[GTi] Dodatkowy czujnik temperatury wody
-
Gdzie w GTi najlepiej zamontować dodatkowy czujnik temperatury płynu chłodniczego ??
Mam Auto Gauge więc prawdopodobnie z gwintem 1/8 NTP i szukam jakiegoś adaptera i miejsca na montaż.Standardowe adaptery mają średnice od 28mm do 42mm czyli chyba na ten gruby przewód wychodzący na dole z silnika i idący do chłodniczy - to tam się go powinno montować???
Bardziej myślałem o jakimś cienkim przewodzie 8mm np przy kolektorze dolotowym ten co służy chyba do ogrzewania przepustnicy?Jacyś zorientowani koledzy może by mogli pomóc?
-
Gdzie w GTi
najlepiej zamontować dodatkowy czujnik temperatury płynu chłodniczego ??
Mam Auto Gauge więc
prawdopodobnie z gwintem 1/8 NTP i szukam jakiegoś adaptera i miejsca na montaż.
Standardowe
adaptery mają średnice od 28mm do 42mm czyli chyba na ten gruby przewód wychodzący
na dole z silnika i idący do chłodniczy - to tam się go powinno montować???
Bardziej myślałem o
jakimś cienkim przewodzie 8mm np przy kolektorze dolotowym ten co służy chyba do
ogrzewania przepustnicy?
Jacyś zorientowani
koledzy może by mogli pomóc?Nie wystarczy Ci standardowy z zegarów?
-
Nie wystarczy Ci
standardowy z zegarów?Raz już zagotowałem przypadkiem silnik z nim przy kręceniu kółkami rozrządu. Wole jednak taki z alarmem na wszelki wypadek.
Ktoś wie jaka srednice wewnętrzna ma ten gruby przewód na dole silnika idący do chłodnicy? Podobno tam montuje się te czujniki i wszystkie adaptery są o takiej dużej średnicy.
-
Jezeli chcesz znac w miare dobrze temperature cieczy, to montuj go w glowicy/bloku. Klejne miejsce dobre to wyjscie z glowicy do chlodnicy - najlepiej pomiedzy glowica a termostatem, gorzej za termostatem w strone glowicy (ale latwiej zamontowac czujnik). Niestety im wyzej tym wieksza szansa ze moze w razie W byc tam malo cieczy a widywalem czujniki ktore na sucho wcale nie pokazywaly ze jest goraco...
-
A w tym przewodzie grubym ale dolnym idącym do chłodnicy czyli tam gdzie nie ma żadnej przeszkody typu termostatu?
-
Ale tam chyba leci plyn schlodzony przez chlodnice - srednio przydatna informacja
-
To ja już nie wiem gdzie zamontować ten czujnik. Może kolo przepustnicy na przewodzie 8mm ale wszystkie adaptery są od 28mm w rolę wiec bym musiał zastosować adapter od czujnika paliwowego.
-
Najlepsze miejsca to takie jak pisze Colin. Twoj adapter montuje sie na węzu miedzy termostatem a chłodnica (gorący wylot). Ja dodam od siebie że gdybym miał montować czujnik nie w głowicy to był montował na pierwszym obiegu czyli gorące wyjscie do nagrzewnicy. Taka mała podpowiedź... moze zrezygnuj z czujnika na desce i wmontuj w to miejsce Twój z alarmem.
-
Najlepsze miejsca
to takie jak pisze Colin. Twoj adapter montuje sie na węzu miedzy termostatem a
chłodnica (gorący wylot). Ja dodam od siebie że gdybym miał montować czujnik nie w
głowicy to był montował na pierwszym obiegu czyli gorące wyjscie do nagrzewnicy.
Taka mała podpowiedź... moze zrezygnuj z czujnika na desce i wmontuj w to miejsce
Twój z alarmem.Szkoda ciąć zegary a mam w mk2 przecież pięknie zabudowane w desce te dodatkowe w miejscu środkowego nawiewu.
Ja myślałem o zamontowaniu czujnika np na przewodzie idącym chyba do podgrzewania przepustnicy.
-
chodziło i o miejsce montowania w bloku.. w miejsce czujnika od deski zamontować dodatkowy... na desce by nie działał i tyle.
-
chodziło i o
miejsce montowania w bloku.. w miejsce czujnika od deski zamontować dodatkowy... na
desce by nie działał i tyle.No to własnie tutaj by oba działały. Gwint tego oryginalnego czujnika jest inny niż ten AG (1/8 NPT). Oczywiście szukam miejsca w tym małym obiegu zanim się otworzy termostat i łatwo dostępny jest własnie ten przewód idący chyba do podgrzewania przepustnicy bo jes tna wierzchu. Ten do nagrzewnicy też może być ale jaką on ma średnicę? Też 8mm??