Naprawa zawieszenia przedniego w tico



  • @ryszard Wysokość sprężyny z twojego linku 325mm a kayaby 327mm. Niby tylko 2 mm różnicy


  • Admin

    @ryszard napisał w Naprawa zawieszenia przedniego w tico:

    Marka uznana ale sam opisałeś, że wymiary sprężyny Kyb nie pokrywały się z wymiarami sprężyny montowanej fabrycznie, chyba że oryginalna sprężyna się odkształciła (skróciła) okresie wieloletniej eksploatacji.

    No, to jest bardziej niż pewne. :-)



  • @ryszard Wysokość sprężyny z twojego linku 325mm a kayaby 327mm. Niby tylko 2 mm różnicy

    Nie ma się co martwić. Stara sprężyna z wiekiem się trochę "skurczyła", a nowa po zamontowaniu i tak się odrobinę skróci - po prostu się ułoży.
    Tak więc na pewno będzie większy prześwit niż na starych sprężynach, ale nie ma się czym przejmować.



  • Z kolei w kwesti przeskoków i naprężeń podczas skręcania, zauważyłem podczas skręcania kolumny zawieszenia, że przy niedociśniętej śrubie tłoczyska (przy dokręconej z resztą też ale trochę mniej) gdy próbuję obracać mocowanie względem amortyzatora to prędzej niż pracuje łożysko obraca się pierścień oporowy w gumowej poduszce. Wtedy są właśnie przeskoki.
    Próbowałem z łożyskiem oryginalnym:
    IMG_20200824_160814.jpg
    i takim:
    IMG_20200824_161405.jpg
    nic nie daje.
    Myślę, że może poduszki nie są wystarczająco sciśnięte przez górną miseczkę i pierścień oporowy od dołu.
    IMG_20200825_104243.jpg

    Czy to w porządku że na opuszczonym samochodzie jest tak podniesiona górna miseczka? Jak jest u was?



  • @michal napisał w Naprawa zawieszenia przedniego w tico:

    Czy to w porządku że na opuszczonym samochodzie jest tak podniesiona górna miseczka? Jak jest u was?

    U mnie też tak jest na obu kolumnach i nie mam problemów o których piszesz.

    DSCN0103.JPG

    DSCN0102.JPG


Log in to reply