Niedogrzanie
-
no na ssaniu to chwile chodzi
ale swiezo po odpaleniu tak 10s po to zgasnie i trzeba jeszcze raz odpalic bo pewnie paliwa
nie dostaje:P ale wg mnie moze to byc filterek paliwa bo od nowego nie byl wymieniany:)Skoro się pewnych rzeczy sam domyślasz, to działaj chopie
Wymiana filtra paliwa nie jest ani droga ani tym bardziej skomplikowanaNajpierw zaczynamy od podstawowych czynności (wymiana filtrów etc.) a potem bierzemy się za grubsze rzeczy
-
Skoro się pewnych rzeczy sam
domyślasz, to działaj chopie
Wymiana filtra paliwa nie
jest ani droga ani tym bardziej skomplikowanaNo chyba, że nie zaciśnie przewodu z baku - znaczy do ceny filtra trzeba doliczyć cenę wylanej benzyny
Najpierw zaczynamy od
podstawowych czynności (wymiana filtrów etc.)sprawdzenie przewodów, świec,..
a potem bierzemy się za grubsze rzeczy
-
Powiem jak ja robiłem...
-Zalewam chłodnice do pełna
-wlewam też do zbiorniczka wyrównawczego (pół skali między MIN a MAX)
-chłodnica nie zakręcona i włączam auto
-poziom w chłodnicy opada więc dolewam na bieżąco
-dolewam aż będzie ful w chłodnicy i przestanie opadać
-czekam dalej (aż przestaną wydobywać się bąbelki z chłodnicy)
-brak pęcherzyków więc wyłączam silnik,zakręcam chłodnicę
-po sprawie
-prze kilka dni jeszcze czuwam i sprawdzam stan płynuTo ja jeszcze dodam, że najlepiej dolewać płynu do chłodnicy w trakcie pracy silnika aż do momentu, kiedy silnik się dobrze rozgrzeje i załączy się wentylator. Wtedy możemy być pewni, że dobrze to zrobiliśmy.
Często po załączeniu się wiatraka jeszcze trzeba dolać... Tak więc czekamy, aż się on uruchomi, a potem wyłączy; jeszcze chwilkę obserwujemy i ew. dolewamy płynu, a potem zakręcamy chłodnicę. -
Ja troszkę z innym pytaniem w związku nagrzewnicy...
Mam pytanie odnośnie temperatury jakiej można się spodziewać z dolnych otworów ogrzewania (na nogi)przy nagrzanym silniku.Czy ktoś tak mniej więcej może określić jaki zakres temperatury tam panuje?
Będzie to dla Mnie cenna informacja.
Dziękuje za wszystkie sugestie -
ale ze mnie kretyn idiota itp...:( bo jak zauważyliście to już o 16 jest ciemno... a ja wracam z pracy o 17 no i nie dużo w aucie nie widzę jak wsiadam gdy jest ciemno:P i wczoraj zauważyłem, że regulacja ciepło zimno jest ustawiona w połowie:P no i temu nawiew wiał letnim powietrzem:P sorry za to ze musiałem zmuszać was do myślenia:P głupota ludzka nie zna granic:P lol
-
ale ze mnie kretyn idiota
itp...:( bo jak zauważyliście to już o 16 jest ciemno... a ja wracam z pracy o 17 no i nie
dużo w aucie nie widzę jak wsiadam gdy jest ciemno:P i wczoraj zauważyłem, że regulacja ciepło
zimno jest ustawiona w połowie:P no i temu nawiew wiał letnim powietrzem:P sorry za to ze
musiałem zmuszać was do myślenia:P głupota ludzka nie zna granic:P lolRzeczywiście ciężko przeoczyć taką rzecz Nie działa u Ciebie oświetlenie nawiewu, że nie zauważyłeś ?
