[GTi] Dodatkowy czujnik temperatury wody


  • Użytkownik archiwalny

    Gdzie w GTi najlepiej zamontować dodatkowy czujnik temperatury płynu chłodniczego ??
    Mam Auto Gauge więc prawdopodobnie z gwintem 1/8 NTP i szukam jakiegoś adaptera i miejsca na montaż.

    Standardowe adaptery mają średnice od 28mm do 42mm czyli chyba na ten gruby przewód wychodzący na dole z silnika i idący do chłodniczy - to tam się go powinno montować???
    Bardziej myślałem o jakimś cienkim przewodzie 8mm np przy kolektorze dolotowym ten co służy chyba do ogrzewania przepustnicy?

    Jacyś zorientowani koledzy może by mogli pomóc?


  • Użytkownik archiwalny

    Gdzie w GTi
    najlepiej zamontować dodatkowy czujnik temperatury płynu chłodniczego ??
    Mam Auto Gauge więc
    prawdopodobnie z gwintem 1/8 NTP i szukam jakiegoś adaptera i miejsca na montaż.
    Standardowe
    adaptery mają średnice od 28mm do 42mm czyli chyba na ten gruby przewód wychodzący
    na dole z silnika i idący do chłodniczy - to tam się go powinno montować???
    Bardziej myślałem o
    jakimś cienkim przewodzie 8mm np przy kolektorze dolotowym ten co służy chyba do
    ogrzewania przepustnicy?
    Jacyś zorientowani
    koledzy może by mogli pomóc?

    Nie wystarczy Ci standardowy z zegarów?


  • Użytkownik archiwalny

    Nie wystarczy Ci
    standardowy z zegarów?

    Raz już zagotowałem przypadkiem silnik z nim przy kręceniu kółkami rozrządu. Wole jednak taki z alarmem na wszelki wypadek.

    Ktoś wie jaka srednice wewnętrzna ma ten gruby przewód na dole silnika idący do chłodnicy? Podobno tam montuje się te czujniki i wszystkie adaptery są o takiej dużej średnicy.


  • Użytkownik archiwalny

    Jezeli chcesz znac w miare dobrze temperature cieczy, to montuj go w glowicy/bloku. Klejne miejsce dobre to wyjscie z glowicy do chlodnicy - najlepiej pomiedzy glowica a termostatem, gorzej za termostatem w strone glowicy (ale latwiej zamontowac czujnik). Niestety im wyzej tym wieksza szansa ze moze w razie W byc tam malo cieczy a widywalem czujniki ktore na sucho wcale nie pokazywaly ze jest goraco...


  • Użytkownik archiwalny

    A w tym przewodzie grubym ale dolnym idącym do chłodnicy czyli tam gdzie nie ma żadnej przeszkody typu termostatu?


  • Użytkownik archiwalny

    Ale tam chyba leci plyn schlodzony przez chlodnice - srednio przydatna informacja


  • Użytkownik archiwalny

    To ja już nie wiem gdzie zamontować ten czujnik. Może kolo przepustnicy na przewodzie 8mm ale wszystkie adaptery są od 28mm w rolę wiec bym musiał zastosować adapter od czujnika paliwowego.


  • Użytkownik archiwalny

    Najlepsze miejsca to takie jak pisze Colin. Twoj adapter montuje sie na węzu miedzy termostatem a chłodnica (gorący wylot). Ja dodam od siebie że gdybym miał montować czujnik nie w głowicy to był montował na pierwszym obiegu czyli gorące wyjscie do nagrzewnicy. Taka mała podpowiedź... moze zrezygnuj z czujnika na desce i wmontuj w to miejsce Twój z alarmem.


  • Użytkownik archiwalny

    Najlepsze miejsca
    to takie jak pisze Colin. Twoj adapter montuje sie na węzu miedzy termostatem a
    chłodnica (gorący wylot). Ja dodam od siebie że gdybym miał montować czujnik nie w
    głowicy to był montował na pierwszym obiegu czyli gorące wyjscie do nagrzewnicy.
    Taka mała podpowiedź... moze zrezygnuj z czujnika na desce i wmontuj w to miejsce
    Twój z alarmem.

    Szkoda ciąć zegary a mam w mk2 przecież pięknie zabudowane w desce te dodatkowe w miejscu środkowego nawiewu.

    Ja myślałem o zamontowaniu czujnika np na przewodzie idącym chyba do podgrzewania przepustnicy.


  • Użytkownik archiwalny

    chodziło i o miejsce montowania w bloku.. w miejsce czujnika od deski zamontować dodatkowy... na desce by nie działał i tyle.


  • Użytkownik archiwalny

    chodziło i o
    miejsce montowania w bloku.. w miejsce czujnika od deski zamontować dodatkowy... na
    desce by nie działał i tyle.

    No to własnie tutaj by oba działały. Gwint tego oryginalnego czujnika jest inny niż ten AG (1/8 NPT). Oczywiście szukam miejsca w tym małym obiegu zanim się otworzy termostat i łatwo dostępny jest własnie ten przewód idący chyba do podgrzewania przepustnicy bo jes tna wierzchu. Ten do nagrzewnicy też może być ale jaką on ma średnicę? Też 8mm??


Log in to reply