wyregulowałem w bolidzie zawory, zrobiłem parę fotek
-
Lars! Ty po prostu jesteś niezawodny gość
Właśnie o to mi chodziło - o takie uzupełnienie/uściślenie do moich wypocin. To nie miał być manual - chciałem przede wszystkim zwrócić uwagę na to, co ja w pierwszym momencie zrobiłem źle i musiałem jakoś poprawiać - coby inni nie
musieli .A jednak wyszedł z tego całkiem fajny manual
Proponuję Tobie uzupełnić go o sugestie kolegów i będzie cud miód
-
Lars! Ty po prostu jesteś niezawodny gość
Właśnie o to mi chodziło - o takie uzupełnienie/uściślenie do moich wypocin. To nie miał być manual - chciałem przede wszystkim zwrócić uwagę na to, co jaTo nie wypociny tylko kawałek potrzebnej roboty! Ja tylko starałem się zwrócić uwagę na istotne
(moim zdaniem)szczegóły, bo przeważnie diabeł tkwi w szczegółachw pierwszym momencie zrobiłem źle i musiałem jakoś poprawiać - coby inni nie musieli
Bardzo podoba mi się Twoje podejście(myślenie o innych), moim zdaniem
tak powinno być na forum !oczywiście pozycja znaków na kole (ja tam se zrobiłem plamkę olejem na kole i tym się kierowałem, ale znaki jakby trwalsze są
Ja wcześniej(przy okazji wymiany rozrządu)zrobiłem na kole trwały znak,
tak że teraz nie mam z tym problemu(ten znak bardzo się przydaje przy
sprawdzaniu i regulacji kąta wyprzedzenia zapłonu).No szkoda, że nie zrobiłem wszystkiego "osobno"
Teraz bedziesz miał okazję wszystko opracować i połączyć z fotkami !
zawór PCV
To prosta i drobna sprawa.
regulacja odstępu elektrod na świecach
Patrząc na fotkę Twojej świecy wydaje mi się że
warto już je wymienić.No cóż - miałem wyjątkowo trochę czasu - niestety nie zanosi się, żeby to się rychło powtórzyło...
Wszystko pomału uda Ci się zrobić. To nie piekarnia !
Ale co tam - autko i tak nie chodziło źle Co z tym zaworem PCV, to nie wiem. Słyszałem, że w niektórych autach zaleca się ich wymianę wraz z wymianą oleju, więc może i Tico tak ma, albo te zaworki po prostu są kiepskiej jakości.
No właśnie i dalej powinno chodzić A czy wymieniająć zawór PCV sprawdzałeś jego podciśnienie ?
Ja u siebie przy zmianie oleju moczę zawór PCV w benzynie i zakładam go powtórnie(pod warunkiem
działania podciśnienia).porównałbym, czy ma podobne oznaki zużycia
A jakie oznaki zużycia stwierdziłeś poprzednio ?
Jak znów będę miał nieco czasu wezmę się za zawór EGR.
Na to nie trzeba tak wiele czasu
-
I tak co 10tys Regulowałem już dwukrotnie a po pierwszej regulacji śniło mi się że nie dokręciłem kontry na 3-ce
-
To nie wypociny tylko kawałek potrzebnej roboty! Ja tylko starałem się zwrócić uwagę na istotne
(moim zdaniem)szczegóły, bo przeważnie diabeł tkwi w szczegółachTo w takim razie ja dodam jeden poważny, ale za to bardzo istotny szczegół.
Regulację zaworów należy wykonać na zimnym silniku, najlepiej po wielogodzinnym postoju.
Wartości luzów zaworowych podawane są dla temperatury 20C i najlepiej jakby w takich warunkach udało się zrobić regulację.
Spodziewam się jednak, że nawet robiąc powyższe prace w zakresie 15-25C (może nawet odrobinę więcej) wszystko będzie dobrze.
Zdecydowanie odradzam regulacje na gorącym lub ciepłym silniku mimo iż taka możliwość istnieje i są nawet podawane odpowiednie wartości luzów.
Należy też unikać regulacji np. po godzinnym postoju auta po wcześniejszym jego korzystaniu - najlepiej odczekać ładnych kilka godzin, gdy temperatura wszystkich elementów silnika będzie w przybliżeniu jednakowa. -
To w takim razie ja dodam jeden poważny, ale za to bardzo istotny szczegół.
