Pompa wody przecieka...


  • Użytkownik archiwalny

    Witam,
    Po 175kkm chyba zaczyna mi cieknąć pompa wody.Zauważyłem to dziś po plamie na asfalcie pod autem.Jakoś po tej 2 wymianie paska rozrządu mam pecha.Po tygodniu od wymiany musiałem ponownie go rozbierać bo poszły uszczelniacze wałka rozrządu.Teraz po 20kkm pompa zaczyna przeciekać .
    Mam teraz pytanie czy ktoś z Was wymieniał już pompę wody i czy są jakieś problemy przy jej demontażu i zakładaniu?Rozumie że czynności takie same jak przy wymianie paska + wymiana pompy.Szukałem przez "szukajkę" tematu związanym z pompą,ale jakoś nic nie mogę znaleźć.Może jest jakiś Manual?
    Jakie są skutki jazdy z przeciekającą pompą wody?


  • Użytkownik archiwalny

    Witam,
    Po 175kkm chyba zaczyna mi cieknąć pompa
    wody.Zauważyłem to dziś po plamie na
    asfalcie pod autem.Jakoś po tej 2 wymianie
    paska rozrządu mam pecha.Po tygodniu od
    wymiany musiałem ponownie go rozbierać bo
    poszły uszczelniacze wałka rozrządu.Teraz
    po 20kkm pompa zaczyna przeciekać .
    Mam teraz pytanie czy ktoś z Was wymieniał już
    pompę wody i czy są jakieś problemy przy
    jej demontażu i zakładaniu?Rozumie że
    czynności takie same jak przy wymianie
    paska + wymiana pompy.Szukałem przez
    "szukajkę" tematu związanym z pompą,ale
    jakoś nic nie mogę znaleźć.Może jest jakiś
    Manual?

    W tym nie pomogę bo u mnie wymieniał mechanik.

    Jakie są skutki jazdy z przeciekającą pompą
    wody?

    Przegrzanie silnika i nic więcej.

    Kontroluj poziom chłodziwa żeby do tego nie dopuścić.


  • Użytkownik archiwalny

    Przegrzanie silnika i nic więcej.

    To u Mnie jest patrząc na wskaźnik temperatury wręcz przeciwnie.Wskazówka za bardzo nie chcę się wychylać (temp. otoczenia trochę pomaga).

    Kontroluj poziom chłodziwa żeby do tego nie
    dopuścić.

    Dolewałem ostatnio trochę i widzę że ubywa


  • Użytkownik archiwalny

    Witam.Skontroluj w którym miejscu jest wyciek.między pompą a korpusem silnika jest płaska uszczelka.Może ona jest przyczyną wycieku.Ja niedawno wymieniałem rozrząd i przy okazji wymieniłem pompę.Przy takim przebiegu trudno by była wieczna.Obecnie produkuje się jednorazówki.


  • Użytkownik archiwalny

    Witam.Skontroluj w którym miejscu jest
    wyciek.między pompą a korpusem silnika
    jest płaska uszczelka.Może ona jest
    przyczyną wycieku.

    W tym tygodniu rozbiorę osłonę rozrządu i zobaczę skąd jest ten wyciek dokładnie.

    Ja niedawno wymieniałem
    rozrząd i przy okazji wymieniłem
    pompę.Przy takim przebiegu trudno by była
    wieczna.Obecnie produkuje się
    jednorazówki.

    Sam wymieniałeś?


  • Użytkownik archiwalny

    Szukałem przez
    "szukajkę" tematu związanym z pompą,ale
    jakoś nic nie mogę znaleźć.Może jest jakiś
    Manual?
    Jakie są skutki jazdy z przeciekającą pompą
    wody?

    zapoznaj się z tym tematem.. manual z tego co pamiętam ciężko było wydostać pompę ze względu na osłonę paska rozrządu .. ale przy odpowiednim manewrowaniu osłony i lekkim jej odgięciu da się wyjąć bez zdejmowania koła pasowego ..


  • Użytkownik archiwalny

    zapoznaj się z tym tematem..

    Dzięki za link...nie chciało mi się przeszukiwać ręcznie ponad 259 wątków na kąciku DU Tico,a wyszukiwarka odmawiała posłuszeństwa

    z tego co pamiętam ciężko było wydostać
    pompę ze względu na osłonę paska rozrządu
    .. ale przy odpowiednim manewrowaniu
    osłony i lekkim jej odgięciu da się wyjąć
    bez zdejmowania koła pasowego ..

