Oleje do mieszanek dla dwusuwów ( 2T )
-
@leo napisał w Oleje do mieszanek dla dwusuwów ( 2T ):
między każdymi biegami istniał luz
Simson miał inną budowę skrzyni biegów niż większość motocykli i z tego to pewnie wynika.
@leo napisał w Oleje do mieszanek dla dwusuwów ( 2T ):
rozłączam napęd właśnie na sprzęgle.
Tak to niestety wygląda ale mam nadzieję że jednak zakrętów nie robisz na sprzęgle? Tyle hamowania silnikowi nie zaszkodzi bo w skrzyni korbowej zawsze zostaje dość sporo niespalonego paliwa i te 2 czy 3 sek hamowania silnikiem niewiele mu zaszkodzą ale za to nasze bezpieczeństwo zwiększamy.
@leo napisał w Oleje do mieszanek dla dwusuwów ( 2T ):
Addinol Super 2T MZ 406
W sumie to tego nie testowałem i jedyne co o ni to cośtam słyszałem więc nie jestem w stanie powiedzieć czy jest to dobry czy zły olej chociaż 44 zł za litr to dość sporo jak za tego typu olej.
@leo napisał w Oleje do mieszanek dla dwusuwów ( 2T ):
bo nie kopci mocno.
Jest "low smoke" więc to i dobrze i źle ale w twoim przypadku to raczej dobrze. No i znaczy to że dobrze się wypala.
-
@WarningDeadPL napisał w Oleje do mieszanek dla dwusuwów ( 2T ):
Tak to niestety wygląda ale mam nadzieję że jednak zakrętów nie robisz na sprzęgle?
Paaanie, na wirażu to się dodaje gazu... :-)
@leo napisał w Oleje do mieszanek dla dwusuwów ( 2T ):
Addinol Super 2T MZ 406
W sumie to tego nie testowałem i jedyne co o ni to cośtam słyszałem więc nie jestem w stanie powiedzieć czy jest to dobry czy zły olej
Ja doszedłem do wniosku, że skoro firma istnieje rynku od prawie 90 lat, produkowała w Niemczech Wschodnich oleje do wschodnioniemieckich pojazdów, utrzymała się po zjednoczeniu i działa dalej, to ich produkty coś znaczą. A to, że jest (że tak się wyrażę) niszowa dla nas, wynika raczej stąd, iż niekoniecznie miała szansę na światowy rozwój, będąc tyle lat w NRD. Nasze oleje orlenowskie (a wcześniej inne, np. z Jasła) też świata jakoś nie zawojowały. ;-) Po zjednoczeniu Addinol rozpoczął ekspansję, dlatego pojawił się m. in. u nas.
Tak więc mam nadzieję, że swoim rodakom do starych silników nie pakują badziewia, lecz są to produkty dostosowane do tych konkretnych technologii. Dlatego się zdecydowałem i dolewam zarówno w MZ, jak też w simku.chociaż 44 zł za litr to dość sporo jak za tego typu olej.
Czy ja wiem? W sklepie internetowym, w którym się zaopatruję, kosztuje niecałe 40 zł (mam zniżkensa, dla mnie teraz 37 zł). Dla porównania - w tym samym sklepie oleje, o których pisałeś: Motul półsyntetyk 510 - 43 zł, a syntetyk 710 - 60 zł (no, ale sam wspominałeś, że firma kasuje za markę). Za Orlen semi wołają 35 zł, Mixol S kosztuje tam 28 zł.
Tak więc tragedii nie ma. -
@leo napisał w Oleje do mieszanek dla dwusuwów ( 2T ):
Paaanie, na wirażu to się dodaje gazu... :-)
I słusznie.
@leo napisał w Oleje do mieszanek dla dwusuwów ( 2T ):
Za Orlen semi wołają 35 zł, Mixol S kosztuje tam 28 zł.
ILE?! U mnie mixol 15zł a semi 19zł ... 710 też 49zł.
@leo napisał w Oleje do mieszanek dla dwusuwów ( 2T ):
bo nie kopci mocno.
W sumie czytając skład to nie dziwota że nie kopci mocno:
724009-addinol-super-2t-mz-406-pl-plpdf.pdf20-25% Polibutanolów które mają za zadanie sprawiać że olej się szybciej rozkłada i lepiej spala przez co mniej kopci. Jest mowa że może to powodować przedwczesny rozpad oleju i przez co tam gdzie ma smarować to już się rozkłada ale to stara technologia a i silnik MZ jakiś wysilony nie jest więc problemu nie powinno być.
