odpalał w zimie na LPG, a tej nie chce ;/


  • Użytkownik archiwalny

    Witam mam taki maleńki problem, w sumie nie jest to cos strasznego, ale w zeszłą zimę mojego ticusia odpalałam od razu z LPG nawet jak były duże mrozy, poprzedni właściciel też odpalał z LPG, a niesttey przyszła ta zima mamy na dworze -4 i autko po nocy nie chciało odpalić z LPG myślałam że to może akuś, ale miałam jakąś resztke benzyny w aucie, przełączyłam go i załapał bez problemu,, to już któryś raz... ma ktos pomysł przez co to może być jakieś zapchane filtry gazu ... ?


  • Użytkownik archiwalny

    w zeszłą zimę mojego ticusia odpalałam od
    razu z LPG nawet jak były duże mrozy, poprzedni właściciel też odpalał z LPG, a niesttey
    przyszła ta zima mamy na dworze -4 i autko po nocy nie chciało odpalić z LPG myślałam że to
    może akuś, ale miałam jakąś resztke benzyny w aucie, przełączyłam go i załapał bez problemu,,
    to już któryś raz... ma ktos pomysł przez co to może być jakieś zapchane filtry gazu ... ?

    Aby spróbować doraźnie usunąc to niedomaganie warto u gazownika wymienić wkład filtra gazu,spuścić z reduktora smary pogazowe(jeżeli reduktor ma taką opcję) i wyregulować ustawienie reduktora i mieszalnika(czyli tzw. skład mieszanki powietrzno-gazowej). Myślę jednak że przyczyną może być też to wcześniejsze odpalanie w okresie zimowym bezpośrednio na LPG, co spowodowało stwardnienie(spękanie) membran reduktora a tym samym nieprawidłową ich pracę. Jeżeli gazownikowi uda się wyregulować układ zasilania LPG, to warto zacząć odpalać (rano) na Pb i przełączać się z Pb/LPG dopiero po wstępnym rozgrzaniu silnika, jak membrany będą już elastyczne. Wiem że jest to bardziej kosztowna metoda,ale chcąc oszczędzić reduktor warto w okresie jesienno-zimowym zastosować taką metodę uruchamiania silnika.Warto też sprawdzić właściwe działanie termostatu i w wypadkun jego wymiany zamontować termostat z temp. otwarcia 88 stopni.Szkoda że nie masz zamontowanej elektrycznej pompy paliwa,która pracuje tylko wtedy , kiedy silnik jest zasilany Pb a przełączanie z LPG na Pb (np. rano) nie wymaga kręcenia silnika
    rozrusznikiem, co oszczędza akumulator.Jednak wybór sposobu zasilania zależy już od Ciebie.


  • Użytkownik archiwalny

    Ja też odpalam tylko na gazie i już tak jeżdże ze 4 latka.Ale samochód stoi w garażu a i na mniejszym mrozie nie ma problemów z zapaleniem. jeśli nie pomoże wymiana filterka gazu to raczej zakup nowych membran będzie konieczny. A lepiej nowy parownik, na allegro nowy lovato to z 180zł.Odpada płacenie na rozebranie starego a nowy można samemu zamontować.


  • Użytkownik archiwalny

    Sprawdź czy po przekręceniu kluczyka (bez kręcenia rozrusznikiem) reduktor puszcza gaz do miksera. Powinieneś słyszeć syczenie przez kilknaście sekund od włączenia. Jeśli nie to zobacz z miernikiem czy centralka daje sygnał (napięcie na styki) do elektrozaworu przy reduktorze i zwróć uwagę czy słychać załączanie elektrozaworu przy zbiorniku. Jeżeli elektrozawory działają a gaz nie leci przyczyna leży w reduktorze. Można trochę rozkręcić śruby regulacyjne. Oczywiście przy czystym filterku fazy ciekłej i spuszczonym wcześniej syfie z reduktora (co 5-10kkm). Do 50tys przebiegu nie powinno być kłopotów z membranami.
    Poniżej zera zawsze odpalam rano na benie. Gaz dopiero po przejechaniu 2km.
    Pozdrawiam.


  • Użytkownik archiwalny

    U mnie okazało się że winowajcom był słaby akuś


Log in to reply