Wymiana uszczelniaczy zaworów ,bez ściągania głowicy = remont silnika :)
-
Nie wiem jak konkretnie w tico to wygląda ale normalnego powietrza na pewno bym nie puszczał. Zaślepić i tyle. W kilku autach tak robiłem i żadnego problemu z działaniem.
-
Więc składam Bolida ... Uszczelniacza od strony koła zamachowego(sprzęgła nie wymieniem , uszczelkę dokęćiłem według instukcji K.Trzeciaka ( z odpuszczeniem ) , a co z tego wyjdzie czas pokaże :) Głowica splanowana 0,20 mm (100 zł) uszczelki (100 zł) ,pierścienie 100 zł , dojdzie nowy olej ,płyn więc koszty niewielkie ok 500 zł tylko kupa roboty. No ale zobaczymy czy było warto :P Pozdrawiam
-
@Kris napisał w Wymiana uszczelniaczy zaworów ,bez ściągania głowicy = remont silnika :):
Głowica splanowana 0,20 mm (100 zł) uszczelki (100 zł) ,pierścienie 100 zł , dojdzie nowy olej ,płyn więc koszty niewielkie ok 500 zł tylko kupa roboty.
A nowe śruby do przykręcenia głowicy? Przykręcanie na starych to proszenie się o duże kłopoty (coś niestety o tym wiem na przykładzie swojego Swifta...).
-
To mnie kolega podbudował w piątek 13stego :( Aco się stało ? pękła śruba , czy wydmuchało uszczelkę ? Ostatecznie dokręciłem stare śruby z mocą 80 Nm . I niech sie dzieje wola nieba ... Będe miał nauczkę na przyszłość ,jak nie wytrzyma , a jak padnie to napiszę .
-
@Kris napisał w Wymiana uszczelniaczy zaworów ,bez ściągania głowicy = remont silnika :):
Aco się stało ? pękła śruba , czy wydmuchało uszczelkę ?
Przymusowo musiałem mieć skręcone na starych śrubach (prawdopodobnie po raz trzeci, bo najpierw w fabryce, potem przy pierwszej wymianie UPG, a potem przy drugiej) i niestety za tym trzecim podejściem już nie udało się dokręcić ich zgodnie ze sztuką (przynajmniej tak twierdził kolega-mechanik, który mi to wszystko składał, bo czuł dokręcając, że zaraz się zerwie śruba lub gwint), czyli właśnie na ok. 80 Nm.
Ostatecznie dokręciłem stare śruby z mocą 80 Nm . I niech sie dzieje wola nieba ... Będe miał nauczkę na przyszłość ,jak nie wytrzyma , a jak padnie to napiszę .
Jak masz skręcone na 80 Nm to może będzie dobrze. :)
U mnie niestety obecnie jest skręcone na ok. 55-60 Nm i ubywa mi płynu chłodzącego ze zbiorniczka wyrównawczego, więc stawiam, że przez zbyt słabe dokręcenie płyn dostaje się do cylindrów i jest spalany, choć jak na razie nie zauważyłem ani razu (a już nawet jechałem z przyczepioną kamerką do klapy i obserwowałem co się dzieje) aby była za mną biała chmura. -
@BPX33 napisał w Wymiana uszczelniaczy zaworów ,bez ściągania głowicy = remont silnika :):
choć jak na razie nie zauważyłem ani razu (a już nawet jechałem z przyczepioną kamerką do klapy i obserwowałem co się dzieje) aby była za mną biała chmura.
Jak masz kamerkę to zobacz jak wyglądają tłoki i wszystko będziesz wiedział. Jak pali to będzie znacznie czystszy.
-
@WarningDeadPL napisał w Wymiana uszczelniaczy zaworów ,bez ściągania głowicy = remont silnika :):
Jak masz kamerkę to zobacz jak wyglądają tłoki i wszystko będziesz wiedział. Jak pali to będzie znacznie czystszy.
To jest a'la GoPro, więc raczej nie da rady... :P
-
@BPX33 jakbyś był gdzieś w pobliżu, to ja mam inspekcyjną z wbudowanym ekranem. Tylko poszukać jej miszę. Mogę pożyczyć. Sobie zerkniesz jak to wygląda, potem do paczkomatu odeślesz czy cuś :p endoskop p100 się zwie, okolice 60-120 zł koszt takowego.
-
@likaon napisał w Wymiana uszczelniaczy zaworów ,bez ściągania głowicy = remont silnika :):
@BPX33 jakbyś był gdzieś w pobliżu, to ja mam inspekcyjną z wbudowanym ekranem. Tylko poszukać jej miszę. Mogę pożyczyć.
Podjechałbym to byś zajrzał, ocenił własnym okiem i nie trzeba by było odsyłać. ;) Ale to raczej na wiosnę jakoś, bo teraz Swift zimuje. :P
Jakoś się dogadamy na spotkanie i dzięki za ofertę!