Naprawa klucza do kół.
-
Ostatnimi czasy w przedziwny sposób złamał mi się ORYGINALNY klucz do kół. Pospawałem tę rurkę ale nie wytrzymała dokręcania zimówek. Miałem zamiar kupić jakiś klucz do kół ale jakoś wypadło z głowy ( operacja żony , brat złamał pietę - ech życie ) .
Będąc dziś w pracy ,, pożyczyłem,, sobie pręta fi 15 lekko wygiętego i postanowiłem że odetnę stary klucz i przyspawam do pręta.
No i udało się . Myślę że mam klucz którym odkręcę mocne śruby/.
,,Pożyczka , za free. Robota moja . A tak to wygląda. Specjalnie wygięte aby jak najdalej było od karoserii.
-
-
@leo oryginalny jest sporo krótszy. Specjalnie zrobiłem dłuższy . A i oryginał to rurka a tu mam kawał pręta .
https://allegro.pl/oferta/oryginalny-klucz-do-kol-17mm-saab-9-3-ii-gm-13107800-opel-inne-14556795429
-
Ja od jakichś 10 jak nie więcej lat w każdym aucie wożę taki klucz. Pierwszy który miałem kupowałem za jakieś grosze w markecie, obecny, który mam to chyba w UK kupiłem jak kupiliśmy Forda i też kosztował jakieś grosze. Chyba tylko raz miałem sytuację, że musiałem do niego dać przedłużkę bo nie dałem rady odkręcić koła. Po złożeniu długość tego klucza jest na tyle sensowna, że wchodzi pod podłogę koło koła zapasowego.
-
@Gooral napisał w Naprawa klucza do kół.:
wożę taki klucz.
No opinie ma bardzo złe. Myślę że mój wytrzyma więcej.
-
@Jaco napisał w Naprawa klucza do kół.:
No opinie ma bardzo złe. Myślę że mój wytrzyma więcej.
Podałem go jako przykład, mój wygląda dokładnie tak samo, też dałem za niego śmieszną kasę a daje radę długie lata 😉
-
@Gooral napisał w Naprawa klucza do kół.:
daje radę długie lata
Czyli inni nie umieją tego używać ?
Oglądałem zdjęcia w aukcji. Większość ułamała klucz.Najedzą się szpinaku i efekt jest. 🤣🤣🤣
-
@Gooral napisał w Naprawa klucza do kół.:
Ja od jakichś 10 jak nie więcej lat w każdym aucie wożę taki klucz.
Też mam taką marketówkę z przedłużką 17+19. Leży w garażu obok podnośnika "żaby" i jest używany do zmiany kół co pół roku (a właściwie tylko do odkręcania - z powodu długości - jest wygodniej, a zakręcam mniejszym. poręczniejszym). Używam od kilkunastu lat i nie ma problemu.
-
@Jaco napisał w Naprawa klucza do kół.:
@leo oryginalny jest sporo krótszy. Specjalnie zrobiłem dłuższy . A i oryginał to rurka a tu mam kawał pręta .
Tak myślałem... więc uważaj przy zakręcaniu.
Fabryka specjalnie daje krótkie klucze, aby nie przesadzić z siłą dokręcania śrub i ich nie urywać. Jest gorzej odkręcać (tu przydaje się przedłużka lub długie ramię klucza), ale długi klucz przy dokręcaniu może "przeciągnąć" gwint albo urwać śrubę.
Jaco, proponuję Ci rozejrzeć się za kluczem dynamometrycznym. Teraz są łatwo dostępne i cenowo przystępne. Ja przestałem się zastanawiać przy dokręcaniu kół, czy nie za mocno, czy nie za słabo... Dokręcam najpierw zwykłym kluczem do pierwszego oporu i ciut dalej, potem dynamometrycznym (do wartości z instrukcji). W tico delikatnie, z dużym wyczuciem jeszcze dociągnę troszeczkę, parę milimetrów, bo gniazda na felgach są już trochę wyrobione - więc tak dla pewności...
Odkąd używam klucza dynamometrycznego, nigdy nie miałem kłopotu z urwanymi śrubami, niemożnością odkręcenia itp. No i mam pewność, że koła są wystarczająco mocno dokręcone. -
@Jaco napisał w Naprawa klucza do kół.:
Czyli inni nie umieją tego używać ?
Oglądałem zdjęcia w aukcji. Większość ułamała klucz.Najedzą się szpinaku i efekt jest. 🤣🤣🤣
Bardziej miałem na myśli to, że mój może być z innej fabryki i/lub z innego stopu. Chińczyki robią pełno rzeczy, które wyglądają identycznie a potrafią diametralnie różnić się jakością między sobą 😉
Dla przykładu tutaj masz wyglądający dokładnie tak samo a opinie zupełnie inne 😁 -
.@leo śruby odkręcam zawsze elektrykiem i dokręcam na dwa stuki. Później ręcznie sprawdzam czy jest dokręcone koło ale nie staje na kluczu .
-