Wyciek oleju
-
Olej spiernicza z silnika, nic nie kopci na niebiesko nic z tych rzeczy. Wyciek zlokalizowałem przy pompie paliwa (średnio zapaćkane), tam gdzie uszczelka pokrywy zaworów (ale tam ledwie co), najgorzej po prawej stronie patrząc od przodu auta, tam przy bagnecie i osłonie paska rozrządu. Przez miesiąc uciekło sporo oleju, było do połowy teraz jest zupełnie sucho (mimo że kontrolka się nie świeciła, raz tylko przed poprzednim dolaniem miesiąc temu) Załączam fotkę jak to wygląda.
Skąd ten olej się tam bierze? To coś poważnego? Co mogę z tym zrobić?
-
Skąd ten olej się tam bierze?
To coś poważnego? Co mogę z tym zrobić?Należało by sprawdzić simeringi na wale korbowym i wałku rozraądu. Może w czasie pracy silnika olej jest wyrzucany na osłonę rozrządu(a ona nie jest szczelna)i z tąd ten olej na zewnątrz osłony.Bardzo fajnie że zrobiłeś fotkę ! To bardzo pomaga w ustalaniu przyczyn usterki(w każdym przypadku). Polecam taki sposób informacj, bo daje on wiecej niż suchy opis !
A może to być też wyciek z pod pokrywy głowicy. -
Skąd ten olej się tam bierze?
To coś poważnego? Co mogę z tym zrobić?IMHO wyciek jest spod pokrywy zaworów.
Wymień uszczelkę
Kiedyś przeżyłem wyciek spod uszczelniacza wałka rozrządu i wału korbowego ale to inaczej wyglądało. -
Moi drodzy, a jak ucieka mi spod nakrętki z napisem OIL, bo ewidentnie widać trasę wycieku i kapie prosto na dół, niekiedy zakopci i przepali to wina uszczelki w tym czarnym korku?
-
Moim zdaniem cieknie ewidentnie z uszczelniacza paska rozrządu.
-
Teraz już nie martwię się czy cieknie, bo nawalony na 1,2 promila koleś bez mózgu skasował dwa auta w tym przód mojego Tica do wysokości połowy drzwi od pasażera. Na szczęście prócz szkła, plastyku i pogiętej blachy nic się nikomu poważniejszego nie stało. Zapinajcie koledzy pasy, bo inaczej pecyna rozbita na przedniej szybie.
Oczywiście dziękuję za chęć pomocy i pozdrawiam życząc na swej drodze wszystkim samych trzeźwych kierowców. -
Witam , mam pytanie ? . bo mam podobnie - ale uchyliłem obudowę paska rozrządu -pasek jest suchy - uszczelkę pokrywy zaworów wymieniłem jesienią i wczoraj . Dzisiaj pojeździłem i wyciek jest podobny jak na zdjęciu w temacie. Pytanie czy jeżeli wyciek jest z uszczelniacza paska rozrządu to pasek będzie suchy . Od ostatniej wymiany paska rozrządu jest 38 tys -i 5 lat
-
@TADEUSZ-MALINKA na 99% jeden z uszczelniaczy, wał korbowy lub wałek rozrządu.
Nawet jeśli cieknie tylko jeden to wymień oba.
Z tego co słyszałem może być to też upg ale tej opcji dałbym ten 1%
Na pasku może nie być tego widać ale pewnie też pewna część oleju się na niego przedostanie -
@pacior Witam , chyba masz rację bo rysunek z [https://battico.wixsite.com/tico-katalog/008-crq4](url odnośnika) to potwierdza jest tam 2 część osłony oznaczona nr 1 - a symering 11 . Będę szukał mechanika w Opolu , kiedyś był serwis Daewoo , potem spółka KDB , a teraz budowa - Sam tego jeszcze nie robiłem i mogą być trudności . Dzięki za odpowiedź -pozdrowienia
-
@TADEUSZ-MALINKA Na pewno nie chcesz sam spróbować? Są dostępne materiały instruktażowe (książki, wątki na forum)... jeśli masz trochę narzędzi i zachowasz tzw. "kulturę techniczną" (bo tu rozwiązania siłowe nie są zalecane), poradzisz sobie sam.
Na pewno trzeba zacząć od zdjęcia pokrywy rozrządu i zlokalizowania miejsce wycieku. Jeśli to simmering (a pewnie tak jest), demontaż paska będzie konieczny. No i zabawa ze śrubami, simmeringami...
Sam niedawno walczyłem z nimi, ale udało się zrobić - oto parę wątków w tym temacie:
KLIK 1
KLIK 2
KLIK 3
Na forum znajdziesz też więcej opisów. No i książka się przyda. Na pewno nie oddawałbym tico pierwszemu lepszemu mechanikowi. -
@leo dzięki - na razie umyłem , nie mam prądu w tym blaszaku . będę obserwował co się dzieje . Pozdrawiam .
-
@TADEUSZ-MALINKA dzisiaj zdjęcia wysyłam -nie jest tak źle jak myślałem - jeszcze raz dziękuję za okazaną pomoc . Jak na razie wycieków nie było przez 3 dni -ale krótkie trasy robię .