Problem - falujące obroty - rozwiązany .



  • Witam wszystkich . Po długiej walce z nierównomierną pracy silnika , falującymi obrotami ,nareszcie udało mi się znaleźć przyczynę . Przeczytałem chyba wszystko co w sieci , i tutaj na forum może z 200 tematów :) I jednocześnie chciałem podziękować Wam za pomoc . Więc do rzeczy ... Tico gasło przez sparciały przewód podciśnienia , po wymianie już nie gasł lecz obroty chodziły swoim życiem ,tak jak by ktoś dodawał i odpuszczał pedał gazu .Silnik pyrchał z wydechu , odkręciłem rurkę powietrza dodatkowego ,lecz katalizator okazał się cały .
    i teraz gwóźdź tematu :) przyczyną okazał się Zaworek pcv ( ten fioletowo czarny ) 0_1534707624590_zawor-pcv-odpowietrzenia_7109.jpg
    Chciałem nadmienić ,że w raz z Tico dostałem z chyba 4 sztuki używanych tych zaworków . Czyściłem , przedmuchiwałem je i dalej nierówno chodził . Kupując części do innego auta zamówiłem nowy zaworek, i to był strzał w dziesiątkę . Teraz tico chodzi jak na silnik przystało . Więc Każdemu kto ma problem z nierównomierną pracą silnika polecam kupić "Nowy" zaworek pcv , bo używane mogą wprowadzić w błąd i zaczyna się błądzenie po omacku , strata czasu i pieniędzy na kolejne części które nie dają poprawy . Pozdrawiam i dzięki za pomoc


  • Admin

    Gratuluję skutecznej (i taniej) naprawy. :-)
    Bardzo dobrze, że podzieliłeś się rozwiązaniem problemu. To dużo znaczy dla kolejnych userów.

    PS. Zmieniłem nieco tytuł, żeby łatwiej było znaleźć temat. ;-)



  • @kris
    Dobrze, że udało ci się po długiej walce ustalić przyczynę wadliwej pracy silnika. Być może miałeś zamontowany nieoryginalny przewód. Oryginalne przewody podciśnieniowe wykonane są z bardzo dobrej jakości gumy. W moim aucie które ma przebieg 251 tyś km jeszcze nie wymieniałem tych przewodów i nie są sparciałe.
    Czy zawór PCV czyściłeś tylko sprężonym powietrzem?


  • Admin

    Aha - jeszcze jedno: skoro masz już nowy zawór PCV, dobrze byłoby oczyścić układ przewietrzania skrzyni korbowej. Zrobiłem kiedyś krótki manual: KLIK
    Czyste przewody i czysty zaworek w nie wetknięty - tak powinno być. :-)



  • @leo Ja, już wyczyściłem chyba wszystko :) Egr , wszystkie wężyki , sprawdzałem katalizator , tylko jeszcze mam wyczyszczony gaźnik na podmiankę , bo jak wcisnę do końca gaz to początek fajnie wchodzi , później taka chwila ok. 2/3 sek nie przyspiesza i dalej , jak by turbo dostawał :)



  • @ryszard Zawory pcv ( bo miałem 4 szt.) czyściłem benzyną ekstrakcyjną i dmuchałem kompresorem aż benzyna była czysta ok 3 razy . Jednak kupiłem Nowy zaworek , bo na forum już ktoś o tym pisał (Złośniki , albo na Elektroda.pl) ,i zauważyłem ,że nowy ma mniejszy luz w środku . Po podmianie silnik pracuje jak cztero cylindrowiec .Sam byłem zaskoczony ,że aż taka różnica , nawet sprawdzałem czy go nie zamieniłem ale przecież się nie da bo są różne średnice końcówek . Nowy zaworek cyka jak zegarek , a stary bardzo nierównomiernie odbijał . Wydaje mi się ,że to wina tych dwóch sprężynek w środku . W starych była nieco dalej obsadzona , a w nowym przy samej końcówce . Dodam że podczas dmuchania w nie , nie było różnicy ,stary jak i nowy działał tak samo . Chyba te sprężynki robią robotę , bo inaczej tego nie potrafię wytłumaczyć . Za zaworek dałem 24 zł i dodam , że po wymianie musiałem znacznie obniżyć obroty, i silnik przestał się dławić , po szybkim wciśnięciu gazu i nie ma szarpania przy zmianie biegów . Jak będę podmieniał gaźnik to porobię testy , bo nie lubię naprawiać czegoś co nie wiem jak działa :) Pozostał mi tylko problem z środkiem wkręcania się na obroty ,ale wydaje mi się ,że to może być zły skład mieszanki ? Poprzedni właściciel tico wymieniał wszystko : aparat zapłonowy , cewkę , przewody świece ,gaźniki , itd walczył z tym kilka lat i niestety nie znalazł przyczyny , a mechanicy tylko regulowali gaźnik i robili więcej bałaganu . Pozdrawiam .



  • a gdzie kupiłeś ten zaworek? jakiej firmy?



  • @horn9 Nie wiem , ale jak zamówię drugi na zapas , to sprzedawcy zapytam . U mnie jest taki sklep z częściami ,gdzie rano zamawiasz ,a popołudniu już jest . Sprzedawca ma jakiś układ z hurtowniami , bo zawsze jest coś do wyboru , i ma kilka dostaw . o 8:00 11:00 14:00 i 16:00 .



  • @kris Zamówiłem drugi zaworek na zapas , zaworek nie jest fabryczny tylko ,produkcji Korea . jak przyjdzie to porobię fotki .