkręcić jednej śrubki od górnej pokrywy żeby w środku sie do niego dorwać. Macie jakieś pomysły na odkręcenie takich śrub, które ani drgną?
-
Hej, wymontowałem
dziś gaźnik z tico, wypsikałem go całego ale niestety nie mogę odkręcić jednej
śrubki od górnej pokrywy żeby w środku sie do niego dorwać. Macie jakieś pomysły na
odkręcenie takich śrub, które ani drgną?Nacinanie brzeszczotem śrub i użycie płaskiego śrubokręta
-
Ja przed rozebraniem, radziłbym zaopatrzyć się w preparat do czyszczenia gaźników(bo to nie benzyna ex trakcyjna),wiedzę i uszczelkę wyżej wspomnianą.
p.s.W ostateczności można benzenu zastosować,choć ja polecam to co jest do tego stworzone.
-
No to spróbujemy brzeszczota . A preparat do czyszczenia gaźników mam.
-
Chciałbym
zregenerować swój gaźnik.Może napisz co dolega pojazdowi. Gaźnik jest ostatnią częścią osprzętu (części) silnika, która może niedomagać.
Ja przejechałem swoim ticaczem 270kkm i jedyną rzeczą, którą robiłem to zmniejszenie obrotów na ssaniu i na początku na gwarancji korekta składu mieszanki. Poza tym nikt nie dotykał się do gaźnika - samochód jeździ dobrze, mało pali, czystośc spalin w normie.
Chyba że chcesz podjąć wyzwanie i coś podłubać. -
Brzeszczotem też nie dałem rady, zamontowałem z powrotem gaźnik w aucie, chcialem też przy okazji jak juz tak grzebie wyregulować zawory ale znów mam problem ze śrubami, tym razem od pokrywy zaworów (te na imbus) - imbus obkręca sie w srodku. Zastanawiam się jak w serwisie by to odkręcili.
-
Brzeszczotem też
nie dałem rady, zamontowałem z powrotem gaźnik w aucie, chcialem też przy okazji jak
juz tak grzebie wyregulować zawory ale znów mam problem ze śrubami, tym razem od
pokrywy zaworów (te na imbus) - imbus obkręca sie w srodku. Zastanawiam się jak w
serwisie by to odkręcili.Zastanawiam sie, jakim kluczem probowales odkrecic. Jesli takim zwyklym, w ksztalcie litery L, to nie dziwie, sie, ze nie poszlo. Obrobiles klucz czy srube? Najlepiej uzywac dobrej jakosci kluczy. Sruby powinny puscic, laski nie robia Ewentualnie mozna lekko puknac mlotkiem przez jakis punktak i probowac odkrecac.
-
no masakra,kolego imbus może być do roweru a tutaj potrzeba ci tego:
http://allegro.pl/item1182801298_yato_yt_0400_torxy_bity_hexy_spline_fv_gw.htmlPrzydaje się w każdej sytuacji,a przede wszystkim jak chcemy wykręcić śrubę gdy łeb jej nam się urwał
-
Klucz też mi się troche obrobił i juz go obkreca. ale zauwazylem ze jedna ze srub tez jest troche zjechana. może faktycznie zainwestować w lepsze końcówki...
-
Klucz też mi się
troche obrobił i juz go obkreca. ale zauwazylem ze jedna ze srub tez jest troche
zjechana. może faktycznie zainwestować w lepsze końcówki...Można też użyć "ruskiego klucza", czyli młotek i przecinak
Śruby i tak będziesz musiał wymienić na nowe, skoro łby już są objechane.
-
no i chyba pozostaje tylko taka opcja. Popróbuję jeszcze z tymi śrubami. Przy pokrywie od zaworów może i w końcu puszczą, ale gorzej będzie z tą w gaźniku od górnej pokrywy.
-
no i chyba
pozostaje tylko taka opcja. Popróbuję jeszcze z tymi śrubami. Przy pokrywie od
zaworów może i w końcu puszczą, ale gorzej będzie z tą w gaźniku od górnej pokrywy.Jak masz jakieś foto to zaznacz i pokaż o którą Ci chodzi
-
Można też użyć
"ruskiego klucza", czyli młotek i przecinakOj trzeba uważać, żeby pokrywa zaworów nie pękła... bo to jest dosyć możliwy scenariusz.
-
Gaźnik chodzi o te śrubki, jedna idzie ale druga jest juz zjechana,na zdjeciu jest dobra jeszcze.