[Mk IV 1.0] Turbodziura



  • Witajcie,

    Ostatnio mam jakieś dziwne jazdy z Suzkiem i dość często po odpaleniu na zimnym silniku występuje taka jakby turbodziura w zakresie 2500-3000 RPM. Co to może być? Kopułka i palec do wymiany? Filtr powietrza (choć ten wymieniałem całkiem niedawno)? Czy coś jeszcze innego? Dodam, że jak już jest rozgrzany to nie ma takich objawów prawie w ogóle.

    Dzięki za wszystkie pomocne odpowiedzi!


  • Moderator

    Jak na rozgrzanym ok to zacznij od kopułki, może jakaś wilgoć się do niej dostaje.
    Nie musisz wymieniać, zdemontuj oceń jej wygląd i wyczyść.



  • Witajcie,
    Ostatnio mam jakieś
    dziwne jazdy z Suzkiem i dość często po odpaleniu na zimnym silniku występuje taka
    jakby turbodziura w zakresie 2500-3000 RPM. Co to może być? Kopułka i palec do
    wymiany? Filtr powietrza (choć ten wymieniałem całkiem niedawno)? Czy coś jeszcze
    innego? Dodam, że jak już jest rozgrzany to nie ma takich objawów prawie w
    ogóle.
    Dzięki za wszystkie
    pomocne odpowiedzi!

    Świeczki do wymiany



  • Nie musisz
    wymieniać, zdemontuj oceń jej wygląd i wyczyść.

    Już raz była czyszczona, więc raczej wypadałoby ją wymienić. Od kiedy nim jeżdżę tematu palca i kopułki nie ruszałem, a sądzę że i poprzedni właściciele też nic nie ruszali...



  • Świeczki do wymiany

    Jesteś na 100% pewien? Świece wymieniałem jakoś w zeszłym roku (dokładnie 02.07.2014), więc nie przelatały tak dużo kilosów (ok. 15 tys. km, więc jak na świece to nic)...


  • Moderator

    Kiedyś Iskry nie wytrzymały u mnie w tico 10kkm



  • Kurde to chyba wymienię wszystko czyt. palec, kopułkę i świece.
    Dziwne jest tylko to, że jak dziś się bardziej temu przyglądałem (znaczy się samemu efektowi) to najbardziej odczuwalne było to na 2-ce w zakresie 2000-3500 RPM.


  • Użytkownik archiwalny

    Kurde to chyba
    wymienię wszystko czyt. palec, kopułkę i świece.
    Dziwne jest tylko
    to, że jak dziś się bardziej temu przyglądałem (znaczy się samemu efektowi) to
    najbardziej odczuwalne było to na 2-ce w zakresie 2000-3500 RPM.

    czyli na praktycznie pełnym momencie w swiftach jeśli dobrze pamiętam.
    Świeczki - pamiętaj, że nie kosztują majątku, wykręcić i sprawdzić przerwę + ocenić nie jest tak znów trudno, chyba że się zapieką


  • Użytkownik archiwalny

    czyli na
    praktycznie pełnym momencie w swiftach jeśli dobrze pamiętam.
    Świeczki -
    pamiętaj, że nie kosztują majątku, wykręcić i sprawdzić przerwę + ocenić nie jest
    tak znów trudno, chyba że się zapieką

    Czyli tak jakby go zalewało, też bym zaczął od świeczek, a jak nie da to efektu to poszedł dalej tj. palec i kopułka.



  • Świece wykręcone, obejrzane, przeczyszczone druciakiem i niby lepiej, ale nie do końca...


  • Użytkownik archiwalny

    Świece wykręcone,
    obejrzane, przeczyszczone druciakiem i niby lepiej, ale nie do końca...

    W kopułce wilgoci nie ma? Świece jaki kolor miały?



  • W kopułce wilgoci
    nie ma? Świece jaki kolor miały?

    Ostatnio są takie upały, że skąd by tam miała być wilgoć?
    Świece szare, nieokopcone.



  • Jesteś na 100%
    pewien? Świece wymieniałem jakoś w zeszłym roku (dokładnie 02.07.2014), więc
    nie przelatały tak dużo kilosów (ok. 15 tys. km, więc jak na świece to nic)...

    Świece to sprawa groszowa, warto wymienić. Może kupiłeś NGK "made in France", a one to są france dopiero

    NGK tylko japońskie trza brać

    Ja w ostatnim roku jeżdżenia Swiftem używałem japońskich Denso - były ok



  • Czyli tak jakby go
    zalewało, też bym zaczął od świeczek, a jak nie da to efektu to poszedł dalej tj.
    palec i kopułka.

    Dokładnie



  • Kurde to chyba
    wymienię wszystko czyt. palec, kopułkę i świece.
    Dziwne jest tylko
    to, że jak dziś się bardziej temu przyglądałem (znaczy się samemu efektowi) to
    najbardziej odczuwalne było to na 2-ce w zakresie 2000-3500 RPM.

    Ewidentnie masz problem z zapłonem. Na zimnym silniku jak są świece kiepskie to auto kuleje, jak się nagrzeje, jest pewnie trochę lepiej, ale i tak słabuje



  • Ostatnio są takie
    upały, że skąd by tam miała być wilgoć?
    Świece szare,
    nieokopcone.

    A powinny być w kolorze kawy z mlekiem



  • Może kupiłeś NGK "made in France", a one to są france
    dopiero

    Właśnie francuskie mam teraz...

    NGK tylko japońskie
    trza brać
    Ja w ostatnim roku
    jeżdżenia Swiftem używałem japońskich Denso - były ok

    Trza będzie poszukać i wymienić.



  • A powinny być w
    kolorze kawy z mlekiem

    Żeby rozwiać wszelkie wątpliwości co do koloru i stanu świec zrobiłem im zdjęcia:

    Jak dla mnie nie wyglądają na zużyte...



  • Nie dajesz na zimnym u mnie świece wyglądają ciut inaczej, troszkę jaśniejsze ale nie białe.
    Adamo, pamiętasz model Denso ? Jeżeli nie, to sam poszukam bo mam taki sam problem jak bpx.

    Na zimnym nie jedzie, jak się rozgrzeje to szatan.



  • Na zimnym nie
    jedzie, jak się rozgrzeje to szatan.

    U mnie na 99% winny jest palec i kopułka. Byłem dziś w warsztacie i styków/drutów (jak zwał tak zwał ) w kopułce to już praktycznie nie mam...