    Zobaczę to na własne oczy po rozebraniu osłony.Mam nadzieję że podołam pompie i uda się mi uporać z wyciekiem.Jakoś nie chce wydawać 140zł za wymianę w warsztacie


  • Użytkownik archiwalny

    Zobaczę to na własne oczy po rozebraniu
    osłony.Mam nadzieję że podołam pompie i
    uda się mi uporać z wyciekiem.Jakoś nie
    chce wydawać 140zł za wymianę w warsztacie

    jeśli wymieniałeś sam rozrząd to i z tym nie powinno być problemu.. tylko jak pisałęm .. troszkę ograniczony dostęp jest przez osłonę .. ale przy odpowiednim "manewrowaniu" oraz kluczu rurkowym da się wymienić we własnym zakresie..


  • Użytkownik archiwalny

    Sam wymieniałem .Jest taka ustalona reguła że jeśli zabierasz się za wymianę rozrządu to warto przyjrzeć się pompie.Chociażby ze względu by nie wykonywać dwa razy tej samej pracy.Ryzykujesz zakup nowej uszczelki.Po takim przebiegu tworzą się luzy na ułożyskowaniu pompy.A to z kolei powoduje uszkodzenie uszczelniacza pompy.Co jest do stwierdzenia po zdjęciu paska rozrządu.Poruszając kołem pompy możesz wyczuć luzy.


  • Użytkownik archiwalny

    Skontroluj w którym miejscu jest
    wyciek.między pompą a korpusem silnika
    jest płaska uszczelka.Może ona jest
    przyczyną wycieku.

    Dzisiaj zabrałem się w końcu za naprawę.Po wstępnych oględzinach doszedłem do wniosku,że wyciek jest spod uszczelki(między pompą a korpusem silnika.Pozostałości po uszczelce były nieciekawe.
    Uszczelka w jednym miejscu została całkowicie wypłukana i wydmuchana.Właśnie tamtędy wyciekał płyn chłodniczy.Pompa nie ma żadnych luzów i kręci się bez żadnych zacięc.Zastanawiam się teraz czy czasem nie warto dac na uszczelkę(tą papierową) cienką warstwę czerwonego silikonu?Co wy myślicie o takim rozwiązaniu?Było by to lepsze uszczelnienie niż sama papierowa uszczelka?


  • Użytkownik archiwalny

    Przegrzanie silnika i nic więcej.

    Nie uważam, żeby przegrzanie silnika na skutek ubytku płynu chłodzącego może być błahe. Uszczelka pod głowicą może być najmniej poważną konsekwencją przegrzania

    Kontroluj poziom chłodziwa żeby do tego nie
    dopuścić.

    Dokładnie tak. Jak najczęściej kontrolować poziom płynu w przypadku podejrzenia wycieku.


  • Użytkownik archiwalny

    Nie uważam, żeby przegrzanie silnika na skutek
    ubytku płynu chłodzącego może być błahe.
    Uszczelka pod głowicą może być najmniej
    poważną konsekwencją przegrzania

    Masz rację
    Ale nie napisałem, że to błahostka

    Dokładnie tak. Jak najczęściej kontrolować
    poziom płynu w przypadku podejrzenia
    wycieku.

    I nie tylko podczas wycieku
    Warto, tak jak poziom oleju, kontrolować go nawet jak nie podejrzewamy żadnych wycieków


  • Admin

    Zastanawiam się teraz czy czasem
    nie warto dac na uszczelkę(tą papierową)
    cienką warstwę czerwonego silikonu?Co wy
    myślicie o takim rozwiązaniu?Było by to
    lepsze uszczelnienie niż sama papierowa
    uszczelka?

    Wiesz co... Ja to bym zakładał albo samą uszczelkę, albo dał sam silikon czerwony (bez uszczelki). To połączenie uszczelka + silikon nie przemawia do mnie. Ale niech się mechanicy wypowiedzą.


  • Użytkownik archiwalny

    Wiesz co... Ja to bym zakładał albo samą uszczelkę, albo dał sam silikon czerwony (bez uszczelki). To połączenie uszczelka + silikon nie przemawia do mnie. Ale niech się mechanicy wypowiedzą.

    Doszedłem do wniosku że dam silikon/uszczelkę/silikon.
    Zobaczymy jak to będzie się spisywac.
    Dzięki wszystkim za sugestie...


Log in to reply