dzwieki 'splywajacej wody'


  • Użytkownik archiwalny

    Witajcie;

    Panowie (i Panie) mam do Was ot takie pytanie, gdyż sam nie bardzo wiem co sie dzieje a nie znalazlem w poprzednich watkach.
    Mam czasem problem, że po odpaleniu nie moge od razu ruszyc tylko musze poczekac az silnik zlapie obrotow i sie troche nagrzeje (mam LPG). jesli bede chcial ruszyc za szybko to silnik zgasnie no i problem z odpaleniem po czym jak odpali jest prawie ok. No ale nie o to mi chodzi (mozliwe ze na skutek odpalania na lpg uszkodzilem membrane w reduktorze :>).
    Ale do rzeczy. Pare dni temu gdy mialem taka sytuacje i odpalilem drugi raz, gdy silnik zaczal chodzic slychac bylo cos w rodzaju cieknacej wody (wrazenia sluchowe). zaniepokojony patrze pod samochod sucho. przygazowka i znowu ten sam efekt. znowu patrze i sucho. zaden plyn nie ubyl, olejow tez nie ubylo.
    teraz za kazdym razem gdy mocniej przygazuje slychac cos w rodzaju 'splywajacej wody'
    Jesli moglibyscie mi cos doradzic. nie bardzo wiem co moze byc przyczyna. nie chcialbym stanac gdzies na trasie z rozkraczonym samochodem.

    Z gory dziekuje za wszelkie komentarze.


  • Użytkownik archiwalny

    Mam tak samo. Mechanik mówił, że w Tico tak często jest i nic z tym nie robić. Ja słyszę to głównie przy odpalaniu, ale nie zawsze.



  • Mam tak samo. Mechanik mówił,
    że w Tico tak często jest i nic z tym nie robić. Ja słyszę to głównie przy odpalaniu, ale nie
    zawsze.

    A moze jest to po prostu zapowietrzony uklad chlodzenia?


  • Użytkownik archiwalny

    Mam tak samo. Mechanik mówił,
    że w Tico tak często jest i nic z tym nie robić. Ja słyszę to głównie przy odpalaniu, ale nie
    zawsze.

    A moze jest to po prostu zapowietrzony uklad chlodzenia? cfaniak

    Hmm jeśli jest taka opcja to może i tak. Ja się nie znam i pytałam dlatego mechanika, który pracował w ASO. A jeśli jest zapowietrzony to jak można to sprawdzić i ewentualnie odpowietrzyć?


  • Użytkownik archiwalny

    A jeśli jest zapowietrzony to jak można to sprawdzić i ewentualnie odpowietrzyć?

    Sprawdź czy podczas osiągnięcia przez silnik jego temperatury roboczej górny wąż chłodnicy jest gorący.Jeśli jest zimny to układ może być zapowietrzony.Owe zapowietrzenie niweluje się przez uzupełnienie układu chłodzenia w ciecz chłodząca.

    Napełnianie układu chłodzenia
    Wlać płyn do chłodnicy aby jego poziom sięgał podstawy wlewu oraz do zbiorniczka wyrównawczego -do znaku FULL .Zamknąć zbiornik wyrównawczy.Uruchomić silnik i pozostawić na biegu jałowym aż górny przewód od chłodnicy stanie się gorący. W trakcie pracy silnika dolewać płynu do chłodnicy aż osiągnie podstawę wlewu.Dopiero wtedy zamknąć korkiem wlew chłodnicy.


  • Admin

    Z gory dziekuje za wszelkie komentarze.

    Proszę autora o poprawienie tytułu wątku i nazwanie go w sposób oddający istotę omawianego problemu.


  • Użytkownik archiwalny

    hmmm.. w sumie to cos moze byc na rzeczy z ukladem chlodzenia gdyz wymienialem waz dolotowy do chlodnicy. ale po wymianie poczekalem az sie nagrzeje, wentylator zacznie chlodzic i dolalem znowu na maksa plynu i waz byl bardzo goracy. W takim razie jeszcze raz sie przyjrze ukladowi chlodzenia.

    Dzieki za sugestie.


  • Użytkownik archiwalny

    Też miałem takie dżwięki. Winna była pompa paliwa w której zaworek ssący nie był zbyt szczelny i po zgaszeniu silnika paliwo odpływało z powrotem od pompy do zbiornika paliwa. Po uruchomieniu nastepowało zapełnianie się przewodów paliwowych i odpływ paliwa rurką powrotną co powodowało taki dźwiękowy efekt, wymiana pompy pomogła.


  • Użytkownik archiwalny

    Napełnianie układu chłodzenia
    Wlać płyn do chłodnicy aby
    jego poziom sięgał podstawy wlewu oraz do zbiorniczka wyrównawczego -do znaku FULL .Zamknąć
    zbiornik wyrównawczy.Uruchomić silnik i pozostawić na biegu jałowym aż górny przewód od
    chłodnicy stanie się gorący. W trakcie pracy silnika dolewać płynu do chłodnicy aż osiągnie
    podstawę wlewu.Dopiero wtedy zamknąć korkiem wlew chłodnicy.

    A skąd to kolego wyczytałeś, pierwsze słyszę że dopiero w późniejszym czasie zamyka się chłodnicę korkiem???
    A zbiorniczek wyrównawczy??? Uzupełnia się po odpowietrzeniu układu chłodzenia - A NIE WCZEŚNIEJ !!!

    P.S. Nie krzyczę, tylko głośno się nie zgadzam z głupotą.


  • Admin

    Z gory dziekuje za wszelkie
    komentarze.

    W kwestii bulgotania.
    Tak mi właśnie wpadło do głowy: a może to niesprawny zawór w korku chłodnicy? I stąd bulgotanie związane z różnicami ciśnień w układzie chłodzenia i zbiorniczku wyrównawczym?
    Może masz możliwość pożyczenia korka z innego tico i zamiany w celu sprawdzenia? Tylko uważaj przy odkręcaniu korka na gorącym silniku! Podwyższone ciśnienie może wywalić płyn i poparzyć łapę!


  • Użytkownik archiwalny

    Moim zdaniem jest to zbyt mała ilość płynu chłodniczego bądź też odpowietrznik w termostacie nie jest ustawiony najwyżej w gnieździe przez co układ nie może się całkowicie odpowietrzyć.


  • Użytkownik archiwalny

    Panowie i Panie mieliście rację.

    Mimo, że patrzyliele razy i widziałem pełny zbiornik wyrównawczy to raz zobaczyłem, że było połowę wiec dolałem. po tym problem jak narazie zniknał. możliwe, ze rowniez z korkiem bylo cos nie tak bo równiez i nim ruszalem.

    Dzieki za wszelkie informacje.



  • W kwestii bulgotania.
    Tak mi właśnie wpadło do
    głowy: a może to niesprawny zawór w korku chłodnicy? I stąd bulgotanie związane z różnicami
    ciśnień w układzie chłodzenia i zbiorniczku wyrównawczym?
    Może masz możliwość
    pożyczenia korka z innego tico i zamiany w celu sprawdzenia? Tylko uważaj przy odkręcaniu
    korka na gorącym silniku! Podwyższone ciśnienie może wywalić płyn i poparzyć łapę!

    leo z doświadczenia prędzej by już mu wąż szczelił niż by usłyszał to bulgotanie.Przez niesprawny korek lub korek przewyższający wartości 0,9 wystarczy raz nagrzać silnik i przejechać sie 1,2,3 jak na 1/4 mili i przy stopie jak włączy się wentylator mamy bardziej jak pewne że płyn zostanie przed światłami;]


Log in to reply