BTW - ja bym się nie przyznawał do takiego błędu
Wolałbym zamiast takiego postu napisać coś w stylu: "Dziś jeszcze raz zmieniłem płyn w chłodnicy, odpowietrzyłem go wedle Waszych wskazówek i wiecie co? Działa! Już leci gorące powietrze a w Tikusiu już mam cieplutko "Spoko, nie takie błędy człowiek popełnia i w gruncie rzeczy nie ma się z kogo śmiać bo ja też nie raz taką kichę odwalałem
-
ale ze mnie kretyn idiota
itp...:( bo jak zauważyliście to już o 16 jest ciemno... a ja wracam z pracy o 17 no i nie
dużo w aucie nie widzę jak wsiadam gdy jest ciemno:P i wczoraj zauważyłem, że regulacja ciepło
zimno jest ustawiona w połowie:P no i temu nawiew wiał letnim powietrzem:P sorry za to ze
musiałem zmuszać was do myślenia:P głupota ludzka nie zna granic:P lolChwała ci za to, że się zorientowałeś i naprawdę doceniam, że przyznałeś się do takiego- w sumie głupiego- przeoczenia, a nie ściemniałeś,że coś tam zrobiłeś i problem się rozwiązał
A tak na marginesie- jak już chris2233 wspominał- sprawdź podświetlenie nawiewów. Jak masz żaróweczkę spaloną, to faktycznie guzik widać.
-
ja wolę być szczery... a to się ceni:P żarówki mam ok bo ostatnio se wymieniałem na inny kolor ale jakoś tak byłem zakręcony ze nie zwróciłem uwagi:)
-
ja wolę być szczery... a to
się ceni:P żarówki mam ok bo ostatnio se wymieniałem na inny kolor ale jakoś tak byłem
zakręcony ze nie zwróciłem uwagi:)Się zdarza, nie ma się czym przejmować. Grunt, że ticolek śmiga
-
No to skoro jest już taki wątek to napiszę w nim temat z cyklu żalę się:
W sobotę wszystko ok - w niedzielę jechałem do rodzinki (zrobione 250-300km) i zarówno na trasie jak i w mieście wskaźnik temp zastrajkował i więcej niż 0,5cm ponad 1kreskę podnieść się nie chce. Tak samo dzisiaj do pracy A już myślałem, że przed nowym rokiem autko odpuści sobie fochy -
W piątek założyłem nowy termostat firmy Nipparts, zakupiony w ASO Daewoo, cena 21zl,po dokładnych oględzinach znalazłem na nim napis 88 stopni, bardzo mnie to ucieszyło, ale niestety nie zauważyłem żeby to przyspieszyło nagrzewanie się autka, a górny wąż do chłodnicy ten za termostatem, jest po minucie ciepły, nagrzewa się coraz bardziej, chłodnica dotykowo ciepła, dolny wąż zimny. Czy to oznacza że ten termostat jest do bani??
-
Możliwe, że chłodnica jest zapchana, czego nie można wykluczyć... Aby sprawdzić działanie termostatu zestaw naczynie + wrzątek powinno rozwiązać sprawę
-
Tylko skąd wziąć taki termometr który zmierzę temp przy której termostat się otworzył,chyba że taki do piekarników kuchennych ?
-
W piątek założyłem nowy
termostat firmy Nipparts, zakupiony w ASO Daewoo, cena 21zl,po dokładnych oględzinach
znalazłem na nim napis 88 stopni, bardzo mnie to ucieszyło, ale niestety nie zauważyłem żeby
to przyspieszyło nagrzewanie się autka, a górny wąż do chłodnicy ten za termostatem, jest po
minucie ciepły, nagrzewa się coraz bardziej, chłodnica dotykowo ciepła, dolny wąż zimny. Czy
to oznacza że ten termostat jest do bani??Niekoniecznie do bani. Gdybyś porównał etapy nagrzewania poszczególnych elementów układu chłodzenia przy założonym termostacie 82 st, a obecnie zamontowanym, to prawdę powiedziawszy kolosalnej różnicy byś raczej nie zauważył- szybkość nagrzewania porównywalna. Odczuwalna jest natomiast namacalnie (nawiew) i wizualnie (wskaźnik temperatury) wyższa temperatura cieczy po całkowitym nagrzaniu silnika.
