Sposób na rdzę
-
Zamierzam powalczyć trochę z rudą na wiosne. Chodzi o jakieś drobne poprawki, na progach, gdzieś w rogach itp, ogólnie mało widoczne miejsca. Czy mój sposób postępowania będzie okej?
1. Wyczyścić miejscą kątówką do gołej blachy. Odtłuścić benzyną ekstrakcyjną.
2. Pomalować Cortaninem F, zostawić na cała dobę, następnie zmyć wodą.
3. Zaszpachlować szpachlą wykończeniową Novol. Poczekać kilka godzin aż dobrze wyschnie, a następnie szlifować na gładko. Odtłuścić.
4. Pomalować podkładem ftalowym czerwonym. 2-3 cienkie warstwy w odstępie ok 30 minut.
5. Pomalować bazą. Kilka warst w odstępach ok 45 minut.
6. Pomalować klarem. Również kilka warstw.Dobrze myślę? Coś dodać? I jak uzyskać efekt blyszczącego lakieru a nie matowego?
-
Ad1 Nie wiem w jakim stanie są te elementy ale pewnie przerdzewiałe,
musisz więc zrobić to bardzo delikatnie by nie narobić zbyt dużych dziur a jak już się pojwią możesz użyć np poxiliny którą można następnie szlifować.Ad2 Lepszym preparatem będzie specyfik o nazwie brunox - drogi w stosunku do cortynianu ale skuteczny i wydajny. Stosuje się go tylko na miejsca na których jest rdza. Odczekać trzeba chyba 24h
Ad3 Jeżeli nie będziesz musiał tej szpachli zbyt dużo nakładać to wykończeniowa jest ok ale jeśli będzie jej dużo to lepsza uniwersalna bo lepiej się szlifuje,
szpachle mieszasz z utwardzaczem który będzie razem z nią w opakowaniu (uważaj na proporcje) po ok 20minutach będzie można już szlifować.Ad4 Użyj podkładu lakierniczego - na szpachlę.
Ad5 3 warstwy powinny być ok ale odstępy ok 10min wystarczą - mokre na mokre.
Ad6 Tu podobnie, możesz zrobić dłuższą przerwę ale nakładaj go póki baza nie będzie całkiem sucha.
Aby wszystko było na błysk musisz zrobić polerkę, na początek papier 2000 a później polerka specjalną pastą aż do uzyskania efektu.
Aby ruda nie wyłaziła sprawdź czy woda Ci do progów się nie dostaje, zabezpiecz je od środka środkiem do profili zamkniętych, stosowanie baranków itp na progi bym sobie odpuścił (szczególnie w sprayu). Jeśli będziesz robił też drzwi to pamiętaj o zabezpieczeniu ich od środka, to jest wyczyszczeniu, odetkaniu otworów na wodę i zastosowaniu środka do profili zamkniętych.
-
Aby wszystko było na błysk musisz zrobić polerkę, na początek papier 2000 a później polerka specjalną pastą aż do uzyskania efektu.
To jak już się polakieruje to traktować to trzeba papierem ściernym? Nie obejdzie się bez tego polerka?
-
To jak już się polakieruje to
traktować to trzeba papierem ściernym? Nie obejdzie się bez tego polerka?papier 2000 wyrównasz wszystkie nierówności i zacieki, no i po takim zmatowaniu lepiej się poleruje a nawet chyba się nie obejdzie.
Ps mnie czeka polerka całego samochodu od ubiegłego roku ale na myśl że chyba będe robił to ręcznie już mnie głowa boli
-
Tylko takie zmatowienie robi się przed każdą polerką czy tylko po malowaniu, żeby nie było widać tych zacieków itp ? No i chyba nie może to przebić się przez warstwę klaru?
Ps mnie czeka polerka całego samochodu od ubiegłego roku ale na myśl że chyba będe robił to ręcznie już mnie głowa boli sciana
Ja już za dużo się namachałem ręką przy aucie więc na wiosnę inwestuje raczej w maszynkę
-
ręką przy aucie więc na wiosnę inwestuje raczej w maszynkę
ja już nawet mam gąbkę polerską ^^ właśnie znalazłem taką maszynę za 120zł, może jednak się skuszę
http://allegro.pl/item917217546_jakosc_polerka_samochodowa_2450watt_z_regulacja.html -
ja jako podklad uzywalem cynku w spreju i ruda sie wiecej nie pokazala,wiec zamiast na zywa blache polecam jeszcze i to.
-
Dręczy mnie jedna myśl. Jak pomalować miejsce które jest np. na środku drzwi? Załóżmy, że juz mamy wyczyszczone z rdzy i mamy dać podkład. I tu moje pytanie: Czy ten podkład dajemy nachodząc na lakier (ten wokół wyczyszczonego miejsca)? I potem szlifujemy na mokro ten podkład i część lakieru wokół, żeby zatarła się granica?