Regulację zaworów należy wykonać na zimnym silniku, najlepiej po wielogodzinnym postoju.Nie pisałem o tym, bo było to już poruszane tyle razy (sam pisałem o tym chyba
kilkanaście razy, nie licząc innych Kolegów). Uwaga ważna , tylko trudna do
zrealizowania, bo w warsztatach żadko tego przestrzegają. Natomiast regulacja we
własnym zakresie umożliwia przestrzeganie tego warunku. -
Mnie zastanawia sprawa dociągania nakrętek w zaworkach. Jak pierwszy raz regulowałem to lewo je odkręciłem. Gdybym chciał z powrotem tak dociągnąć to nie utrzymam ustawionego luzu
Są kluczyki dynanometryczne do zaworków:
all
Czy to może posłużyć do dociskania śrub do szczelinomierza? -
Są kluczyki dynanometryczne do zaworków:
all
Czy to może posłużyć do dociskania śrub do szczelinomierza?Przecież to jest kluczyk do odkręcania/dokręcania zaworków w feldze
-
Mnie zastanawia sprawa dociągania nakrętek w zaworkach. Jak pierwszy raz regulowałem to lewo je odkręciłem. Gdybym chciał z powrotem tak dociągnąć to >nie utrzymam ustawionego luzu
Ja używam 12 oczkowej i dobrego śrubokręta.Na poczatku wstępnie ustawiam luz,
jednak kontruje na tyle aby była możliwość pokręcenia śruby regulacyjnej(z oporem) za pomocą śrubokręta razem
z nakrętką kontrującą lub bez.Po ustawieniu prawidłowego luzu kontruję nakrętkę z wyczuciem
ale dość silnie.Fabrycznie podano siłę dokręcania 15-20 N.m. Masz rację że jest to trochę zabawy,
ale warto zrobić to porządnie.Po zakończeniu regulacji warto obrócić wałem i skontrolować jeszcze raz luzy.
Jak coś nie gra to niestety ponownie ustawiamy niewłaściwe luzy.Przy kontrowaniu trzeba uważać, aby nie przeciągnąć
gwintów.Są kluczyki dynanometryczne do zaworków:
allJeszcze nie używałem takiego wynalazku
Czy to może posłużyć do dociskania śrub do szczelinomierza?
Lepiej nie dociskać śruby regulacyjnej do szczelinomierza bo to i zbędne i wypacza sens ustawienia luzów.
-
A jakie oznaki zużycia stwierdziłeś poprzednio ?
Ano takie: >>> LINK
-
Właśnie wróciłem z krótkiej trasy i w garażu postanowiłem sprawdzić, czy zamiana zaworu PCV na stary da efekt w postaci nierównych wolnych obrotów.
Na moje ucho ze starym PCV jest zauważalnie gorzej.
EDIT 28112009
No to dodam foty zdezintegrowanego zaworu PCV.
Na zdjęciu rozebranego zaworu widać taki ring, coś w rodzaju podkładki. W tym czymś chodzi stożkowy sztyft, który u podstawy ma "zatyczkę" zaworu zwrotnego.
Te obie części się zużywają. Najwyraźniej to widać na samym sztyfcie, ale otwór w "podkładce" też z pewnością jest rozkalibrowany, bo czemu niby miałby się zużywać tylko sztyft?Dodałem też fotę ze zużytym sztyftem z mojego pierwszego zaworu PCV - wygląda bardzo podobnie.
Wnioskuję, że zawór PCV powinno się wymieniać co około 10kkm, czyli z wymianą oleju, albo najpóźniej co dwie wymiany.
Pogorszenia pracy silnika podczas pogarszania się stanu zaworu PCV się zbytnio nie odczuwa, bo odbywa się bardzo powoli, ale wymiana daje wyraźną poprawę pracy silnika na biegu jałowym, a podejrzewam, że pod obciążeniem również.
Dlaczego nikt o tym nie pisze w manualu? Nie pytajcie mnie - nie wiem, ale raczej będę teraz wymieniał ten zaworek regularnie.