Nie jest przypadkiem ten addinol dość lepki (gęsty w sensie jak się leje)?
Reszta w nim to po prostu olej mineralny więc pewnie grupa 2 ew 3. -
Ewentualnie jeszcze rozcieńczalnik. Ale przynajmniej podają jakikolwiek skład więc plus za to
-
@WarningDeadPL napisał w Oleje do mieszanek dla dwusuwów ( 2T ):
Nie jest przypadkiem ten addinol dość lepki (gęsty w sensie jak się leje)?
Wiesz, chyba trudno określić, bo to subiektywne jest. Trzeba byłoby porównywać dwa, trzy oleje względem siebie.
Moim zdaniem - średnio gęsty. Rzadki na pewno nie jest, jakoś mocno gęsty też nie - spływa ładnie, ale długo pozostawia gruby ślad.A masz jakąś wiedzę nt. starzenia się oleju? Oczywiście gdy stoi w oryginalnym, zamkniętym opakowaniu.
-
@leo napisał w Oleje do mieszanek dla dwusuwów ( 2T ):
Oczywiście gdy stoi w oryginalnym, zamkniętym opakowaniu.
W sumie zależy głównie od warunków przechowywania. Według mnie trochę pic na wodę bo zbyt wiele niewiadomych. Nie wiadomo ile producent to trzymał zanim rozlał, nie wiadomo ile mają składniki z których powstał, nie wiadomo czy dane dodatki nie reagują z czasem między sobą i butelką itd. Jak ori opakowanie i nie trzymany na słońcu i świetle to bym brał i się nie zastanawiał czy leżał rok czy dwa (wiadomo że jak 20lat to już może być średnio).
Trochę jak z oponami: jak dobrze przechowywane to takie 2letnie leżaki magazynowe które były w odpowiednich warunkach mogą być dużo lepsze niż coś co leżało 6 mies w nieodpowiednich. Ale niestety nigdy nie dowiemy się w jakim magazynie to leżało więc jak ze sklepu to TEORETYCZNIE lepiej kupić nowszy bo mniej leżał ale jak ci leży np w garażu i wiesz że tam praktycznie cały czas 20 stopni i nie wystawione na słońce to zamieszać i używać.
Wiadomo są te związki lotne i butelka nigdy nie jest w 100% szczelna ale tak jak pisałem: nie wiadomo co się działo z produktem wcześniej.
-
@WarningDeadPL No właśnie tak się przy tej naszej dyskusji zacząłem zastanawiać... bo rok temu zrobiłem taki zapas na kilka lat przy okazji większych zakupów. Każdą butelkę zawinąłem w czarną folię stretch i postawiłem w kanale garażowym - jest tam ciemno i panuje bardziej stabilna, niższa temperatura. Chyba nie mam czego się obawiać.
-
@leo napisał w Oleje do mieszanek dla dwusuwów ( 2T ):
niższa temperatura.
byle nie przemarzły i powinno być git
-
@WarningDeadPL napisał w Oleje do mieszanek dla dwusuwów ( 2T ):
byle nie przemarzły i powinno być git
Nie ma takiej opcji. Może zamarznąć woda w garażu, ale w kanale nie.
-
Przy okazji aby dobić zobie do 45zł i mieć przesyłkę na allegro za darmo bupiłem kolejny polski olej jakim jest:
Speco Spec Mix 2T semisynthetic.Skład zapowiada się całkiem nieźle patrząc na cenę i to że jest półsyntetykiem:
Zaczynając od początku:
1: Baza olejowa mineralna
2: prawdopodobnie baza syntetyczna produkcji Shell
3: Polibuten czyli nic innego jako dodatek obniżający punkt rozpadu oleju i koniec końców powodujący że powstaje dużo mniej nagaru, mniej dymu i działa też jako rozcieńczalnik prawdopodobnie.
4: Rozpuszczalnik , dodatek zapobiegający pienieniu się, ogólnie jakiś olej mineralny z długimi łańcuchami
5. Kolejny dodatek stabilizujący i zapobiegający utlenianiu się oleju.
6: pozostałości z innych składników po obróbce fenolu?