Niedogrzanie
-
ja wolę być szczery... a to się ceni:P żarówki mam ok bo ostatnio se wymieniałem na inny kolor ale jakoś tak byłem zakręcony ze nie zwróciłem uwagi:)
-
ja wolę być szczery... a to
się ceni:P żarówki mam ok bo ostatnio se wymieniałem na inny kolor ale jakoś tak byłem
zakręcony ze nie zwróciłem uwagi:)Się zdarza, nie ma się czym przejmować. Grunt, że ticolek śmiga
-
No to skoro jest już taki wątek to napiszę w nim temat z cyklu żalę się:
W sobotę wszystko ok - w niedzielę jechałem do rodzinki (zrobione 250-300km) i zarówno na trasie jak i w mieście wskaźnik temp zastrajkował i więcej niż 0,5cm ponad 1kreskę podnieść się nie chce. Tak samo dzisiaj do pracy A już myślałem, że przed nowym rokiem autko odpuści sobie fochy -
W piątek założyłem nowy termostat firmy Nipparts, zakupiony w ASO Daewoo, cena 21zl,po dokładnych oględzinach znalazłem na nim napis 88 stopni, bardzo mnie to ucieszyło, ale niestety nie zauważyłem żeby to przyspieszyło nagrzewanie się autka, a górny wąż do chłodnicy ten za termostatem, jest po minucie ciepły, nagrzewa się coraz bardziej, chłodnica dotykowo ciepła, dolny wąż zimny. Czy to oznacza że ten termostat jest do bani??
-
Możliwe, że chłodnica jest zapchana, czego nie można wykluczyć... Aby sprawdzić działanie termostatu zestaw naczynie + wrzątek powinno rozwiązać sprawę
-
Tylko skąd wziąć taki termometr który zmierzę temp przy której termostat się otworzył,chyba że taki do piekarników kuchennych ?
-
W piątek założyłem nowy
termostat firmy Nipparts, zakupiony w ASO Daewoo, cena 21zl,po dokładnych oględzinach
znalazłem na nim napis 88 stopni, bardzo mnie to ucieszyło, ale niestety nie zauważyłem żeby
to przyspieszyło nagrzewanie się autka, a górny wąż do chłodnicy ten za termostatem, jest po
minucie ciepły, nagrzewa się coraz bardziej, chłodnica dotykowo ciepła, dolny wąż zimny. Czy
to oznacza że ten termostat jest do bani??Niekoniecznie do bani. Gdybyś porównał etapy nagrzewania poszczególnych elementów układu chłodzenia przy założonym termostacie 82 st, a obecnie zamontowanym, to prawdę powiedziawszy kolosalnej różnicy byś raczej nie zauważył- szybkość nagrzewania porównywalna. Odczuwalna jest natomiast namacalnie (nawiew) i wizualnie (wskaźnik temperatury) wyższa temperatura cieczy po całkowitym nagrzaniu silnika.
-
Niekoniecznie do bani. Gdybyś
porównał etapy nagrzewania poszczególnych elementów układu chłodzenia przy założonym
termostacie 82 st, a obecnie zamontowanym, to prawdę powiedziawszy kolosalnej różnicy byś
raczej nie zauważył- szybkość nagrzewania porównywalna. Odczuwalna jest natomiast namacalnie
(nawiew) i wizualnie (wskaźnik temperatury) wyższa temperatura cieczy po całkowitym nagrzaniu
silnika.Tu muszę się zgodzić, wizualnie wskaźnik temp po całkowitym nagrzaniu jest bardziej w prawo wychylony. To moja pierwsza zima w Tico, czas całkowitego nagrzania troszkę mnie martwi, długo to trwa . Ale może przy minusowych temperaturach które teraz są tak ma być, zastanawiam się nad częściowym przysłonięciem chłodnicy.
-
Tu muszę się zgodzić,
wizualnie wskaźnik temp po całkowitym nagrzaniu jest bardziej w prawo wychylony. To moja
pierwsza zima w Tico, czas całkowitego nagrzania troszkę mnie martwi, długo to trwaNiestety trzeba się do tego przyzwyczaić...