-
Niekoniecznie do bani. Gdybyś
porównał etapy nagrzewania poszczególnych elementów układu chłodzenia przy założonym
termostacie 82 st, a obecnie zamontowanym, to prawdę powiedziawszy kolosalnej różnicy byś
raczej nie zauważył- szybkość nagrzewania porównywalna. Odczuwalna jest natomiast namacalnie
(nawiew) i wizualnie (wskaźnik temperatury) wyższa temperatura cieczy po całkowitym nagrzaniu
silnika.Tu muszę się zgodzić, wizualnie wskaźnik temp po całkowitym nagrzaniu jest bardziej w prawo wychylony. To moja pierwsza zima w Tico, czas całkowitego nagrzania troszkę mnie martwi, długo to trwa . Ale może przy minusowych temperaturach które teraz są tak ma być, zastanawiam się nad częściowym przysłonięciem chłodnicy.
-
Tu muszę się zgodzić,
wizualnie wskaźnik temp po całkowitym nagrzaniu jest bardziej w prawo wychylony. To moja
pierwsza zima w Tico, czas całkowitego nagrzania troszkę mnie martwi, długo to trwaNiestety trzeba się do tego przyzwyczaić...
. Ale
może przy minusowych temperaturach które teraz są tak ma być, zastanawiam się nad częściowym
przysłonięciem chłodnicy.Jest to jakieś rozwiązanie, ale nie należy przesadzać. Wiadomo jakie w Polsce panują warunki. Raz jest zimno, a za kilka dni temp. grubo powyżej zera. W takich warunkach nie trudno przegrzać silnik, szczególnie jak sie na korki trafi...
-
Tylko skąd wziąć taki
termometr który zmierzę temp przy której termostat się otworzył,chyba że taki do piekarników
kuchennych ? -
tutaj można
kupic Tremostat Vernet 3328.88
Dzięki BUDI
Już zamówiłem nowyTak wyglądał stary:
Jak widać końcówka jest przekrzywiona (chyba że tak ma być?)
Wkleje jeszcze zdjęcia wskaznika temp. ale innym razemNowy kupiłem tu
-
Jak samo zdięcie wskazuje że raczej już jest do niczego.Sam wcześniej kupiłem zamiennik JC i ten po miesiącu juz się nie domykał. Także dziś zamontowałem ten zakupiony na motoplatformie vernet do suzuki . Ciepło leci już po kilkaset metrach.Ubocznym skutkiem termostatu 88stopni, to że wiatrak załancza się później.
-
jak o ogrzewaniu to ja bym się Was o kilka rzeczy zapytał
mam kilka problemów, które wynikły po naprawie samochodu, fachowcy do bani stwierdzili, że kilka elementów nie będzie mi potrzebnych i po naprawie powypadkowej mam tak:
1. parowały mi szyby w samochodzie więc myślę sobie pewnie jest ustawione powietrze na wewnętrzny obieg to daję na zewnątrz i dalej kicha, zaglądam pod spodem deski rozdzielczej a tam wisi przewód od sterowania obiegiem zewnątrz/wewnątrz i raczej niczym nie steruje - gdzie ręcznie przestawić to ? da się wogóle to zrobić ręcznie bo pamiętam że coś tam było wcześniej no, ale teraz już tego nie ma
2. druga sprawa dotyczy przełączxania obiegu z szyb na szyba/nogi itd. nie działa mi to czyli wnioskuję że gdzies tam coś się zacięło ale od spodu jak patrzyłem to ciężko tam coś dopatrzeć się i nie widzę nic co by mi pomogło - można jakoś to naprawić jest tam coś co mogło spowodować taką awarię ?