Proźba o zrobienie zdjęcia wkrętu składu mieszanki w gaźniku



  • Witam wszystkich . Jestem z okolic Częstochowy i dzwoniąc po stacjach diagnostycznych ,żadna z nich nie wykona mi regulacji składu mieszanki ,bo jak ostatni diagnosta mi powiedział (że jest to kłopotliwe) . Gaźnik miałem rozregulowany przez poprzednich mechaników kręcili wszystkim czym się dało . Obroty i ssanie ustawiłem z waszą pomocą , i dziś wpadłem na taki pomysł ,że chciał bym porównać gaźnik nieregulowany z moim pokręconym .Konkretnie chodzi mi o długość wystającego wkrętu składu mieszanki . Pewnie będzie kupa śmiechu , że tak się tego tak nie robi , ale chciał bym zobaczyć jak to u was wygląda ,bo z tego co mi wiadomo to każdy się tego wkrętu boi jak ognia :) i nikt go nie rusza .Więc proszę o wykonanie zdjęcia .Kręcenie w lewo nie przynosi żadnych zmian , natomiast po dokręceniu 4 pełnych obrotów w prawo zaczynają spadać obroty . Mój gaźnik miał sparciały przewód podciśnienia i podejrzewam ,że mechanik wykręcił mi ten wkręt bo mu obroty się zwiększały .Pozdrawiam . zzzzzzzz.jpg wkręt.png



  • @Kris
    U mnie w zapasowym gaźniku ten wymiar wynosi 11 mm (odległość między kołnierzami, w których osadzona jest sprężyna).



  • 549451-Gaznik_1.jpg


  • Moderator

    Moim zdaniem nie ma to sensu. W czasie regulowania sprawdzaj też co dzieje się po dodaniu gazu tak powyżej 4-5 tysięcy obrotów, powinien się ładnie wkręcać, gdy będzie źle powinien się dławić, następnie robisz testy na drodze i korygujesz..

    Jeśli uda mi się zrobić zdjęcie to jutro je dodam.



  • Podczas jazdy zatrzymywałem się i kręciłem 1 ob , i test . 2 ob. , 3 obr. , 4 obr. w lewo jak i 4 obroty w prawo , dalej ciężko zaczynało się kręcić i dałem spokój . nie odczułem żadnej różnicy po ok 8 próbach i zostawiłem w pozycji takiej jak był na początku . U mnie odległość między kołnierzami, w których osadzona jest sprężyna wynosi ok 10 ,11 mm . Auto jeździ , ale nie zbiera się płynnie ,( słaby środek ) i popada w wibracje na niskich obrotach , mechanik się przejechał i to ponoć wina gaźnika ( ale to inny temat). A co majster to co innego by chciał wymieniać .



  • @Kris
    Od 13 lat od kiedy założyłem instalację gazową jeżdżę tylko na gazie z wyjątkiem sytuacji gdy skończy mi się całkowicie gaz i na benzynie muszę dojechać do stacji LPG. Więc regulacje jakie obecnie przeprowadzam dotyczą instalacji gazowej. Kiedy nie miałem instalacji gazowej samodzielnie regulowałem tylko wolne obroty korzystając z obrotomierza. Powinny wynosić ok 950 obr/min. Jeżeli chodzi o regulację składu mieszanki biegu jałowego to zlecałem stacji dysponującej analizatorem spalin. Piszesz, że silnik na niskich obrotach wpada w wibracje. Może ustawiłeś za niskie obroty biegu jałowego.
    Ustawiałeś obroty wg obrotomierza czy na słuch?



  • Ustawiałem na słuch ,ale ustawiłem sobie nieco wyższe niż standardowe tico ,bo jak powiedzmy miał te 1000 obr. to przy zmianie biegów były takie szarpnięcia . Gazować go nie zamierzam , bo nie wiem ile jeszcze blacha wytrzyma . Silnik ma przejechane 120 K km , ale polubiłem to auto , bo proste w naprawach i ponoć niezawodne . W silnikach 2t jakie naprawiałem, skład mieszanki wpływał na pełny zakres pracy silnika , a w Tico to ja nie wiem , czy aż odgrywa tak ważną rolę .Pozostaje mi szukać stacji diagnostycznej z działającym analizatorem spalin . Ponoć w każdej stacji powinien być , ale to że jest, nie oznacza ,że działa i ktoś to umie odsługiwać . Pozdrawiam .



  • @Kris napisał w Proźba o zrobienie zdjęcia wkrętu składu mieszanki w gaźniku:

    Ustawiałem na słuch ,ale ustawiłem sobie nieco wyższe niż standardowe tico ,bo jak powiedzmy miał te 1000 obr. to przy zmianie biegów były takie szarpnięcia . Gazować go nie zamierzam , bo nie wiem ile jeszcze blacha wytrzyma .

    Czyli ustawione przez ciebie wolne obroty nie mogą być powodem wibracji silnika.

    Silnik ma przejechane 120 K km , ale polubiłem to auto , bo proste w naprawach i ponoć niezawodne .

    Przebiegu można pozazdrościć a reszta to prawda.

    W silnikach 2t jakie naprawiałem, skład mieszanki wpływał na pełny zakres pracy silnika , a w Tico to ja nie wiem , czy aż odgrywa tak ważną rolę .Pozostaje mi szukać stacji diagnostycznej z działającym analizatorem spalin . Ponoć w każdej stacji powinien być , ale to że jest, nie oznacza ,że działa i ktoś to umie odsługiwać . Pozdrawiam .

    Analizatory spalin mogą mieć zakłady montażu instalacji gazowych samochodowych a muszą mieć stacje kontroli pojazdów. z tym, że te ostatnie nie prowadzą regulacji. Ja ostatnio korzystałem z analizatora w stacji diagnostycznej bo warsztat w którym dotychczas robiłem regulacje pozbył się sprzętu. Diagnosta obsługiwał analizator a skład mieszanki na reduktorze regulowałem ja.
    Sposób regulacji mieszanki biegu jałowego opisany jest w książce K. Trzeciaka "Daewoo Tico Obsługa i naprawa"


Log in to reply