. Ale
może przy minusowych temperaturach które teraz są tak ma być, zastanawiam się nad częściowym
przysłonięciem chłodnicy.Jest to jakieś rozwiązanie, ale nie należy przesadzać. Wiadomo jakie w Polsce panują warunki. Raz jest zimno, a za kilka dni temp. grubo powyżej zera. W takich warunkach nie trudno przegrzać silnik, szczególnie jak sie na korki trafi...
-
Tylko skąd wziąć taki
termometr który zmierzę temp przy której termostat się otworzył,chyba że taki do piekarników
kuchennych ? -
tutaj można
kupic Tremostat Vernet 3328.88
Dzięki BUDI
Już zamówiłem nowyTak wyglądał stary:
Jak widać końcówka jest przekrzywiona (chyba że tak ma być?)
Wkleje jeszcze zdjęcia wskaznika temp. ale innym razemNowy kupiłem tu
-
Jak samo zdięcie wskazuje że raczej już jest do niczego.Sam wcześniej kupiłem zamiennik JC i ten po miesiącu juz się nie domykał. Także dziś zamontowałem ten zakupiony na motoplatformie vernet do suzuki . Ciepło leci już po kilkaset metrach.Ubocznym skutkiem termostatu 88stopni, to że wiatrak załancza się później.
-
jak o ogrzewaniu to ja bym się Was o kilka rzeczy zapytał
mam kilka problemów, które wynikły po naprawie samochodu, fachowcy do bani stwierdzili, że kilka elementów nie będzie mi potrzebnych i po naprawie powypadkowej mam tak:
1. parowały mi szyby w samochodzie więc myślę sobie pewnie jest ustawione powietrze na wewnętrzny obieg to daję na zewnątrz i dalej kicha, zaglądam pod spodem deski rozdzielczej a tam wisi przewód od sterowania obiegiem zewnątrz/wewnątrz i raczej niczym nie steruje - gdzie ręcznie przestawić to ? da się wogóle to zrobić ręcznie bo pamiętam że coś tam było wcześniej no, ale teraz już tego nie ma
2. druga sprawa dotyczy przełączxania obiegu z szyb na szyba/nogi itd. nie działa mi to czyli wnioskuję że gdzies tam coś się zacięło ale od spodu jak patrzyłem to ciężko tam coś dopatrzeć się i nie widzę nic co by mi pomogło - można jakoś to naprawić jest tam coś co mogło spowodować taką awarię ?
-
no ale z tego co wiem co
odpowietrza sie tak: "nawiew na maxa(cieply) i czekasz az jak wentylator sie wlaczy a potem
ubytek uzupelnic:P" i tak zrobilem wiec nie wiem w czym problem:( moze jeszcze raz mam
zrobic?:)W wypadku Tico nie ma potrzeby włączania ogrzewania(lub jego wyłączania).Taka technika odpowietrzania dotyczy tylko samochodów, które mają specjalny zawór odcinający do włączania ogrzewania. W Tico sterujemy tylko kierunkiem przepływu powietrza.
-
Tak wyglądał stary:
Zauważyłem że ta gumowa uszczelka w tych starych termostatach jest jakby lepsza(grubsza,szersza), bo ta w Vernetach jest jakaś wąska.Z tego powodu przy wymianie termostatu warto tą stara zachować i po jej sprawdzeniu może warto ją powtórnie założyć ze względu na lepsze uszczelnienie.
-
gdzie ręcznie przestawić to ? da się wogóle to zrobić ręcznie bo pamiętam że coś tam było wcześniej no, ale teraz już tego nie ma
Troszke w głębi pod schowkiem czyli po stronie pasażera namacasz przesuwkę. przesuniesz ją i problem obiegu rozwiązany - miałem to samo
2. druga sprawa dotyczy
przełączxania obiegu z szyb na szyba/nogi itd. nie działa mi to czyli wnioskuję że gdzies tam
coś się zacięło ale od spodu jak patrzyłem to ciężko tam coś dopatrzeć się i nie widzę nicWysiadź z samochodu otwóż drzwi i kucnij przxy nim w głębi obok miejsca gdzie prowadząc trzymasz prawą nogę są dwie takie małe wajchy. Jedna wyzej steruje ciepło/zimno (mi sie notorycznie rozpinało to cięgło i samo przestawiało na zimno - bardzo irytujące)a druga wajcha służy właśnie do regulacji nawiewu.
