Pompa wody przecieka...
-
Witam.Skontroluj w którym miejscu jest wyciek.między pompą a korpusem silnika jest płaska uszczelka.Może ona jest przyczyną wycieku.Ja niedawno wymieniałem rozrząd i przy okazji wymieniłem pompę.Przy takim przebiegu trudno by była wieczna.Obecnie produkuje się jednorazówki.
-
Witam.Skontroluj w którym miejscu jest
wyciek.między pompą a korpusem silnika
jest płaska uszczelka.Może ona jest
przyczyną wycieku.W tym tygodniu rozbiorę osłonę rozrządu i zobaczę skąd jest ten wyciek dokładnie.
Ja niedawno wymieniałem
rozrząd i przy okazji wymieniłem
pompę.Przy takim przebiegu trudno by była
wieczna.Obecnie produkuje się
jednorazówki.Sam wymieniałeś?
-
Szukałem przez
"szukajkę" tematu związanym z pompą,ale
jakoś nic nie mogę znaleźć.Może jest jakiś
Manual?
Jakie są skutki jazdy z przeciekającą pompą
wody?zapoznaj się z tym tematem.. manual z tego co pamiętam ciężko było wydostać pompę ze względu na osłonę paska rozrządu .. ale przy odpowiednim manewrowaniu osłony i lekkim jej odgięciu da się wyjąć bez zdejmowania koła pasowego ..
-
zapoznaj się z tym tematem..
Dzięki za link...nie chciało mi się przeszukiwać ręcznie ponad 259 wątków na kąciku DU Tico,a wyszukiwarka odmawiała posłuszeństwa
z tego co pamiętam ciężko było wydostać
pompę ze względu na osłonę paska rozrządu
.. ale przy odpowiednim manewrowaniu
osłony i lekkim jej odgięciu da się wyjąć
bez zdejmowania koła pasowego ..Zobaczę to na własne oczy po rozebraniu osłony.Mam nadzieję że podołam pompie i uda się mi uporać z wyciekiem.Jakoś nie chce wydawać 140zł za wymianę w warsztacie
-
Zobaczę to na własne oczy po rozebraniu
osłony.Mam nadzieję że podołam pompie i
uda się mi uporać z wyciekiem.Jakoś nie
chce wydawać 140zł za wymianę w warsztaciejeśli wymieniałeś sam rozrząd to i z tym nie powinno być problemu.. tylko jak pisałęm .. troszkę ograniczony dostęp jest przez osłonę .. ale przy odpowiednim "manewrowaniu" oraz kluczu rurkowym da się wymienić we własnym zakresie..
-
Sam wymieniałem .Jest taka ustalona reguła że jeśli zabierasz się za wymianę rozrządu to warto przyjrzeć się pompie.Chociażby ze względu by nie wykonywać dwa razy tej samej pracy.Ryzykujesz zakup nowej uszczelki.Po takim przebiegu tworzą się luzy na ułożyskowaniu pompy.A to z kolei powoduje uszkodzenie uszczelniacza pompy.Co jest do stwierdzenia po zdjęciu paska rozrządu.Poruszając kołem pompy możesz wyczuć luzy.
-
Skontroluj w którym miejscu jest
wyciek.między pompą a korpusem silnika
jest płaska uszczelka.Może ona jest
przyczyną wycieku.Dzisiaj zabrałem się w końcu za naprawę.Po wstępnych oględzinach doszedłem do wniosku,że wyciek jest spod uszczelki(między pompą a korpusem silnika.Pozostałości po uszczelce były nieciekawe.
Uszczelka w jednym miejscu została całkowicie wypłukana i wydmuchana.Właśnie tamtędy wyciekał płyn chłodniczy.Pompa nie ma żadnych luzów i kręci się bez żadnych zacięc.Zastanawiam się teraz czy czasem nie warto dac na uszczelkę(tą papierową) cienką warstwę czerwonego silikonu?Co wy myślicie o takim rozwiązaniu?Było by to lepsze uszczelnienie niż sama papierowa uszczelka? -
Przegrzanie silnika i nic więcej.
Nie uważam, żeby przegrzanie silnika na skutek ubytku płynu chłodzącego może być błahe. Uszczelka pod głowicą może być najmniej poważną konsekwencją przegrzania
Kontroluj poziom chłodziwa żeby do tego nie
dopuścić.Dokładnie tak. Jak najczęściej kontrolować poziom płynu w przypadku podejrzenia wycieku.
-
Nie uważam, żeby przegrzanie silnika na skutek
ubytku płynu chłodzącego może być błahe.
Uszczelka pod głowicą może być najmniej
poważną konsekwencją przegrzaniaMasz rację
Ale nie napisałem, że to błahostkaDokładnie tak. Jak najczęściej kontrolować
poziom płynu w przypadku podejrzenia
wycieku.I nie tylko podczas wycieku
Warto, tak jak poziom oleju, kontrolować go nawet jak nie podejrzewamy żadnych wycieków -
Zastanawiam się teraz czy czasem
nie warto dac na uszczelkę(tą papierową)
cienką warstwę czerwonego silikonu?Co wy
myślicie o takim rozwiązaniu?Było by to
lepsze uszczelnienie niż sama papierowa
uszczelka?Wiesz co... Ja to bym zakładał albo samą uszczelkę, albo dał sam silikon czerwony (bez uszczelki). To połączenie uszczelka + silikon nie przemawia do mnie. Ale niech się mechanicy wypowiedzą.
-
Wiesz co... Ja to bym zakładał albo samą uszczelkę, albo dał sam silikon czerwony (bez uszczelki). To połączenie uszczelka + silikon nie przemawia do mnie. Ale niech się mechanicy wypowiedzą.
Doszedłem do wniosku że dam silikon/uszczelkę/silikon.
Zobaczymy jak to będzie się spisywac.
Dzięki wszystkim za sugestie...