-
Dręczy mnie jedna myśl. Jak
pomalować miejsce które jest np. na środku drzwi? Załóżmy, że juz mamy wyczyszczone z rdzy i
mamy dać podkład. I tu moje pytanie: Czy ten podkład dajemy nachodząc na lakier (ten wokół
wyczyszczonego miejsca)? I potem szlifujemy na mokro ten podkład i część lakieru wokół, żeby
zatarła się granica?Hmm zaprawek centralnie po środku drzwi nigdy nie robiłem ale chyba dobrze myślisz,
pamiętaj by dobrze zmatować miejsca wokół by podkład się dobrze trzymał,
wieczorem może będe widział się z kolegą lakiernikiem to postaram się jeszcze podpytać -
wszystko zalezy jak chcesz malowac. jak rdza weszla gleboko i po wyczyszczeniu jest wglebienie to radzilbym ograniczyc sie do ubytku a pozniej reszte zaciagnac farba tak,zeby zgubic slad oparow a pozniej to wypolerowac. jak nie ma wglebienia to delikatnie na lakier mozesz wejsc i wtedy zamalowac elegancko. zakladam,ze lakier masz dobrze dobrany, wtedy nie powinno byc sladu.
-
Latem ubiegłego roku i ja walczyłem z rudą. Słupek, krawędź maski, okolice anteny, tylna klapa ... Zrobiłem to najlepiej jak sie dało.. zdarłem wszystko do golutkiej blaszki. na to szpachla podkład baza lakier... we WSZYSTKICH miejscach a było ich w sumie około 10 znów są bąble. ruda to walka z wiatrakami:/
-
Domyślam się, że to walka z wiatrakami Jednak na mojej białej strzale po myciu nie za ładnie to wygląda...idą cieplejsze dni więc trzeba się dobrze przygotować do lekcji i pozbyć się rudej
-
Latem ubiegłego roku i ja
walczyłem z rudą. Słupek, krawędź maski, okolice anteny, tylna klapa ... Zrobiłem to najlepiej
jak sie dało.. zdarłem wszystko do golutkiej blaszki. na to szpachla podkład baza lakier... we
WSZYSTKICH miejscach a było ich w sumie około 10 znów są bąble. ruda to walka z wiatrakami:/Rudą przy antenie ponoć blacharze "załatwiają" za 50zł, ale o szczegóły trzeba Larsa spytać... Prawdopodobnie wycinają i wspawują nowy kawałek blachy...
-
wszyscy nieustannie porównują fiaty CC do Tico... i tiktak wypada pod kazdym względem lepiej z jednym wyjątkiem... gdyby tak jak cinki był cynkowany... nie dało by mu sie nic zarzucić... a tak jest jak jest.
-
wszyscy nieustannie porównują
fiaty CC do Tico... i tiktak wypada pod kazdym względem lepiej z jednym wyjątkiem... gdyby tak
jak cinki był cynkowany... nie dało by mu sie nic zarzucić... a tak jest jak jest.Cc ma tez grubsza blache. No ale co z tego ocynku, jak auto bylo bite i robione? Przeciez ruda i tak zaraz wyjdzie.. Ale w przypadku grubszej blachy ewentualna naprawa powinna dluzej wytrzymac (pomijam jakosc robot). Tak wiec dla samej blachy nie warto brac cc
-
Cc ma tez grubsza blache. No
ale co z tego ocynku, jak auto bylo bite i robione? Przeciez ruda i tak zaraz wyjdzie.. Ale w
przypadku grubszej blachy ewentualna naprawa powinna dluzej wytrzymac (pomijam jakosc robot).
Tak wiec dla samej blachy nie warto brac ccCC akurat nie jeździłem, lecz SC i na plus dla tego modelu fiata dodałbym jeszcze zawieszenie
-
wszyscy nieustannie porównują
fiaty CC do Tico... i tiktak wypada pod kazdym względem lepiej z jednym wyjątkiem... gdyby tak
jak cinki był cynkowany... nie dało by mu sie nic zarzucić... a tak jest jak jest.Hmmm... Jeśli uda mi się trafić na pewne CC na parkingu, spróbuję cyknąć fotkę i pokazać, co rdza może zrobić z tego autka.
-
Hmmm... Jeśli uda mi się
trafić na pewne CC na parkingu, spróbuję cyknąć fotkę i pokazać, co rdza może zrobić z tego
autka.W takim wypadku albo trefna seria, albo autko powypadkowe
-
CC akurat nie jeździłem, lecz
SC i na plus dla tego modelu fiata dodałbym jeszcze zawieszenieJezdzilem cc i sc i pamietam tez, ze cc hamulce mial o wiele lepsze od tico.
-
W takim wypadku albo trefna
seria, albo autko powypadkoweNie oszukujmy sie, te samochody sa juz wiekowe... Do tego nalezy doliczyc brak dbalosci wlascicieli + ewentualnie slabe punkty blacharki, w ktorych czesto powstaje korozja.