dzwieki 'splywajacej wody'
-
Witajcie;
Panowie (i Panie) mam do Was ot takie pytanie, gdyż sam nie bardzo wiem co sie dzieje a nie znalazlem w poprzednich watkach.
Mam czasem problem, że po odpaleniu nie moge od razu ruszyc tylko musze poczekac az silnik zlapie obrotow i sie troche nagrzeje (mam LPG). jesli bede chcial ruszyc za szybko to silnik zgasnie no i problem z odpaleniem po czym jak odpali jest prawie ok. No ale nie o to mi chodzi (mozliwe ze na skutek odpalania na lpg uszkodzilem membrane w reduktorze :>).
Ale do rzeczy. Pare dni temu gdy mialem taka sytuacje i odpalilem drugi raz, gdy silnik zaczal chodzic slychac bylo cos w rodzaju cieknacej wody (wrazenia sluchowe). zaniepokojony patrze pod samochod sucho. przygazowka i znowu ten sam efekt. znowu patrze i sucho. zaden plyn nie ubyl, olejow tez nie ubylo.
teraz za kazdym razem gdy mocniej przygazuje slychac cos w rodzaju 'splywajacej wody'
Jesli moglibyscie mi cos doradzic. nie bardzo wiem co moze byc przyczyna. nie chcialbym stanac gdzies na trasie z rozkraczonym samochodem.Z gory dziekuje za wszelkie komentarze.
-
Mam tak samo. Mechanik mówił, że w Tico tak często jest i nic z tym nie robić. Ja słyszę to głównie przy odpalaniu, ale nie zawsze.
-
Mam tak samo. Mechanik mówił,
że w Tico tak często jest i nic z tym nie robić. Ja słyszę to głównie przy odpalaniu, ale nie
zawsze.A moze jest to po prostu zapowietrzony uklad chlodzenia?
-
Mam tak samo. Mechanik mówił,
że w Tico tak często jest i nic z tym nie robić. Ja słyszę to głównie przy odpalaniu, ale nie
zawsze.A moze jest to po prostu zapowietrzony uklad chlodzenia? cfaniak
Hmm jeśli jest taka opcja to może i tak. Ja się nie znam i pytałam dlatego mechanika, który pracował w ASO. A jeśli jest zapowietrzony to jak można to sprawdzić i ewentualnie odpowietrzyć?
-
A jeśli jest zapowietrzony to jak można to sprawdzić i ewentualnie odpowietrzyć?
Sprawdź czy podczas osiągnięcia przez silnik jego temperatury roboczej górny wąż chłodnicy jest gorący.Jeśli jest zimny to układ może być zapowietrzony.Owe zapowietrzenie niweluje się przez uzupełnienie układu chłodzenia w ciecz chłodząca.
Napełnianie układu chłodzenia
Wlać płyn do chłodnicy aby jego poziom sięgał podstawy wlewu oraz do zbiorniczka wyrównawczego -do znaku FULL .Zamknąć zbiornik wyrównawczy.Uruchomić silnik i pozostawić na biegu jałowym aż górny przewód od chłodnicy stanie się gorący. W trakcie pracy silnika dolewać płynu do chłodnicy aż osiągnie podstawę wlewu.Dopiero wtedy zamknąć korkiem wlew chłodnicy. -
Z gory dziekuje za wszelkie komentarze.
Proszę autora o poprawienie tytułu wątku i nazwanie go w sposób oddający istotę omawianego problemu.
-
hmmm.. w sumie to cos moze byc na rzeczy z ukladem chlodzenia gdyz wymienialem waz dolotowy do chlodnicy. ale po wymianie poczekalem az sie nagrzeje, wentylator zacznie chlodzic i dolalem znowu na maksa plynu i waz byl bardzo goracy. W takim razie jeszcze raz sie przyjrze ukladowi chlodzenia.
Dzieki za sugestie.
-
Też miałem takie dżwięki. Winna była pompa paliwa w której zaworek ssący nie był zbyt szczelny i po zgaszeniu silnika paliwo odpływało z powrotem od pompy do zbiornika paliwa. Po uruchomieniu nastepowało zapełnianie się przewodów paliwowych i odpływ paliwa rurką powrotną co powodowało taki dźwiękowy efekt, wymiana pompy pomogła.
-
Napełnianie układu chłodzenia
Wlać płyn do chłodnicy aby
jego poziom sięgał podstawy wlewu oraz do zbiorniczka wyrównawczego -do znaku FULL .Zamknąć
zbiornik wyrównawczy.Uruchomić silnik i pozostawić na biegu jałowym aż górny przewód od
chłodnicy stanie się gorący. W trakcie pracy silnika dolewać płynu do chłodnicy aż osiągnie
podstawę wlewu.Dopiero wtedy zamknąć korkiem wlew chłodnicy.A skąd to kolego wyczytałeś, pierwsze słyszę że dopiero w późniejszym czasie zamyka się chłodnicę korkiem???
A zbiorniczek wyrównawczy??? Uzupełnia się po odpowietrzeniu układu chłodzenia - A NIE WCZEŚNIEJ !!!P.S. Nie krzyczę, tylko głośno się nie zgadzam z głupotą.
-
Z gory dziekuje za wszelkie
komentarze.W kwestii bulgotania.
Tak mi właśnie wpadło do głowy: a może to niesprawny zawór w korku chłodnicy? I stąd bulgotanie związane z różnicami ciśnień w układzie chłodzenia i zbiorniczku wyrównawczym?
Może masz możliwość pożyczenia korka z innego tico i zamiany w celu sprawdzenia? Tylko uważaj przy odkręcaniu korka na gorącym silniku! Podwyższone ciśnienie może wywalić płyn i poparzyć łapę! -
Moim zdaniem jest to zbyt mała ilość płynu chłodniczego bądź też odpowietrznik w termostacie nie jest ustawiony najwyżej w gnieździe przez co układ nie może się całkowicie odpowietrzyć.
-
Panowie i Panie mieliście rację.
Mimo, że patrzyliele razy i widziałem pełny zbiornik wyrównawczy to raz zobaczyłem, że było połowę wiec dolałem. po tym problem jak narazie zniknał. możliwe, ze rowniez z korkiem bylo cos nie tak bo równiez i nim ruszalem.
Dzieki za wszelkie informacje.
-
W kwestii bulgotania.
Tak mi właśnie wpadło do
głowy: a może to niesprawny zawór w korku chłodnicy? I stąd bulgotanie związane z różnicami
ciśnień w układzie chłodzenia i zbiorniczku wyrównawczym?
Może masz możliwość
pożyczenia korka z innego tico i zamiany w celu sprawdzenia? Tylko uważaj przy odkręcaniu
korka na gorącym silniku! Podwyższone ciśnienie może wywalić płyn i poparzyć łapę!leo z doświadczenia prędzej by już mu wąż szczelił niż by usłyszał to bulgotanie.Przez niesprawny korek lub korek przewyższający wartości 0,9 wystarczy raz nagrzać silnik i przejechać sie 1,2,3 jak na 1/4 mili i przy stopie jak włączy się wentylator mamy bardziej jak pewne że płyn zostanie przed światłami;]