-
Zauważyłem że ta gumowa
uszczelka w tych starych termostatach jest jakby lepsza(grubsza,szersza), bo ta w Vernetach
jest jakaś wąska.Z tego powodu przy wymianie termostatu warto tą stara zachować i po jej
sprawdzeniu może warto ją powtórnie założyć ze względu na lepsze uszczelnienie.Ja z kolei po zakupie termoststu 4max stwierdzilem, ze jego uszczelka jest za duza uzylem wiec tej ze starego termostatu
-
Ja z kolei po zakupie
termoststu 4max stwierdzilem, ze jego uszczelka jest za duza uzylem wiec tej ze
starego termostatuNajważniejsze że uzyskałeś szczelne połączenie Jak sie okazuje nie wszystkie elementy są identyczne.
-
Troszke w głębi pod schowkiem
czyli po stronie pasażera namacasz przesuwkę. przesuniesz ją i problem obiegu rozwiązany -
miałem to samo
Wysiadź z samochodu otwóż
drzwi i kucnij przxy nim w głębi obok miejsca gdzie prowadząc trzymasz prawą nogę są dwie
takie małe wajchy. Jedna wyzej steruje ciepło/zimno (mi sie notorycznie rozpinało to cięgło i
samo przestawiało na zimno - bardzo irytujące)a druga wajcha służy właśnie do regulacji
nawiewu.dzięki za odpowiedź
sprawę zmiany obiegu z szyb na nogi itd. rozwiązałem, wyjąłem radio i patrzę a tam poprostu pancerz od tej linki (drutu) wyskoczył z blokady i tym samym przesuwanie suwaka nie powodowało przesuwania wajchy sterującej - wszystko stało w miejscu, zablokowałem ten pancerz w uchwycie i wszystko gra.
tak samo zrobiłem z suwakiem ciepłego/zimnego powietrza, wyjmuje się popielniczkę wykręca 3 wkręty i zdejmuje element nad którym jest mocowanie pancerza do linki sterującej tą regulacjąno właśnie a co do zmiany obiegu powietrza wewnątrz/zewnątrz samochodu nie da rady tak jak pisałeś bo właśnie nie mam wogóle tego elementu, do którego idzie ta linka sterująca idąca od suwaka, linka wisi swobodnie i tyle nie ma tam gdzie to podłączyć, ale pamiętam że tam coś takiego było co przesuwając powodowało tą zmianę, tylko nie wiem czym ten suwak sterował i czy mogę to teraz ręcznie odszukać i przestawić na obieg z zewnątrz bo raczej mam wewnętrzny ustawiony bo mi szybko zaparowują te cholerne szyby
-
no właśnie a co do zmiany
obiegu powietrza wewnątrz/zewnątrz samochodu nie da rady tak jak pisałeś bo właśnie nie mam
wogóle tego elementu, do którego idzie ta linka sterująca idąca od suwaka, linka wisi
swobodnie i tyle nie ma tam gdzie to podłączyć, ale pamiętam że tam coś takiego było co
przesuwając powodowało tą zmianę, tylko nie wiem czym ten suwak sterował i czy mogę to teraz
ręcznie odszukać i przestawić na obieg z zewnątrz bo raczej mam wewnętrzny ustawiony bo mi
szybko zaparowują te cholerne szybyNad nogami pasażera jest element który steruje otwieraniem i zamykaniem obiegu zewnętrzno/wewnętrznego.
Na fotce masz Mniej więcej ten element widoczny.
Jeśli nadal nie masz tego to spróbuj ściągnąć taką czarną plastikową rurę i tam jest przesłona która zamyka otwiera obieg i ustaw ją ręcznie na obieg otwarty.